Skip to main content

Bij het wisselen van de zenders staat de zender standaard op pauze; het beeld staat stil. Hoe verhelp ik dit?
Nu druk ik op na het zappen naar een andere zender, eerst op ‘play’ en kan ik door vervolgens te drukken op ‘live’, live verder kijken, maar dit is wel erg omslachtig en ergerlijk.

Is dat de tv+ ontvanger?

Staat die toevallig op unicast ingesteld?


We hebben recentelijk een nieuwe tv-ontvanger, KPN tv+ box model DIW7022, gekregen en sindsdien hebben we dit probleem.
Ik zie nergens de keuze voor unicast (of multicast). Waar kan ik dit instellen?
 


In het startmenu, tandwieltje rechtsboven, informatie, en dan helemaal onderaan videomode.


Ik lees hier op het forum het volgende: We hebben hier meer duidelijkheid over. Het is nu zo dat ontvangers die ingesteld staan op een SD profiel, nu ook automatisch op unicast worden gezet, waarbij er ook geen optie is om dit terug te zetten. Degenen van jullie die bekend zijn met interactieve tv weten dat je op die tv ontvangers per ontvanger ook zelf kunt instellen of de ontvanger SD of HD kwaliteit streams gebruikt. Deze optie is er niet voor TV+. Het gaat hier dan ook een SD profiel dat wij onder water bepalen. Hierbij kijken we naar beschikbare bandbreedte en aantal TV+ Boxen in het abonnement. En als dat ratio te hoog is, dan zetten we een of meerdere boxen op SD profiel. Die boxen gaan dan ook naar unicast. 

Is dit bij misschien ook  het probleem? Kan ik dit veranderen? Met m'n oude ontvanger had ik hier geen last van. Ik hoopte op meer kijkplezier i.p.v. minder.


Bedankt Dennis! M'n vorige reactie was iets te voorbarig. 
Ik heb de keuze wel. Bedankt!
 


Kan, maar dan zou je een trage ADSL lijn van onder de 12mb moeten hebben, klopt dat?


Het is gelukt om het om te zetten. Merci!


Bedankt Dennis! M'n vorige reactie was iets te voorbarig. 
Ik heb de keuze wel. Bedankt!
 

Oh ok, beter 😄


Ik heb precies hetzelfde probleem maar als ik via menubalk, informatie en naar onderen scrol, zie ik enkel ene point geen videomode? 
 

kan iemand mij hiermee helpen s.v.p.? Overigens ook al de tv box gereset. Voor één keer hoefde ik niet op “play” te drukken en vervolgens op “terug naar live”  maar probleem is helaas terug gekomen.