Wie o wie kan mij nog helpen:
Ik had altijd een tv+ box in combinatie met een samsung q led tv (2020) en een Yamaha receiver 5.1. De TV+ box zat op HDMI 1 en de receiver op HDMI 2 van de TV. Dit werkte altijd prima. Als ik de box aanzette ging de TV en de reciever netjes aan. Geluid regelde ik via CEC van de TV naar de Yamaha receiver (uit het zicht). Tot zover alles top dus.
Omdat ik graag de overstap naar een soundbar wilde maken met beter geluid heb ik de Yamaha receiver omgeruild voor een Samsung hwt-q930c. Super upgrade qua geluid!
Het probleem: als ik nu de kpn box aanzet gaat de tv netjes aan maar de soundbar niet... als ik handmatig de soundbar aanzet werkt alles perfect. Geluid is wederom via CEC te regelen. Als ik de kpn box uitzet gaat de tv en de soundbar netjes uit. Als ik binnen 30 sec de kpn box weer aanzet gaat de TV en de soundbar netjes aan en werkt het zoals het hoort. Wacht ik echter 30 sec of meer dan gaat de kpn box en de TV alleen aan.
Na alle instellingen geprobeert te hebben op de TV, soundbar en kpn box heb ik Samsung gebeld en om hulp gevraagd. Zei hebben op afstand ingelogd en meegekeken naar de instellingen. Hier staat alles zoals het hoort. Volgens Samsung ligt het aan de combinatie KPN TV+ box - soundbar.... wel teleurstellend omdat je zou denken dat deze setup beter zou moeten werken dan de oude setup, minder verschillende merken.
De kabels zijn ook uitgesloten. Ik heb alles met nieuwe HDMI 2.1 jabels aangesloten. Ook de oude kabels heb ik geprobeerd zonder succes.
Wie o wie kan mij nog helpen? Wachten op updates? Of zijn er nog andere opties?