Skip to main content

Telkens als ik mijn televisie aanzet valt deze terug in de laagste resolutie, mijn LG staat al juist ingesteld op hoogste resolutie

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Of ligt het aan de tv zelf?

In dat geval moet je LG bellen. 


Dankje

DIW7022


O dat is het tv kastje

ik heb ook modem expedia box v10


Ligt niet aan de tv zelf, de monteur van coolblue heeft mij verzekerd dat het aan kon ligt, oled tv net nieuw gekocht


Op welke resolutie heb je de diw7022 ingesteld indien ie niet op automatisch staat.

In een televisie heb ik nog nooit meegemaakt dat je resolutie kan instellen. Dat wordt door een extern apparaat bepaald aan de hand van de hdmi communicatie tussen de apparaten.

Op welke resolutie gaat je tv?

Bij sommige tv's zijn niet alle hdmi poorten geschikt voor 50 Hz apparatuur. Gebruik dus eens een andere.

De resolutie die tv+ box moet afgeven aan een 4k/uhd tv is 2160p 50 Hz.

De ontvangen zenders zijn en blijven echter 1080i 50 !


Bij mijn LG heb ik de optie onder beeld/geavanceerde instellingen/zuiverheid/superresolutie/ HOOG. Elke keer als ik mijn tv aanzet staat de kpn resolutie (dat is toch mijn diw7022?) weer op 480-59,94


Je moet in de instellingen van je tv ontvanger wezen, niet van je tv zelf.

Dus met de witte afstandsbediening van KPN naar huisje 》tandwieltje 》apparaat 》apparaat voorkeuren 》weergaven en geluid 》schermresolutie. 

Waar staat de weergavemodus op ingesteld?

En staat automatisch beste resolutie aan of uit?


Dat is wat ik steeds doe en toch staat de resolutie weer op 480-59,94


Dat is wat ik steeds doe en toch staat de resolutie weer op 480-59,94

Vreemd.

 

Heb je bij apparaatvoorkeuren 》over al gekeken of je alle updates hebt?

En anders staat daar ook "terugzetten op fabrieksinstellingen"


Gebruik eens een andere hdmi ingang. Op zich is de diw7022 ingesteld om automatisch alleen 50 Hz resoluties te kiezen...


HDMI 3 en 4 geprobeerd, geen verschil . HDMI 2 is arc uitgang voor sonos soundbar. Fabrieksinstellingen ook al geprobeerd, geen verschil 


De resolutie van de TV+ box wordt automatisch aangepast? Ik wil je aanraden deze op automatisch te zetten. Dan geeft deze de beste kwaliteit door. 

Verder kan ik alleen bedenken dat het wellicht de tv is die dat doet. Heb je naast Coolblue ook al eens contact met LG zelf gehad?


 Beste Bart 

ook het automatisch aanpassen wordt teruggezet bij het opnieuw aanzetten van de tv


Ik begrijp niet hoe dit zo kan. Ergens werkten de box en tv niet helemaal samen maar waar. 

Ik wil je aanraden om zowel de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en ook de ontvanger. Blijft het probleem dan nog steeds? 


@MvL60 

Het lijkt op een bug tussen LG-XBOX. Tijdens het booten is de resolutie van xbox 480px60Hx, dan schakelt LG op 480p en kan niet veranderen naag andere modi's. Workaround is HDMI-CEC uitschakelen of automatisch starten via HDMI-CEC uitschakelen en LG-TV eerst inschakelen als de XBOX al gebootet is. Misschien is deze oplossing ook voor jou TV.

https://www.lg.com/ca_en/support/product-support/troubleshoot/help-library/cs-CT20098005-20152992789548/

 


Ook na HDMI CEC uitgeschakeld te hebben, daarna tv eerst gestart en daarna tv+box staat de resolutie weer op 480p


@MvL60 Nee, dat is de verkeerde volgorde. HDM-CEC uit om te voorkomen dat TV on gaat samen met TV+Box. Eerst de TV+Box starten tot je groene LED zie, dan TV in schakelen.


Beste TDN

helaas ook niet het gewenste resultaat


Ook de hele boel gereset? Dat is mij nog niet duidelijk namelijk.Â