Skip to main content
Beantwoord

TV valt herhaaldelijk uit en komt na enkele seconden weer terug

• February 9, 2025
  • 14 reacties
  • 290 keer bekeken

Mijn beeld ( ontvanger ) valt geregeld uit en komt na enkele seconden weer terug. Wel 20 x per uur wordt er gek van. Wat doen jullie hieraan KPN. het is ontstaan na de laatste ontvanger update.

kom alstublieft met een goede oplossing voor dit probleem. Anders stap ok na jaren klant bij jullie te zijn geweest over naar een andere provider.

Beste antwoord door PeterG

Het gaat helaas nog niet goed dus.

Als je het nog niet geprobeerd hebt kun je de Frisse start nog proberen. Via menu- systeem. Helpt dat ook niet:

Bel kpn. Zeg mijn ontvanger geeft geen beeld. Of doet het niet.

Krijg je geen persoon, na enkele stappen, bel dan binnen 15 minuten nogmaals. Als je de vraag met ja beantwoordt krijg je wel een persoon. 

Leg uit wat er is en wat je al gedaan hebt. Stroom eraf, andere hdmi ingang (?), verwijs eventueel naar dit topic. 

Ik adviseer een omruil van de ontvanger. Daar kan je het beste voor bellen. Via dit forum duurt het langer.

HEB JE trouwens al de KPN TV app op je LG gedownload? Dan kun je daar in ieder geval naar uitwijken. Altijd handig een alternatief. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 9, 2025

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem ​@Ejteener ?

• Auteur
  • Topper
  • February 9, 2025

Ja de ontvanger is met een kabel aangesloten op de ontvanger. Nooit last gehad sinds de laatste update is dit probleem.

• Auteur
  • Topper
  • February 10, 2025

Hoi superuser met Kabel

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ejteener, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Joep1965 al wel wat meedenkt. Dat je een internetkabel gebruikt sluit al wel een hoop uit!

• Welk type TV ontvanger gebruik je?
  • Zit de kabel rechtstreeks of zit er nog een switch of iets dergelijks tussen?
  • Heb je dit met zowel live TV als opnames/terugkijken?

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2025

ik vind deze vragen niet relevant.

ontvanger heeft al 3 jaar goed gewerkt

3 jaar lang zit er al iets tussen

terug kijken doet hij het ook.

Alles is na de laatste update van januari ontstaan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2025

Het lijkt op een slechte communicatie tussen tv en ontvanger. 

Daarvoor zijn de vragen, en dus de antwoorden, zeer relevant. Want wij en ook kpn kunnen niet bij jouw in de kamer meekijken. Er kan veel gerichter geholpen worden met de antwoorden.

Nu is het net zoiets als naar de dokter gaan en zeggen '’ik heb pijn in mijn lijf'’. En ‘u bent de dokter, het lijf heeft altijd goed gefunctioneerd’. 

Zo werkt het natuurlijk niet.

Je bent nu 3 jaar abonnee. Ik neem aan qua ontvanger dan de Arris VIP5202. 

Ik zou zelfs nog een 4de vraag willen stellen: “Van welk merk is je tv EN welk modelnummer is het?".

Ik vermoed dat er iets mis gaat met de HDMI.  Gebruik eens een andere HDMI ingang. Dit is gebaseerd op een bijna gelijkwaardige klacht in een eerder topic.

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

Ik heb inderdaad de Arris VIP5202 .

ik heb een LG tv model C9 55 inch

De HDMI zit er al 3 jaar op en op dezelfde ingang.

groet Rene

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 13, 2025

Beste ​@Ejteener gewoon een andere HDMI-kabel en andere HDMI-poort proberen en dan kijken of het probleem is opgelost.

Heeft jouw adres toevallig afgelopen week en deze week melding gehad van KPN over onderhoud 's nachts?? Dan kan dat ook een oorzaak zijn, zo was het bij bij tenminste.

Zo Ja, haal dan de glaskast( als je glasvezel hebt) eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Haal daarna de modem van de stroom en herstart en als laatste haal de tv-decoder van de stroom en herstart.

