Skip to main content
Beantwoord

Tweede afstandsbediening koppelen aan de KPN TV+ Box

• 28 februari 2025
  • 22 reacties
  • 146 keer bekeken

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Vraag: voorheen kon ik nog een tweede afstandsbediening koppelen. Met de laatste TV box kan dat niet meer. Althans, na koppelpogingen kan ik alleen volume hoog/laag bedienen en TV aan/uitschakelen. En als het wél lukt, doet de eerste afstandsbediening het niet meer.

Dus de vraag: waarom kan er geen tweede afstandsbediening gekoppeld worden en voorheen met de vorige boxen wel? Dat kan technisch toch ingeregeld worden? We zitten nu heel vaak de afstandsbediening elkaar over een weer aan te geven (soms gooien..). Zo irritant. Dit item dus weer omdat ik een nieuwe Samsung Tv heb en er gekoppeld moest worden. 

Beste antwoord door RobvdPoel

JanD schreef:

Beste ​@ElbersHJ er bestaat sinds kort een ‘senioren-ab’ die is wel te koppelen naast de standaard AB, zie onderstaande link:

Ja heb ik ook. Werkt goed 

Bekijk origineel

22 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 28 februari 2025

Ik heb een tweede KPN afstandsbediening gekocht. Een zwarte . Die is gebruiksvriendelijker. Kost een euro of 19 volgens mij. Ik heb ze beiden actief gekoppeld. En je kan ze naast elkaar gebruiken. Misschien is dat een optie voor je.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 28 februari 2025

Beste ​@ElbersHJ er bestaat sinds kort een ‘senioren-ab’ die is wel te koppelen naast de standaard AB, zie onderstaande link:

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025
JanD schreef:

Ja heb ik ook. Werkt goed 

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Dank. Een zwarte KPN afstandsbediening... Nieuw voor mij. Ik dacht dat KPN alleen witte verstrekt. Bovendien, en dat is even niet duidelijk uit jou verhaal: over welke type box heb je ‘t dan? Ik heb de DIW7022. Met de vorige box lukte het namelijk wél.

Maar heb je misschien gegevens over de zwarte afstandbediening? Typenr. of iets dergelijks? En waar schaf je die dan aan? Bij KPN zelf?

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Dank je wel Rob! Dit is meer specifieker. Maar jij hebt deze dan gekoppeld aan de DIW7022? En werken dan alle functies als tweede afstandsbediening?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36416 reacties
  • 28 februari 2025
ElbersHJ schreef:

Maar heb je misschien gegevens over de zwarte afstandbediening? Typenr. of iets dergelijks? En waar schaf je die dan aan? Bij KPN zelf?

Hallo ​@ElbersHJ ,

Art.nr:

849070

Levertijd:

Binnen 2 werkdagen

Hoe kom ik aan de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ wordt niet standaard meegeleverd. Deze kan je apart aanschaffen. Dit kan

bron:

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Dus ik zojuist naar de KPN winkel. Een zwarte afstandsbediening afgehaald. Ook een comforttype, zij het met wat rondere vormen in het midden. Duidelijk wel een soort van ‘senioren’ model. Uit de doos kon ik meteen volume regelen, bron én Tv aan/uit.

Het koppelen gaat ietsje anders, zoals de handleiding die ik erbij kreeg, omschrijft. Het koppelen lukt hiermee echter niet. Het blijft met dezelfde functies als hierboven ‘uit de doos’ beschreven. Programma wijzigen is niet mogelijk. Ik heb 't diverse keren gepoogd waarna deze bij de andere afstandsbedieningen in de lade terecht is gekomen: werkt dus niet. Jammer maar helaas.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 28 februari 2025

Beste ​@ElbersHJ jij hebt dus deze gekocht:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?soPos=400

en die is dus niet geschikt voor jouw box, had je kunnen weten.

Dan heb je in de KPN-winkel waarschijnlijk niet gezegd dat het voor de TV+box is.

