Hoe lang blijft KPN nog vasthouden aan het verplicht combineren van TV+ en internet bij KPN?
Het is inmiddels een volwassen produkt en technisch zal het geen probleem zijn neem ik aan (allemaal IP). Heeft KPN plannen om dit ooit te gaan doen?
Hoe lang blijft KPN nog vasthouden aan het verplicht combineren van TV+ en internet bij KPN?
Het is inmiddels een volwassen produkt en technisch zal het geen probleem zijn neem ik aan (allemaal IP). Heeft KPN plannen om dit ooit te gaan doen?
Hallo
Alleen internet kan gewoon. TV is een aanvullende optie.
Alleen TV(+) zal wel nooit mogelijk gaan worden. De reden hiervoor is dat je internet nodig hebt voor TV+. En dat internet is natuurlijk het hoofdproduct.
De werkelijke kostprijs van TV+ zal (veel) hoger liggen dan de 12,50 die nu gerekend wordt. Kijk maar eens naar de prijzen die bv Ziggo en CanalDigitaal vragen voor alleen TV. KPN financiert dit verder vanuit de internetabonnementen.
Digitenne is een uitzondering. Maar dat wordt natuurlijk veel gebruikt op locaties waar geen (goed) internet voorhanden is.
Dat zal nooit gaan gebeuren. Technisch word het heel moeilijk. KPN zou flinke aanpassingen moeten doen aan z'n netwerk. Live teevee gaat nu over een apart vlan. Dat kan niet als KPN teevee aan bijvoorbeeld een Odido klant zou willen leveren.
En wat betreft de prijs: voor € 12,50 teevee leveren, daar verdient KPN geen zak aan. Dus voor die prijs gaat KPN het sowieso niet doen.
Dat zie je ook bij Ziggo. Als je daar teevee alleen neemt, dan betaal je ook flink meer dan als je het in combinatie met internet neemt.
De vraagsteller bedoeld (zo lees ik het) TV van kpn over een andere (niet KPN) internetverbinding.
O, de vraagsteller, zz1 gaf de bovenstaande reactie wel “likes”.
Dan begrijp ik de vraag niet goed blijkbaar.
De werkelijke kostprijs van TV+ zal (veel) hoger liggen dan de 12,50 die nu gerekend wordt. Kijk maar eens naar de prijzen die bv Ziggo en CabalDigitaal vragen voor alleen TV.
Dat klopt helemaal niet
KPN: TV + ESPN = 12,50+14,99 = 27,49 € (minimaal duur 12 maanden)
Canal+: TV + ESPN = 12,45 € (6 maanden) of 14,95 € (maandelijks opzegbaar)
Jij betrekt er nu bij KPN een aanvullend ESPN abonnement bij. Dan kun je net zogoed ook het pluspakket erbij gaan pakken om tot een vergelijkbare pakket te komen. En dan zit je aan ruim 37 euro per maand. De vraag is echter of een klant wel zoveel zenders wil.
Hoe dan ook: 12,50 voor een pakket van ongeveer 60 zenders is niet kostendekkend.
Canal+ is met 14,95 het meest vergelijkbaar qua pakket, maar daar mis je dan wel de (voor mij) belangrijke zenders van de Discovery/Eurosport-groep.
Digitenne is achttien euro per maand voor 32 zenders, bij Ziggo betaal je ruim twintig euro voor het goedkoopste TV-only-pakket. Verder heb je ook NL-ziet, maar daar heb je dan een flink uitgekleed pakket wat totaal niet te vergelijken is met het huidige basispakket van KPN.
We zijn nu trouwens wel aan het afdwalen van de vraag van de topicstarter. Het antwoord op die vraag is in de eerste reactie al gegeven: Alleen TV+ zonder internet zal bij KPN nooit mogelijk worden.
Hoe dan ook: 12,50 voor een pakket van ongeveer 60 zenders is niet kostendekkend.
Als dat zo is dan zit er dus ook nog een deel in de basisprijs voor Internet en dat betekent dat mensen met een Internet only abonnement feitelijk teveel betalen.
Bovendien dat "klop niet” is specifiek op jouw bewering dat TV+ niet kostendekkend is. Hoe kan Canal+ deze prijs aanbieden zonder eigen internet infrastructuur en KPN niet? Canal+ zal een meerprijs betalen voor transportkosten dan KPN op zijn eigen netwerk.
Als dat zo is dan zit er dus ook nog een deel in de basisprijs voor Internet en dat betekent dat mensen met een Internet only abonnement feitelijk teveel betalen.
Klopt helemaal.
De vraagsteller bedoeld (zo lees ik het) TV van kpn over een andere (niet KPN) internetverbinding.
