Skip to main content

Ik las in de media dat KPN een 200 Mbit/s abonnement goedkoper ging maken dus heb ik de klantenservice gebeld.

De jongen aan de telefoon was behulpzaam en heeft mijn abonnement met korting verlengd.

So far so good.

Hij vertelde er echter niet bij dat ik dan ook 2 nieuwe tv+ kastjes zou krijgen, had ik dat maar geweten dan had ik alles meteen terug gedraaid.

De kastjes heb ik ontvangen en netjes aangesloten met bijbehorende kabels. Na alle installaties en updates doorlopen te hebben, wat echt niet zo snel gaat als men beweerd, heb ik op de tv beneden zwart beeld bij de opstart en in het begin wel geluid maar nu ook niet meer.

Klantenservice gebeld de volgende dag, 41 minuten verder helemaal geen beeld meer en zou ik een nieuwe tvontvanger opgestuurd krijgen. Uiteraard verliep ook dit weer niet vlekkeloos en duurde het niet 1 maar 2 dagen, klopte de link in de mail niet, klopte het serienummer weer niet, zei iemand anders dat ik twee ontvangers zou krijgen.. wat er toch weer één bleek. En last but not least was het wéér een gekrast tweedehands exemplaar…🫩

Goed, daarvan ken ik het verhaal dus aangesloten maar ook deze geeft zwart beeld bij de opstart en nu dus ook geen geluid meer. Ontvangers omgewisseld, die van boven beneden doet het meteen goed, boven zwart beeld.

Even voor de duidelijkheid: beide ontvangers staan niet in de ecomodus! Beide zijn ook bedraad aangesloten.

Dus mijn vraag is: waarom kan ik niet gewoon mijn Arris ontvangers houden? Waarom moet je bij een nieuw abonnement persé nieuwe ontvangers?(wel tweedehands troep opsturen ivm duurzaamheid?) 

De nieuwe ontvangers zijn wel de toekomst ​@Plien65. Jammer dat het niet wil lukken. Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem of op een andere manier?

200 Mb/s is alleen goedkoper onder de huidige propositie. Daar valt ook TV+ onder en niet meer de iTV ontvangers.

Dat is nu eenmaal hoe kpn het ingesteld heeft.

Onder de oudere proposities, van voor 23 januari 2023, zit ook 200 Mb/s. Maar daarin blijft het € 50. Dan wel iTV ontvangers.

De nieuwe ontvangers zijn wel de toekomst ​@Plien65. Jammer dat het niet wil lukken. Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem of op een andere manier?

Zoals reeds vermeld zijn deze direct bedraad aangesloten op het modem.

Géén ecomodus en niet aangesloten op de CEC van mijn tv.

200 Mb/s is alleen goedkoper onder de huidige propositie. Daar valt ook TV+ onder en niet meer de iTV ontvangers.

Dat is nu eenmaal hoe kpn het ingesteld heeft.

Onder de oudere proposities, van voor 23 januari 2023, zit ook 200 Mb/s. Maar daarin blijft het € 50. Dan wel iTV ontvangers.

Dank Peter, dat is helder, maar waarom wordt dit niet gezegd tijdens het telefoon gesprek?

Klanten moeten toch zelf een keuze kunnen maken?

En als laatste dan maar: is er een oplossing voor mijn probleem, of zou ik nooit kunnen upgraden zonder een tv+ kastje?

Nog even dit: mijn tv is 1,5 jaar oud.

Heb je misschien een switch tussen de ontvangers en het modem?

Heb je misschien een switch tussen de ontvangers en het modem?

Nee, alles zit rechtstreeks op het modem, nog wel een v10 maar alles werkte prima..tot dat…

Begrijp ik het nou goed dat er dus boven geen beeld en geluid is?

Beste ​@Plien65 als je de boxen wisselt, verplaatst het probleem zich dan ook?

Begrijp ik het nou goed dat er dus boven geen beeld en geluid is?

Dat ligt er aan, als ik de ontvanger van beneden naar boven verplaats heb ik het probleem boven, dat wilde ik dus aan geven.

En dan de ontvanger van boven naar beneden, die doet het dan beneden net zo goed als boven.

Dus:

Nieuwe ontvanger vorige week: geen beeld bij opstart, wél geluid.

De ontvanger die ter vervanging is opgestuurd geeft geen beeld én geen geluid, boven en beneden niet.

Beste ​@Plien65 als je de boxen wisselt, verplaatst het probleem zich dan ook?

Ja, hij doet het zowel boven als beneden, allen bij opstarten, geen beeld , geen geluid.

Ook komt er HDMI in beeld eerst bedenk ik me nu.

Pas na wat zappen komt er beeld.

Hoi ​@Plien65, welkom op onze community! We denken graag even mee! Heb je t in de tussentijd nog goed werkend kunnen krijgen? Soms wil het helpen de ontvanger nog een reset te geven.