Gewoon weer terugbrengen en geld terug vragen.

Ik weet niet of de KPN-winkel de geschikte AB voor jou in huis heeft, anders via de webshop bestellen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36416 reacties
  • 28 februari 2025

Geef anders het typenummer op (849070) en geef aan dat het speciaal voor KPN TV+ is. 

Overigens wel vreemd dat de KPN-medewerker in de winkel dit niet met jou besproken heeft. 

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Zeker heb ik verteld welke Tv+ box ik heb. Ik heb er 6…….want 6 abonnementen. 

Medewerkers in de winkel kwam meteen met deze aanzetten, uit jouw link.

De andere, de rechthoekige, hebben ze NIET in de winkel. Ze wisten helemaal niet waarover ik 't had. Heb de foto van het forum moeten laten zien, maar het zei ze niets. 

Maar ik wil die wel gaan bestellen, maar loop dan  het risico dat de lade volloopt met afstandsbedieningen die niet te koppelen zijn. Maar ik heb niks zojuist gekocht. Ik kreeg ‘m zo mee.

Mag ook wel eigenlijk. Ik heb 1 Gig glasinternet, 6 TV+boxen, S25 ultra + abonnement en nóg zoiets voor mijn partner. Dus die kosten zijn al gemaakt (door mijzelf)….hahaha.

Ik ga er over nadenken of ik die andere wil gaan bestellen. Maar wel bedankt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36416 reacties
  • 28 februari 2025
ElbersHJ schreef:

Maar ik wil die wel gaan bestellen, maar loop dan  het risico dat de lade volloopt met afstandsbedieningen die niet te koppelen zijn. Maar ik heb niks zojuist gekocht. Ik kreeg ‘m zo mee.

Gewoon deze link volgen: 

Hoe kom ik aan de Comfort+ voor TV+ afstandsbediening?

De Comfort+ voor TV+ wordt niet standaard meegeleverd. Deze kan je apart aanschaffen. Dit kan

Deze afstandsbediening is speciaal voor de KPN TV+ ontvanger. 

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Nee, Noordzee, ze wezen wél naar de TV+ box in de winkel en dat is dezelfde van de 6 stuks die ik al heb.

Toch konden zij mij niet vertellen/waarschuwen dat degene die ik meekreeg, niet zou werken. Het typenr. is  genoteerd. Als ik dat aangeef bij de medewerker van KPN, bestelt hij 'm in de webshop. Kan ik zelf ook want dat is hetzelfde. Maar voor mijn beeld én duidelijkheid, Noordzee, jij hebt dus naast de originele witte afstandbediening die bij de TV+ box kwam, deze zwarte 849070 kunnen koppelen. En alle knoppen werken dan ook……     nou, misschien flauw, maar tot nu toe kan ik met een tweede, een witte of de huidige (verkeerde) zwarte alleen volume +/-, tv uitschaken/inschakelen en bron, bedienen. Rest niks. Als jij zegt dat die zwarte ab van jou dat allemaal wél kan, ga ik serieus overwegen deze dan te gaan bestellen.

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Dank Noordzee, ik ga bestellen. Ga zien of ik deze aan de gang krijg. 😊 Ik kom in dit forum terug als het werkt of juist niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 28 februari 2025

Beste ​@ElbersHJ en ​@Noordzee het lijkt er  op dat die winkelmedewerkers nog duidelijk bijgeschoold moeten worden en het is ook makkelijk weggeven, eigendommen van de baas.😎

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Daar ga ik niet over. Hoe moet ik weten of ze dat mogen of niet? Maar als ik had moeten betalen (€ 20), dan had ik dat ook gedaan. Ik heb nu de andere besteld. Kost incl. verzendkosten € 17,95. Ik ga het ontdekken

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 28 februari 2025

Ik ga er vanuit dat KPN-medewerkers/moderators in dit forum meelezen. Zij kunnen achterhalen waar ik deze afstandbediening heb afgehaald en daarvoor ook heb getekend. Ik ben gewoon NIET voorgelicht dat de ab NIET met de TV+ box zou werken wegens onvoldoende kennis van medewerkers. Ze zijn  kennelijk NIET op de hoogte van weggeven of betalen. Maar daar kan ik allemaal niks mee. Ik ben niet op de hoogte van enig mandaat dat deze medewerkers wel of niet hebben. Dat is aan KPN.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 28 februari 2025
ElbersHJ schreef:

Zeker heb ik verteld welke Tv+ box ik heb. Ik heb er 6…….want 6 abonnementen. 