O, de vraagsteller, zz1 gaf de bovenstaande reactie wel “likes”.
Dan begrijp ik de vraag niet goed blijkbaar.
Ja, ik bedoelde wat jij zegt. Maar daar geven de eerdere 2 reacties toch ook antwoord op?
KPN was jaren terug met "Play van kpn" de eerste provider die een losse TV dienst had maar is daar in 2018 mee gestopt.
Hi
Er zijn op dit moment geen plannen om enkel televisie aan te bieden zonder internet. Zoals hier al aangegeven zijn er wel een aantal opties om dit te doen, een opsomming zal ik hier niet neerzetten aangezien iedereen in staat is om dit op te zoeken.
Of het financieel of technisch aantrekkelijk is om dit te overwegen moet iedereen zoor zichzelf uitzoeken uiteraard. Behalve Digitenne natuurlijk. Bestel het en geef me die 180% commissie. (een grapje op deze zonnige zondag)
Dat is toch zo daar zit al sinds ongeveer 2016/17 de € 2,50 voetbal taks bij. Wat dat betreft betalen de KPN klanten al jaren dik voor ESPN 1 destijds nog Fox Sport.
Die €2,50 voetbaltax is destijds opgenomen in de jaarlijkse prijsverhoging van de basisprijs, niet in de kosten voor het TV abonnement.
Die €2,50 voetbaltax is destijds opgenomen in de jaarlijkse prijsverhoging van de basisprijs, niet in de kosten voor het TV abonnement.
Dat schrijf ik toch In de prijs van het internet abonnement met andere woorden sinds die periode betalen de internet only klanten 2,50 teveel.
Dat schrijf ik toch In de prijs van het internet abonnement met andere woorden sinds die periode betalen de internet only klanten 2,50 teveel.
Klopt, dat schreef je ook zij het, mijns inziens, een beetje in een vragende vorm. Vandaar mijn reactie. Overigens zijn het niet alleen de Internet only klanten die sindsdien €2,50 teveel betalen, het zijn ook de klanten zoals ik die absoluut geen interesse in voetbal hebben. Weet dat het overgrote meerendeel van de Nederlandse bevolking geen enkele interesse in voetbal heeft en in ieder geval niet genoeg interesse om daar geld aan uit te geven.
Die vragende vorm lees jij er blijkbaar zelf in. En wat dat voetbal betreft dat hoef je mij niet te vertellen.
Sport in het algemeen is een ander verhaal.
Vragend, dwingend, voetballend.. ;)
Mag ik jullie vriendelijk verzoeken om het hier te hebben over de vraag van de topic starter? Over voetbal en de kosten daarvan binnen het abonnement kan een ander topic worden gestart, als die er al niet zijn.
Ik reken op jullie begrip.
Hallo
Alleen internet kan gewoon. TV is een aanvullende optie.
Alleen TV(+) zal wel nooit mogelijk gaan worden. De reden hiervoor is dat je internet nodig hebt voor TV+. En dat internet is natuurlijk het hoofdproduct.
De werkelijke kostprijs van TV+ zal (veel) hoger liggen dan de 12,50 die nu gerekend wordt. Kijk maar eens naar de prijzen die bv Ziggo en CanalDigitaal vragen voor alleen TV. KPN financiert dit verder vanuit de internetabonnementen.
Digitenne is een uitzondering. Maar dat wordt natuurlijk veel gebruikt op locaties waar geen (goed) internet voorhanden is.
Ben je er inmiddels uit?
Hoe wil jij in de toekomst TV kijken?
Ben je er inmiddels uit?
Hoe wil jij in de toekomst TV kijken?
Idealiter zou ik altijd TV kijken via TV+, ook als ik ooit bij een andere internetprovider zou zitten. Ik weet nu dus dat dat (nog) niet kan. Een reden te meer om voorlopig bij KPN te blijven!
zz1 schreef:
Idealiter zou ik altijd TV kijken via TV+, ook als ik ooit bij een andere internetprovider zou zitten. Ik weet nu dus dat dat (nog) niet kan. Een reden te meer om voorlopig bij KPN te blijven!
Misschien is dat dan ook wel precies de reden voor KPN om TV+ niet als los product in de markt te zetten.
Misschien is dat dan ook wel precies de reden voor KPN om TV+ niet als los product in de markt te zetten.
Het enige betere feature van TV+ is Multicast+beste kwaliteit voor de 10 eerste zenders en sport, maar zonder KPN internet gaat het alleen via unicast en de selling point is weg. Andere provider hebben beter in zaken zoals terug kijken, opnemen of geluid kwaliteit.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.