Hoi ​@Plien65, welkom op onze community! We denken graag even mee! Heb je t in de tussentijd nog goed werkend kunnen krijgen? Soms wil het helpen de ontvanger nog een reset te geven.

Hoi Thomas, het verhaal blijft het zelfde en ik moet vandaag beslissen of ik hier mee door wil gaan. 
Een reset heb ik niet gedaan omdat ik dat vorige week ook van de dame van de klantenservice moest doen en vervolgens had ik twee dagen helemaal geen tv. (De ontvanger herstartte niet)

Hier boven heb ik de vraag al gesteld: als ik zou willen upgraden zit ik dus altijd aan die tv+ kastjes vast? 
Joep1965 kan dan wel zeggen dat ze de toekomst zijn maar voor nu vind ik dat geen aantrekkelijk idee. 

Als je gebruik maakt van de 14 dagen bedenk tijd bedenk dan dit:

Terug naar de oude situatie kan en gebeurd niet. Dan beëindigd je abonnement gewoon helemaal. 

En kun je een andere provider nemen bijvoorbeeld. Maar dan zit je al gauw een week zonder internet en tv.

Gewoon die defecte ontvanger (laten) omruilen. Dat kan ​@Thomas van KPN in gang zetten. 

Als je gebruik maakt van de 14 dagen bedenk tijd bedenk dan dit:

Terug naar de oude situatie kan en gebeurd niet. Dan beëindigd je abonnement gewoon helemaal. 

En kun je een andere provider nemen bijvoorbeeld. Maar dan zit je al gauw een week zonder internet en tv.

Gewoon die defecte ontvanger (laten) omruilen. Dat kan ​@Thomas van KPN in gang zetten. 

Volgens mij spreek je nu jezelf tegen, gisteren zei je nl dat het wel kon:

”Onder de oudere proposities, van voor 23 januari 2023, zit ook 200 Mb/s. Maar daarin blijft het € 50. Dan wel iTV ontvangers.” Zei je gisteren.

De defecte ontvanger omruilen zou ik op zich geen problemen mee hebben ware het niet dat deze al een keer is omgeruild, en toen ben ik van een nieuwe naar een bekraste tweedehandse gegaan. Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in dat Ceva Logistics, zeker niet gezien mijn ervaring twee jaar geleden.

Ja. Maar daarin staat toch niet dat je nu weer terug kunt. 

.…

En die bekraste deed het ook niet???

Je kunt 'm volledig uit het zicht zetten. 

@Plien65 Kleine aanvulling op alle andere adviezen hier:
Hopelijk weet/deed je dit al maar soms hangt de doorgifte in de tv+ box en krijg je een zwart beeld. Dat kan je vaak oplossen door even van kanaal te wisselen en weer terug.

Verder is resetten zoals ​@Thomas van KPN adviseert toch vaak wel de manier om de boxjes aan de praat te krijgen, bijvoorbeeld als ze na een update niet goed werken.

Ik zou dan eerst het modem herstarten om qua netwerk met een schone lei te beginnen.

Ja. Maar daarin staat toch niet dat je nu weer terug kunt. 

.…

En die bekraste deed het ook niet???

Je kunt 'm volledig uit het zicht zetten. 

Ik vind het super dat je probeert mee te denken maar het antwoord op je vraag staat al in de start van dit topic.

@Plien65 Kleine aanvulling op alle andere adviezen hier:
Hopelijk weet/deed je dit al maar soms hangt de doorgifte in de tv+ box en krijg je een zwart beeld. Dat kan je vaak oplossen door even van kanaal te wisselen en weer terug.

Verder is resetten zoals ​@Thomas van KPN adviseert toch vaak wel de manier om de boxjes aan de praat te krijgen, bijvoorbeeld als ze na een update niet goed werken.

Ik zou dan eerst het modem herstarten om qua netwerk met een schone lei te beginnen.

Een reset wil ik wel proberen te doen.

Hij schiet overigens niet ineens op zwart, hij start al zwart op, eerste(nieuwe) ontvanger zwart beeld mét geluid en tweede ontvanger(de omgeruilde en bekraste) zwart zónder geluid. Nu kan ik wel zappen om beeld te krijgen maar dat lijkt me niet de bedoeling. Je kan niet voor niets kiezen “Start direct vanaf de laatst bekeken tv-zender” en niet “start met een zwart scherm alvorens naar een tv-zender te gaan” (Grapje hoor)

@Plien65 Dat met het zwarte scherm had ik bij eerste installatie ook. Na overschakelen naar een werkend kanaal en zo een tijdje laten staan ging het boxje steeds beter werken. Nu krijg ik alleen heel soms nog een zwart scherm of hapering. Uiteraard is jouw situatie anders en is dit een goedbedoelde tip en geen gegarandeerde oplossing… 🙂

Volgens mij was er een tijd terug een vergelijkbaar issue met een specifieke softwareversie, dit was destijds opgelost met een update maar tot die tijd was het wisselen van zenders de workaround. Een reset zou hier echt een heel eind kunnen helpen. Ik denk niet direct dat de ontvanger echt defect is en omgeruild hoeft te worden.
Laat je ons weten hoe t afloopt ​@Plien65?

