Skip to main content

Gelet dat in de ruimte een rechtstreekse kabelaansluiting (helaas) niet mogelijk is, ben ik ietwat ten einde raad gelet de steeds onvoorspelbare storing met deze 2de TV-aansluiting. Het volgende heb ik gedaan maar niets bracht een langdurende stabiele verbinding:

• netwerkswitches ingeregeld met IGMP Snooping;
  • wekenlang ongestoord gebruik gehad d.m.v. Hirschmann INCA coax-adapeters;
  • recentelijk een week lang d.m.v. homeplugs een stabiele verbinding gehad, tot ook deze problemen.

en uiteraard gaat de internetverbinding in deze ruimte dan ook verbroken.

Nogmaals helaas is UTP-kabel naar deze ruimte trekken, niet mogelijk. Wat kan deze steeds herhalende storing veroorzaken en hoe is dat dan pragmatisch op te lossen ?

Dus er ligt wel een coax kabel? Kan je die niet vervangen door utp?

Beste Marlon,

In deze ruimte is een coax-aansluiting, waar ik d.m.v. Hirschmann INCA coax-adapters wekenlang ongestoord gebruik heb gehad. Tot ook verbinding niet stabiel blijkt te zijn. Beide coax-adapters zijn/waren d.m.v. netwerkswitches middels IGMP Snooping ingeregeld. (In Amerika is het meer gebruikelijk dat internet over een coax-kabel wordt getransporteerd.)

Vooralsnog ben ik niet van plan de coax-kabel te vervangen door een UTP-kabel. De storing wordt door “iets" veroorzaakt en dat moet worden weg genomen

Het is hier geen Amerika. Het is hier Nederland. Hier in Nederland behoort coax zo ongeveer tot de geschiedenisboekjes. 

De coax kabel is 1 losse kabel die verder niet aan andere kabels gekoppeld zit? Er zitten geen splitters tussen enzo?

Wat is het merk en type van de switch(en)? Heb je het ook al eens geprobeerd zo der switch er tussen?

Welk type ontvanger heb je in de slaapkamer?

Is die het probleem niet?

Om wat voor "storing" hebben we het? Valt het beeld weg? Of de verbinding? (Foutmelding?)

Kun je de storing opwekken als je aan de hdmi kabel wiebelt, aan zowel de tv kant als de tv ontvanger kant?

Kun je de storing opwekken als je aan utp kabel wiebelt achterin de tv ontvanger?

Is de storing er ook als je hem tijdelijk met een u losse tp kabel aansluit? puur om te testen. 

Welk type modem en tv ontvanger gebruik je?

De storing wordt niet veroorzaakt door de bekabeling; alle kabels en beide TV-ontvangers zijn onderling verwisseld. Vroeger of later vervalt de verbinding op de tweede ontvanger geheel weg, zonder direct aanwijsbare oorzaak. Door e.e.a. opnieuw in- en uit te pluggen, kan de verbinding weer hersteld worden.

Indien een vaste verbinding (bouwkundig mogelijk is) naar de ruimte waarin de tweede TV-ontvanger, was hier al lang een vaste UTP-kabel gebruikt.

Aanvankelijk geheel tevreden omtrent internet over MOCA-adapters maar ook hier hetzelfde probleem ondervonden

Wat kan de oorzaak zijn ? En zo anders welk 'transport' is er anderszins mogelijk, welke betrouwbaar en stabiel is.

En zo anders welk 'transport' is er anderszins mogelijk, welke betrouwbaar en stabiel is.

Enige echt stabiele: utp kabel. 

Maar eh, hoe is de wifi kwaliteit op de plek van de ontvanger in de slaapkamer?

Ik heb daar sinds kort een Chromecast Google-TV en dat gaat prima. Zelfs met 50 % ontvangststerkte. 

Data transport gaat via utp, wifi, dvs of moca. Andere opties zijn er niet.

Wifi is uitgesloten met de Arris en Arcadyan ontvangers  

Reageer