Skip to main content

Ik heb 2 ontvangers, 1 beneden dichtbij het modem en a.ansluitpunt (zeg A) en 1 (zeg 😎 op de bovenverdieping. Ontvanger B is aangesloten met een powerline-adapter en heeft (ik denkĀ al 20 jaar) altijd goed gefunctioneerd. Gisteren werkten beide ontvangers onverwacht niet meer met op het TV-scherm de foutcode 842 "De ontvanger is niet verbonden met het modemā€ of woorden van die strekking. Het Internet werkte wĆ©l. Ik heb alle kabels gecontroleerd en alle apparaten uit- en aangezet, maar niets hielp. Toen ik echter ontvanger A rechtstreeks op het modem aansloot, kreeg ik weer een keurig beeld.

Ik ben 85 en niet sterk in foutzoeken met electronica. En ik kan niet in het wilde weg hardware gaan vervangen. Waar moet ik beginnen? Het liefst zou ik een kabel trekken naar boven maar de XS4ALL-monteur zag zichzelf destijds ook niet een meter of 7 door de kruipruimte tijgeren, wat ik goed kan begrijpen...

Aha. goede keuze. Doorschuiven. Heb je in de slaapkamer meteen ook een grotere en FHD. Voor de prijs van Ć©Ć©n.šŸ˜€šŸ‘

LG is prima, maar zelf zou ik gaan voor een merk en model die Android-TV besturing ondersteunt.


Goed om te lezen dat het daarmee zoveel beter gaat Lou! De zoektocht naar een vervangende tv kan altijd leuk zijn, zoveel dingen om rekening mee te houden en naast elkaar houden om de voor jou ideale tv te vindenĀ šŸ™‚


Dank zij het Forum heb ik nu met 2 repeaters krachtige Wifi van deĀ begane grond t/mĀ de 2e verdieping. Zonder het Forum was ik niet 1-2-3 op het idee gekomen!


Reageer