Skip to main content
Beantwoord

Tv springt steeds naar de ingang van Chromecast en niet naar de KPN ontvanger

• February 11, 2026
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

TV geeft aan HDMI 2, geen signaal. Als ik op source HDMI2 selecteer, springt selectie weer terug naar HDMI-CEC Chromecast HD. En dus geen tv . Wat /hoe eraan te doen?

Beste antwoord door waarde

Het werkt weer, kan weer tv kijken. Chromecast gebruik ik maar even niet. Dank aan de community leden voor meedenken en advies.

groet,

Ward.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Heb je een tv ontvanger en welke. 

Zet tv op hdmi ingang waar de ontvanger in zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

Dank voor jouw reactie. Wat bedoel je met welke tv ontvanger? Je ziet helaas ben ik in deze materie niet zo goed thuis.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

Dank voor jouw reactie . Wat bedoel je met welke tv ontvanger?  Je ziet helaas ben ik in deze materie niet zo goed thuis. Bedoel je type tv?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Ik weet alleen wat jij vertelt. 

Andere boeg dan.

Je hebt het over chromecast. Witte of zwarte?

Heb je wel een ontvanger of heeft de administrator de titel nu verkeerd gemaakt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

witte, met batterijen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Je moet die Chromecast al maanden hebben. Werkte het eerder wel?

En hij zit toch ook wel in het stopcontact met de meegeleverde adapter? De usb van de tv zelf levert er te weinig stroom voor. En dan werkt ie niet of slecht!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2026

Ik heb de Chrome cast vorig jaar gekocht om Netflix te kunnen zien. Later kreeg ik KPN tv+ en daar zit Netflix op. Nu wilde ik hem ergens anders voor gebruiken met bovengenoemd gevolg. Ik ga morgen naar Expert daar heb ik de vast gekocht. Dank voor je hulp.  Vriendelijke groet, Ward.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Vraagje: in welke HDMI ingang zit de Chromecast, en in welke zit de TV ontvanger?

kun je ze eens omwisselen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Het werkt weer, kan weer tv kijken. Chromecast gebruik ik maar even niet. Dank aan de community leden voor meedenken en advies.

groet,

Ward.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2026

De KPN TV+ ontvanger is ook al een volledige Chromecast, ​@waarde . Doet hetzelfde als de witte stick. Ik heb op de hoofdtelevisie de witte stick ook niet omdat ik daar het TV+ kastje heb. Waar je ook naartoe kunt casten vanaf je telefoon.

Ook kun je vanuit de Playstore alle apps downloaden die in de store staan. Zelfde Store als voor de stick.

Die witte chromecast zit nu op een oude tv uit 2012, die daardoor nu weer up to date is qua interactiviteit. Daar zit ook geen ontvanger op, maar gebruik ik de KPN TV+ SMART-TV APP.