Skip to main content

HDMI CEC is actief, bij aanzetten ontvanger gaat tv (een wat oudere Sony Bravia) vanzelf aan maar dus niet (direct) uit bij uitschakelen ontvanger. Dit lijkt te komen door melding “de tv ontvanger schakelt over naar de eco-stand…” die dan in beeld verschijnt.

TV-ontvanger is nieuw, Arris VIP5202 en staat op eco mode maar dat lijkt niet uit te maken.

Moet nu dus telkens ook de tv nog uitzetten (met zelfde kpn ab).

Ik kom van Ziggo en daar werkte dit gewoon wel met zelfde tv.

Graag een reactie, of heeft niemand hier last van?

Simpel op te lossen door de ontwikkelaars denk ik zo maar dmv screensaver met die melding uit te schakelen... 


Hallo @erikhui 

 

De VIP5202 heeft alleen een beperkte CEC functie, het enige wat kan is dat de TV aangaat op de juiste ingang bij inschakelen van de VIP5202.
Er is eerder een keer aangegeven op dit forum dat dit niet aangepast gaat worden dus zeer waarschijnlijk zal dat dan ook niet gaan gebeuren.

 

Een echt probleem is het toch niet, je hoeft alleen je vinger 2 cm te verplaatsen om de TV via de AB uit te zetten.


Ok dank voor je reactie. Niet veel moeite maar wel verbaasd dat het niet werkt.

Alsof CEC zo'n nieuwe techniek is...(2008)


Ik heb hdmi CEC juist uit staan immers ik wil niet dat mijn televisie aangezet wordt als de TV ontvanger aangezet wordt. Als ik radio luister via mijn 5202 dan moet de televisie uiteraard gewoon uit blijven staan, het geluid loopt via een Toslink kabel rechtstreeks naar mijn home cinema set.

Maar goed, als je hdmi CEC dan aan hebt staan, dan zou je eigenlijk ook mogen verwachten dat dit werkt.

Op de TV+ Box kan je wel instellen hoe hdmi CEC moet werken.

De reden dat het op de "oude" TV ontvangers niet werkt is eigenlijk omdat deze in standby gaan waarbij er signaal op de hdmi kabel blijft staan en er een soort screensaver actief wordt met een melding om de TV ontvanger aan te zetten.