Skip to main content

Vanavond ineens geen tv meer. Nog wel wifi op de mobiel. Herstart tv-ontvanger, herstart modem, beide geen resultaat. Kabels controleren, eruit erin. Alles zit goed. Wat blijkt dvs kastje naast tv ontvanger knippert rood. In huis naar de andere dvs naast het modem en ook daar rood. Alle stappen voor het opnieuw koppelen en daarna resetten van de twee DVS's gedaan. Ook op verschillende plekken om evt storingsgevoeligheid te testen, maar geen resultaat, ook met led lampen in huis uit, zonnepanelen zijn al uit(donker). DVS naast modem gaat wit knipperen na reset, de andere doet niet veel na reset. Lampje gaat even uit maar is daarna weer rood. Waarna de dvs naast de modem ook rood wordt. Aan de situatie in huis is niets veranderd. De buren zijn op vakantie en hebben niks aan. 

Net iets meer dan twee jaar terug legde een KPN monteur hier glasvezel aan. Trok de oude kabel eruit en kreeg niet meer terug de leiding in. Wellicht iets verstopt. Op zijn aanraden toen DVS genomen en betaald. Nu net twee jaar later lijkt de DVS kapot. Lijkt het daar wat jullie betreft ook op?

We vallen helaas net buiten de 24 maanden maar kunnen we als vaste klant(vanaf 2009) niet wat regelen voor een vervangende DVS?

 

@RaymonW op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Wellicht is daar een mogelijkheid om em aan de praat te krijgen.  Maar probeer van die dingen af te komen want het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Het gaat waarschijnlijk steeds lastiger om dvs's probleemloos te gebruiken. 


@RaymonW op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren.  Wellicht is daar een mogelijkheid om em aan de praat te krijgen.  Maar probeer van die dingen af te komen want het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Het gaat waarschijnlijk steeds lastiger om dvs's probleemloos te gebruiken. 

Ik hoop oprecht dat er meer in de prullenbak (of gemeente/KPN voor recycling!) belanden dan er nog worden verkocht. Gelukkig kom ik ze ook minder en minder tegen. Persoonlijk ben ik groot voorstander van het niet meer verkopen van deze dingen.