Skip to main content

Heb nu al weken dat de tv ineens stilstaat, en na een seconde weer verder gaat je kunt ook niet zeggen wanneer dat gebeurt en hoe vaak, heb al contact gehad met KPN maar die weten het ook niet hadden een nieuw kabeltje dat van de tv ontvanger, heb dat aangesloten maar nog hetzelfde probleem.

Heeft iemand anders ook last van? 

Welk type TV ontvanger heb je?

Gebeurt dit op alle zenders of op specieke zenders en welke dan?


Hij doet dat op alle zenders, tv ontvanger Arris  Vip 2952


En hoe is die 2952 op de Experia/KPN Box aangesloten? Rechtstreeks, via een switch (merk en type) en/of via een "draadloze" verbindingsset.


Draadloos verbindingsset


Draadloos verbindingsset

Bestaat de mogelijkheid om die 2952 eens met een netwerkkabel aan te sluiten en te kijken of dit dan ook optreedt.


Was ik niet van plan eerlijk gezegd, ik ben nu al meer als een jaar bezig met KPN eerst was het met mijn opnames, nieuw modem en tv kastje nieuwe afstandbediening.


nu weer een nieuw kabeltje, en als dat niet werkte kon ik 2 nieuwe draadloze verbindingssets bij kpn kopen , maar ook dat ben ik niet van plan want als dat het probleem dan niet is ben ik ook nog mijn geld kwijt.

Dus ga morgen maar weer eens bellen, en anders misschien wel overstappen.

 

Maar ij in ieder geval heel erg bedankt !!!

 


En toch zou ik maar eens kijken of dat probleem ook optreedt als je de 2952 met een netwerkkabel aansluit, al is het maar als test.

De kans is best reëel dat die "draadloze" verbindingsset de problemen veroorzaakt.

Het aanschaffen van een nieuwe "draadloze" verbindingsset zou ik ook heel onverstandig vinden want de kans is groot dat het probleem dan nog steeds op blijft treden.


Het is toch een kleine moeite om er even een netwerkkabel tussen te hangen?

Dan zou je zomaar in beeld kunnen hebben waar het wellicht aan ligt. Zeker omdat je al een jaar aan het stoeien bent.

Ik zou het gewoon ff proberen. 👍


Ik zal wel kijken, die zal ik dan eerst moet gaan kopen !


Ik zal wel kijken, die zal ik dan eerst moet gaan kopen !

Je hebt toch een netwerkkabel van 10 meter bijgeleverd gekregen.

Heb je die niet meer?


Nee, ik heb die ook nooit gehad !!


Ik zal wel kijken, die zal ik dan eerst moet gaan kopen !

Je hebt toch een netwerkkabel van 10 meter bijgeleverd gekregen.

Heb je die niet meer?

@wjb  Zou iedereen die moeten krijgen dan? Ik ben sinds november 2023 lid van de KPN familie, maar die heb ik ook niet hoor. 


Ik zal wel kijken, die zal ik dan eerst moet gaan kopen !

Je hebt toch een netwerkkabel van 10 meter bijgeleverd gekregen.

Heb je die niet meer?

Zou iedereen die moeten krijgen dan? Ik ben sinds november lid van de KPN familie, maar die heb ik ook niet hoor. 

Vroeger kreeg je die er wel bij maar blijkbaar tegenwoordig dus niet meer.


Eindelijk een foto kunnen maken, hij springt er in en dan weer uit dus dit is het probleem.


Heb jij een tweede router in jouw netwerk?


Ik heb alleen een modem en een tv kastje, en heb ook maar een tv.


Misschien wel een stom antwoord, maar ik ben maar een leek 🤷‍♀️


Hoi @Hollanderke, met die melding is het lastig tv kijken. Iets zorgt ervoor dat die foutmelding komt, het kan zijn dat de draadloze verbindingsset geen goede verbinding heeft of dat er iets anders in het netwerk zit zoals wjb noemt. Wat precies is op afstand ook moeilijk te zien zoals je je voor kunt stellen. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Als het makkelijker is kan je ons ook bellen op 0800-0402. Daarbij kan ook samen met jou worden gekeken naar wat er precies in het netwerk zit en wat het kan veroorzaken.


Hoi Jasper,

Je wilt niet weten hoe vaak ik KPN gebeld heb,maar sorry iedereen zegt iets anders.

ze hebben nu een kabel opgestuurd moet die in het modem en tv kastje doen,

en kijken hoe het dan gaat dan kan ik weer terug bellen en dan zal ik wel contact krijgen met de technische dienst.

want verder zijn alle stappen die er maar te doen zijn al gedaan.

Dus ben benieuwd !![


Heb trouwens nog iets, ik heb twee schemerlampen op mijn kastje naast de tv staan daar zitten dimmers tussen die heb ik er uitgehaald, had gelezen dat dat het ook kon zijn dus ga vanavond maar eens kijken of dat helpt ?


Draadloos verbindingsset

 

Dus en DVS ertussen.

Of te wel internet via het 230 volt netwerk.

Dat is vragen om problemen, omdat het 230 volt netwerk steeds meer verstoort raakt door diverse apparaten (hoeven niet eens in je eigen huis te staan en ook niet bij je directe buren)

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Een UTP kabel is zo wie zo altijd het beste.

 

Een andere oplossing kan zijn met een SuperWifi2.

Zie dit schema van KPN (voor de Sagemcom DIW71022 (KPN tv+ box)

Groene lijn is een UTP kabel (is altijd het beste.

Of in uw geval optie 3. (als u de Box12 hebt, is optie 6 ook mogelijk)

De andere opties zijn niet van toepassing omdat de Arris VIP 2952 geen WIFI heeft. 

Of abonnement omzetten naar KPN tv+, dan krijgt u de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box als tv ontvanger) en zijn er meerdere WIFI mogelijkheden afhankelijk of u de Experiabox of Box12 hebt.

 

 


Ik heb de experiabox 10 had eerst de 12 maar toen had ik problemen met mijn opnames.


Ik heb de experiabox 10 had eerst de 12 maar toen had ik problemen met mijn opnames.

 

Dus met je huidige KPN tv decoder Arris VIP 2952 heb je alleen optie 3 om echt draadloos te kunnen kijken via WIFI.

DVS is de reden van je probleem (kijken via 230 volt netwerk), dus die kan je het beste snel wegdoen.

 

Opname problemen door de Box12? Klink erg onlogisch, want opnames worden in de cloud gemaakt. 


Hoi, hij nam wel op maar met afspelen had ik problemen bij kpn vertelde  ze dat het wel meer voorkwam met de V 12 🤷‍♀️


Ben er  ook al een jaar of 10 eerst telfort toen kpn, ruim een jaar geleden ben ik verhuisd

En sindsdien alleen maar problemen .

 


Reageer