Skip to main content

Na de update hebben we hier thuis. Slecht beeld op ziggo sport.. Lijkt wel SD terwijl het op HDR automatisch staat. Ook al verander ik hem naar SD blijft het beeld hetzelfde?

Voor namelijk met voetbal valt het zeer op. Zenders 1 tot en met 10 zijn gewoon prima. 

Is er iets veranderd aan de instelling of iets? Waardoor dit gekomen is. (Tv is LGC2 55inch oled)

 

Ik hoor graag! Of iemand tips?

N.a.v. je opmerking zet ik kanaal 233 nu aan op ook de TV+ ontvanger. En zie gewoon een mooi, prima HD beeld. Ik kan hier niks negatiefs over oordelen.

Het kan een pietsie scherper. Maar ja, ze zijn afhankelijk hoe het in dát land geproduceerd wordt.

Hoe dicht zit je op de 55 inch? Mijn buurvrouw heeft 50 inch en zit er, uiteraard, net zo dicht op als ik op de 43 inch. Vind het bij mij (KPN) veel mooier en scherper ogen dan bij haar (Ziggo).

Voor een goede HD beleving zou je niet dichter op dan 2 meter en 70 centimeter moeten zitten.

Staat onder 'beeld’ de instelling wel op Multicast én beste beeldkwaliteit?


Hi Peter,

 

Het is ongeveer 2,5m die 20cm moet het verschil niet maken.

Bedoel meer te zeggen 2 weken geleden was het beter dan nu. 

Heb last van wazige beelden als het allemaal te snel gaat. Dus geen idee. Beeldinstelling ook veranderd maar niks geholpen. 


Het is ongeveer 2,5m die 20cm moet het verschil niet maken.

Scherm - oog 2,5 meter, mee eens. Als ik 30 cm dichter op de (bewust gekozen ivm afstand) 43 inch ga maakt het ook niet veel uit.

Heb last van wazige beelden als het allemaal te snel gaat.

Met horizontaal pannen van de camera dus. Dat kan aan de uitzending liggen vanuit Turkije natuurlijk. Ik vind het ook niet zo mooi als enige dagen terug Ajax via diezelfde zender.

Wel belangrijk met externe ontvanger is: Zet álle 'beeldverbeteraars op de tv uit!! Die zijn bedoeld om via DVB-C ontvangen beeld op te krikken. Daar is met een losse digitale ontvanger, waarbij bij kpn de hele keten digitaal is, geen noodzaak voor. Zorgt alleen maar voor extra beeldbewerkingen en dus vertragingen daarin. 

Op mijn Samsung staan al die instellingen ook uit. Of als het niet uit kan op minimaal.

Ik heb ook een instelling die snelle bewegingen zou verbeteren. Maar doet voor mij visueel het tegenovergestelde bijvoorbeeld.


Reageer