Skip to main content

Ik heb sinds eind januari 2024 een nieuwe LG tv en soundbar en een Kpn TV + modem het geluid is van Ned 1,2 3 en RTL zenders te zacht moet de soundbar op 15 zetten voor geluid schakel je over naar een andere zenders en je vergeet hem zachter te zetten krijg je hard geluid. Moet het volume terug naar 10 zetten.

Het is nog steeds niet opgelost

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat  heeft   met dolby en stereo te maken daar heeft ik ook Last van op mijn soundbar. 


Hoi @Hoeksa 
Wacht de nieuwste updaten van a.s. 23 februari af, daar zitten geluidsverbeteraar issues in.


Het is nu juli en heb nog steeds een enorm verschil van de volume als je naar Nederlandse zenders kijk moet ik het volume op 16 zetten schakelen, als ik bijvoorbeeld maar de Belgische zenders ga hoef ik het geluid maar op 10 te zetten. Ook op de rest van de zenders kan de volume op 10 a 11.

Alle updates heb tot nu toe niet geholpen.

Gr Ad Hoeks.

 


Heb je de geluids uitvoer op Passthrough staan? Dan ervaar ik ook behoorlijke verschillen tussen zenders. tv-radio, radio-radio etc.

Mij bevalt de instelling Dolby Digital Plus het best in de TV+ ontvanger DIW7022. Dan zijn de verschillen vrij minimaal. Hooguit 3 dB.


Die ervaring heeft ik ook ik heb hem op dolby digitaal plus gezet en ik heb de decoder DIW 7022.pas 2 dagen. en het werkt prima met mijn soundbar. ik heb als van Sony dus zo als ik het ziet  naar dolby digitaal plus. 


Oke ga hem ook op Dolby Digital plus zetten,  Kijken of het bij ook werkt.

Bedankt voor de tip.


Reageer