Medewerkers in de winkel kwam meteen met deze aanzetten, uit jouw link.

De andere, de rechthoekige, hebben ze NIET in de winkel. Ze wisten helemaal niet waarover ik 't had. Heb de foto van het forum moeten laten zien, maar het zei ze niets. 

Mag ook wel eigenlijk. Ik heb 1 Gig glasinternet, 6 TV+boxen, S25 ultra + abonnement en nóg zoiets voor mijn partner. Dus die kosten zijn al gemaakt (door mijzelf)….hahaha.

Ik ga er over nadenken of ik die andere wil gaan bestellen. Maar wel bedankt.

Je loopt geen risico want ik heb die in gebruik en het koppelen lukt dus.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 1 maart 2025
ElbersHJ schreef:

Daar ga ik niet over. Hoe moet ik weten of ze dat mogen of niet? Maar als ik had moeten betalen (€ 20), dan had ik dat ook gedaan. Ik heb nu de andere besteld. Kost incl. verzendkosten € 17,95. Ik ga het ontdekken

Beste ​@ElbersHJ of de winkelmedewerkers wel of niet iets mogen weggeven is ook totaal niet jouw pakkie-an, moet je je ook niet druk over maken, vandaar ook deze 😎erbij in mijn eerdere bericht.

Wat ik wèl belangrijk vind is dat de medewerkers niet (goed) op de hoogte zijn van de mogelijkheden van de apparaten en de bijbehorende accessoires, maar dat is (helaas) bij de gewone helpdesk soms niet anders.

Goed weekend toegewenst.

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • 97 reacties
  • 1 maart 2025

Beste allemaal. Bedankt voor jullie 'meedenken’. Gisteren meteen afstandbediening type 849079 besteld zoals ik schreef ná de aanbeveling van ‘Noordzee'. Vanochtend werd deze al om half 9 bezorgd. Meteen koppelpoging uitgevoerd en DIRECT contact. De koppelpoging met deze ab ging bijna vanzelf. Alles werkt als een tierelier. Top!! Pfffff dit scheelt zoveel ergernis. Dus heel tevreden. Had niet gedacht dat 't mogelijk was. De ab die ik van KPN meekreeg gaat van de week retour. Geef ik even af. Scheelt weer ruimte in de lade..

Fijn weekend.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 1 maart 2025
ElbersHJ schreef:

Beste allemaal. Bedankt voor jullie 'meedenken’. Gisteren meteen afstandbediening type 849079 besteld zoals ik schreef ná de aanbeveling van ‘Noordzee'. Vanochtend werd deze al om half 9 bezorgd. Meteen koppelpoging uitgevoerd en DIRECT contact. De koppelpoging met deze ab ging bijna vanzelf. Alles werkt als een tierelier. Top!! Pfffff dit scheelt zoveel ergernis. Dus heel tevreden. Had niet gedacht dat 't mogelijk was. De ab die ik van KPN meekreeg gaat van de week retour. Geef ik even af. Scheelt weer ruimte in de lade..

Fijn weekend.

Mooi dat is gelukt! Fijn weekend

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36416 reacties
  • 1 maart 2025

Fijn ​@ElbersHJ 👍🏽, en graag geholpen natuurlijk! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Mooi om te zien dat de community zo goed heeft meegedacht om tot een oplossing te komen in het gebruik van 2 afstandsbedieningen. 

Reageer