Terug naar de oude ontvangers is zoals ​@PeterG al noemt helaas niet mogelijk

Admin edit: woord vergeten

Woordje vergeten ​@Thomas van KPN 

Terug naar de oude ontvangers is helaas niet mogelijk. 

Volgens mij was er een tijd terug een vergelijkbaar issue met een specifieke softwareversie, dit was destijds opgelost met een update maar tot die tijd was het wisselen van zenders de workaround. Een reset zou hier echt een heel eind kunnen helpen. Ik denk niet direct dat de ontvanger echt defect is en omgeruild hoeft te worden.

Ik ben op dit moment op mijn werk maar ga je zeker laten weten hoe dit afloopt. 

Ik had overigens geen oude tv-ontvangers. Ze zijn twee jaar oud.  De vip 5202 van Arris en ik heb zonder enig overleg andere gekregen. En niet terug? Waar is bedenktijd dan voor?

Een reset biedt helaas geen soelaas.

Even een toevoeging, ik heb nu stilstaand beeld om de 20/30 seconden.

Beste ​@Plien65 Als ik een aantal punten probeer samen te vatten:

• Je hebt boven en beneden een ontvanger werkend gehad. Dus is het aanvoer signaal goed, het modem en de bekabeling zijn goed aangesloten en werken goed
  • De tv+ die oorspronkelijk beneden stond en niet goed werkte, heb je omgeruild
  • De vervangings tv+ heb je beneden aangesloten en die werkte niet. Je hebt hem naar boven verplaatst en daar werkte hij ook niet.
  • De werkende tv+ verplaatste je van boven naar beneden.
  • Je hebt dus nu 1 werkende tv+ die overal werkte en 1 tv+ die nergens werkte

Heb ik het zo goed? Als alle resets bij het het niet werkende (bekraste tweedehands) exemplaar niet helpen, verdenk ik deze er toch van dat hij niet in orde is.

Vervelend en omslachtig, maar ik zou daarvoor toch weer een omruilactie proberen.

Het zou kpn sieren als ze je een nieuw of gegarandeerd goed getest exemplaar zouden sturen zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt als er daarna toch nog een probleem is. Wellicht dat een kpn moderator dit zou kunnen begeleiden ​@Thomas van KPN ?

Beste ​@Plien65 Als ik een aantal punten probeer samen te vatten:

• Je hebt boven en beneden een ontvanger werkend gehad. Dus is het aanvoer signaal goed, het modem en de bekabeling zijn goed aangesloten en werken goed
  • De tv+ die oorspronkelijk beneden stond en niet goed werkte, heb je omgeruild
  • De vervangings tv+ heb je beneden aangesloten en die werkte niet. Je hebt hem naar boven verplaatst en daar werkte hij ook niet.
  • De werkende tv+ verplaatste je van boven naar beneden.
  • Je hebt dus nu 1 werkende tv+ die overal werkte en 1 tv+ die nergens werkte

Heb ik het zo goed? Als alle resets bij het het niet werkende (bekraste tweedehands) exemplaar niet helpen, verdenk ik deze er toch van dat hij niet in orde is.

Vervelend en omslachtig, maar ik zou daarvoor toch weer een omruilactie proberen.

Het zou kpn sieren als ze je een nieuw of gegarandeerd goed getest exemplaar zouden sturen zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt als er daarna toch nog een probleem is. Wellicht dat een kpn moderator dit zou kunnen begeleiden ​@Thomas van KPN ?

Klopt als een bus!

Fijn dat er iemand is die wél leest wat ik schrijf.

Het zou KPN idd sieren als ik een nieuw en goed werkend exemplaar zouden leveren.

Én misschien eens antwoord geven op al mijn andere vragen hier want daar wordt fraai omheen gel*lt. Ik heb nl de volgende vragen gesteld: 

Waarom wordt niet gezegd dat je tv+ boxjes krijgt zodat je nog kan kiezen tijdens het telefoon gesprek?

Klanten moeten toch zelf een keuze kunnen maken?

En niet terug naar vorige ontvangers? Waar is bedenktijd dan voor? Dat is pure misleiding als je van te voren al weet dat dit niet mogelijk is(wordt gemaakt) en het dan toch aan bieden.

En als laatste dan maar: is er een oplossing voor mijn probleem, of zou ik nooit kunnen upgraden zonder een tv+ kastje?

Reageer