Skip to main content
Vraag

Tweede scherm aansluiten op een TV+ box. Kon eerst via SCART

• August 2, 2026
  • 8 reacties
  • 60 keer bekeken

Op de oude TV ontvanger ARRIS kon ik 2e tv-scherm koppelen via een scart-kabel

Is het mogelijk 2e TV-scherm te koppelen aan de KPN+ box

8 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • August 2, 2026

Dit kan alleen door een HDMI splitter.

box zelf heeft geen scart aansluiting

• Auteur
  • Topper
  • August 2, 2026

Gaat niet lukken, de 2e TV is een oude Philips 14 PT 136B  Deze heeft alleen een scart aansluiting en antenne.   Deze staat in dezelfde ruimte, in mijn werkhoekje zodat ik af en toe kan mee kijken.

Dus dat kan helaas voortaan niet meer.

• August 2, 2026

Gaat niet lukken, de 2e TV is een oude Philips 14 PT 136B  Deze heeft alleen een scart aansluiting en antenne.   Deze staat in dezelfde ruimte, in mijn werkhoekje zodat ik af en toe kan mee kijken.

Dus dat kan helaas voortaan niet meer.

Zelfs met een hdmi splitter is de kans heel groot dat je dan niet mee kan kijken op een tweede scherm.

Je kan nog een HDMI naar Scart converter na een splitter plaatsen maar met dezelfde opmerking dat je waarschijnlijk geen beeld krijgt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Het kan wel maar dan alleen met een tv met hdmi aansluiting. 

Die bestaan ook al dik 20 jaar. Dat oude beeldbuisje kun je zo langzamerhand echt afschrijven. Die 4:3 geeft met letterbox al niet eens SD kwaliteit bij 16:9 LB! ​@henkvanrij 

Een kleine flatscreen (Full HD) hoeft niet zoveel te kosten. En met de hier genoemde hdmi splitter met hdcp 2.3 ondersteuning werkt het met 2 schermen op 1 ontvanger. 

Een HDMI > scart adapter werkt niet met kpn tv i.v.m. ontbreken ondersteuning HDCP. 

• August 2, 2026

Wordt op twee schermen tegelijk kijken dan niet via hdcp geblokkeerd in de kpn ontvangers? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Blijkbaar met die splitter niet geblokkeerd, ​@Rowi. .

De TS van het door mij gelinkte topic heeft het werkende met de HDMI 2.3 splitter. 

En een scherm is 'veilig' want daar kan niet mee opgenomen. 

• August 2, 2026

Blijkbaar met die splitter niet geblokkeerd, ​@Rowi. .

De TS van het door mij gelinkte topic heeft het werkende met DE HDMI 2.3 splitter. 

En een scherm is 'veilig' want daar kan niet mee opgenomen. 

Ik las het net. Terzijde bij die winkelketens hebben ze doorgaans demo filmpjes ik zie in de MM waar wij komen nagenoeg nooit lineaire TV.

Een HDMI naar Scart converter mag geen video tegen houden al is de mindere kwaliteit natuurlijk al genoeg reden dat niet te willen.

• Auteur
  • Topper
  • August 2, 2026

Dank jullie voor de adviezen  (Rowi - Peter G - Menno)  Ik gooi dat ouwe Philips TV-tje weg en koop 25 inch klein tv-tje.   Kan ik toch af en toe meekijken in mijn werkhoekje.   Groeten Henk