Skip to main content
Beantwoord

TV uitschakelen via magic remote is omslachtig

• July 2, 2025
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb sinds kort een LG tv met een magic remote. Als ik klaar ben met tv kijken dan kan ik door op het knopje met de drie puntjes te drukken er voor kiezen om het kpn kastje uit te zetten, maar dat is heel omslachtig en als ik (per ongeluk) direct de tv uit zet dan blijft het kpn kastje aan.

Is het mogelijk om het kpn kastje direct uit te laten gaan als de tv uit gaat (dus niet na twee uur pas)?

We hebben een  Arris Vip 5202 en een LG OLED 48C4.

Beste antwoord door PeterG

Dat kan met die combinatie niet anders dan zoals je omschrijft. 

Als in het menu van de Arris staat "uitschakelen na 2* uur" gaat ie alsnog uit. Maar het stroomverbruik in stand-by is niet heel veel lager dan aan. 

Of je zet 'm even uit met de kpn afstandsbediening. Daar kun je ook teletekst mee gebruiken. Want dat kan ook niet met de LG afstandsbediening. 

*jij hebt het kennelijk op 2 uur staan

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Dat kan met die combinatie niet anders dan zoals je omschrijft. 

Als in het menu van de Arris staat "uitschakelen na 2* uur" gaat ie alsnog uit. Maar het stroomverbruik in stand-by is niet heel veel lager dan aan. 

Of je zet 'm even uit met de kpn afstandsbediening. Daar kun je ook teletekst mee gebruiken. Want dat kan ook niet met de LG afstandsbediening. 

*jij hebt het kennelijk op 2 uur staan

• Auteur
  • July 3, 2025

Dank je. Ik had inderdaad de teletekst knop ook al gemist. Bedankt voor je reactie, ik zoek met stoppen naar een oplossing.

Krishna Thakrar
Nieuwkomer

Hello I am very upset with Kpn’s commitment to provide the services that they market ! I have requested a Kpn tv remote for the last 5 days & to each day I call

i am told it is going to be delivered today !!!!!!!! Well kindly advise when actually I will get the replacement remote