Dat kan een mogelijke oplossing zijn.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

JanD . Dat heb ik allemaal  gedaan maar het ligt gewoon bij KPN. Hoe kan dat anders 3 jaar gaat alles goed, je krijgt eenmelding dat er een update is voor de ontvanger. Die update voer je uit, en het gesodemieter begint. Kijk op het forum bij iedereen komt KPN met de zelfde punten, die de klant moet uitvoeren. zie andere topics. Na enige dagen zie je deze mensen ook niet meer terugkomen op hun klacht.

ZE JAGEN DE KLANTEN ZELFS OP KOSTEN. DOOR TE ZEGGEN HET LIGT AAN DE KABEL OF EEN SWITCH TUSSEN DE ROUTER EN DE ONTVANGER. Raar ik heb er niks aan gedaan 1 maand last gehad wel 20 keer per uur beeld weg gevallen. Klacht ingediend via dit forum  Nu werkt alles weer goed. Naar mijn mening heeft KPN er iets aangedaan.  Ze weten als je op dit forum zit wat je abonnementnummer is en waar je woont.

MAAR HET LIGT NOOIT AAN KPN.

Groet Rene

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 13, 2025

Naar mijn mening heeft KPN er iets aangedaan.  Ze weten als je op dit forum zit wat je abonnementnummer is en waar je woont.

Beste ​@Ejteener dat klopt niet.

Als een moderator, de enigste die toegang heeft tot dit forum, wat voor je na moet kijken, wil hij/zij weten wat je klantnummer, naw-gegevens en laatste 3 cijfers IBAN zijn, die je op kunt geven in het privé-deel van je profiel, anders kan de moderator ook echt niets zien.

Hij/zij weet alléén wat jij op dit forum vertelt.

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

JanD. Abonnementsnummer hebben ze of E-mailadres daar moet ik mee inloggen. Aan de hand van abonnementsnummer  of E-mail adres kunnen ze in hun systeem mijn naw gegevens opvragen.  De afgelopen  3 dagen heb ik geen probleem meer gehad. De moderator heeft mij geen privé gegevens opgevraagd.  3 dagen geleden heb ik dit op dit forum gemeld. Ik denk dat de kaboutertjes in de kabel tussen router en ontvanger, ook zitten deze kabouters in de HDMI kabel en de HDMI poort blijkbaar. Maar ze hebben goed werk gedaan. Ik heb op dit moment geen klachten meer.

Groet Rene

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Het gaat helaas nog niet goed dus.

Als je het nog niet geprobeerd hebt kun je de Frisse start nog proberen. Via menu- systeem. Helpt dat ook niet:

Bel kpn. Zeg mijn ontvanger geeft geen beeld. Of doet het niet.

Krijg je geen persoon, na enkele stappen, bel dan binnen 15 minuten nogmaals. Als je de vraag met ja beantwoordt krijg je wel een persoon. 

Leg uit wat er is en wat je al gedaan hebt. Stroom eraf, andere hdmi ingang (?), verwijs eventueel naar dit topic. 

Ik adviseer een omruil van de ontvanger. Daar kan je het beste voor bellen. Via dit forum duurt het langer.

HEB JE trouwens al de KPN TV app op je LG gedownload? Dan kun je daar in ieder geval naar uitwijken. Altijd handig een alternatief. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

• Auteur
  • Topper
  • February 13, 2025

PeterG: Bedankt voor je deskundig advies 

Ik streamde al via de app op mijn iPad naar de chromecast.

Als het probleem terugkomt bel ik naar KPN voor andere ontvanger. Blijft het dan nog stap ik over naar Ziggo of Freedom.

Nogmaals bedankt voor je deskundig advies,

Groet Rene.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Er is ook een KPN TV app voor de LG televisie zelf beschikbaar. Hoef je niet te casten. 

Beschikbaar in de LG app store. Gratis.

Moet wel beetje recente tv zijn. < 5 jaar.