Skip to main content

Beste Lezer,het volgende;

We hebben nu een KPN tv plus box,2 stuks.

Beneden is nu aangesloten,maar boven hadden we het toestel via een DV1200 aangesloten(draadloos dus)

Het wil niet lukken om het klantnr sowieso in te voeren op het toestel.Mogelijk omdat dat  al op het eerste toestel gebeurd is.De 2e box willen we dus aangesloten krijgen,maar hoe?Of kan dit mogelijk direct met de draadloze set?

Wie heeft een tip voordat we dan maar een monteur bestellen?

Erg bedankt,

vr.gr.Eric

 

De tv+ decoders ondersteunen geen DVS1200 @Eric 18 , alleen bekabeld of onder voorwaarden draadloos.

Zie de betreffende tabel in de kennisbank.

Alléén bovenstaande aansluitmethoden worden door KPN ondersteund

 


Een DVS was vroeger een mooi hulpstuk.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

 

Zie schema boven.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt ook perfect via WIFI.


Als het invoeren van het klantnummer niet lukt, dan vraag ik me af of dat met de DVS te maken heeft.

Onder heeft u de ontvanger gewoon bekabeld aangesloten? Klantnummer is ingevoerd en de box werkt? U kunt tv kijken? Zet deze tv ontvanger dan boven neer en zet de andere tv ontvanger onder neer, bekabeld aangesloten en probeer dan de box te installeren. 


Beste reageerders,erg bedankt voor de hulp!

Dus de DVS zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn vanwege geen of slechte ondersteuning begrijp ik.Nick83,goed idee inderdaad.Ga ik doen.Modem is een V10 Experiabox.

Beneden is idd bekabeld en ging soepel om het werkend te krijgen.Zou ook in de AB kunnen zitten bedacht ik.Kastje reageert nl helemaal niet op de afstandsbed.Geen knipperen of zo.Daarom lukt ook het invoeren niet mogelijk.Nog eens stoeien...


@Eric 18 

 

De ab werkt maar op 1 kastje.

Voor de andere moet je de ab gebruiken die daar bijzit.

 

Probeer het eens met nieuwe batterijen?

Ze kunnen, helaas, leeg zijn die erbij zitten. 


Ja Joop, ik heb 2 kastje met aparte afstandsbediening.Boven gebruik ik degene die daarbij hoort.Maar komt nieuw uit plastic,en dan lege batterijen.. zou kunnen 

Vanavond ga ik proberen.Bedankr!!


Ter info,inmiddels werkt alles naar wens.

Ik heb opnieuw de afstandsbediening gekoppeld,dit gaat door 7 keer de knop bovenop

het kastje in te drukken.Staat ook in de handleiding.

Ik probeerde het een beetje op goed geluk,maar dat bleek dus het het probleem .

Wel blij dat het gelukt is….

Maar is iets wat meer mensen zouden kunnen krijgen bij gebruik 2e toestel.


Fijn dat het nu toch werkt. Bij voldoende sterk wifi signaal ter plekke kan de nieuwe box DIW7022, TV+, ook via wifi verbonden worden.

7 keer? Is vast 7 seconden, toch?


Ha Peter, inderdaad 7 seconden....🥺

Scherp gezien!

Stond in het boekje dat bedraad aansluiten de voorkeur heeft.En met de dvs1200 boven in het stopcontact is het goed te doen.

Moet wel wennen aan de nieuwe beeld indeling.Nog niet helemaal soepel.Komt nog hopelijk.


Ha Peter, inderdaad 7 seconden....🥺

Scherp gezien!

Stond in het boekje dat bedraad aansluiten de voorkeur heeft.En met de dvs1200 boven in het stopcontact is het goed te doen.

Moet wel wennen aan de nieuwe beeld indeling.Nog niet helemaal soepel.Komt nog hopelijk.

Via het tandwieltje rechtsboven kan je naar Menu weergave navigeren, hier naar Opstartscherm, hier Direct starten met live tv of radio selecteren.

Nu start hij op met de laatst getoonde zender voordat je de box de laatste keer uitzette.

 

Wellicht versoepeld uw ervaring daarmee een beetje :)


Bedankt Glille!

Inderdaad steeds alle zenders onderin beeld en dan via de OK toets kiezen ,viel

me wat tegen .

Maar met deze tip is dat over.Zal de handleiding iig nog eens aandachtiger bekijken.Installeren

had prioriteit….nu de rest.

 


Je kunt met de cijfertoetsen direct naar een zender. Ook vanuit de menu's. Dat is supersnel. 


Bedankt Peter,met de cijfertoetsen wist ik inmiddels,niet direct vanuit een menu.Handig.


Reageer