Skip to main content
Beantwoord

Tweede TV+ box draadloos aansluiten lukt niet via DVS en of SuperWifi punt

• December 23, 2025
  • 16 reacties
  • 165 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb twee kpn+ kastjes. Een is bekabeld aangesloten op de TV en staat beneden. Dit werkt prima.

De tweede heb ik aangesloten zoals de vorige KPN box was aangesloten maar werkt dus niet. Deze aansluiting komt van een DVS650 Homeplug van KPN en staat po de eerste verdieping.

Er ligt boven name;ijk geen netwerk kabel.

Op advies van klantenservice een WifiPunt 2 aangeschaft zodat mijn wifi signaal wordt versterkt en dan via een kabel vanuit dit wifipunt het KPN TV+ kastje kan aansluiten. Resultaat: Het werkt niet er komt geen netwerk signaal dat sterk genoeg is uit het kastje. Een kabel trekken naar de verdieping is niet echt mogelijk. Heeft iemand een goede oplossing? Andere/betere wifi versterker met kabel uitgang? Een snellere/sterkere PowerLine adapter? 

Beste antwoord door HC-AK

Probleem is inmiddels opgelost. Alles werkt en de TV+ ontvanger is aangesloten via een DVS. DE DVS zat oorspronkelijk in een 220V verlengdoos, nu gewoon in stopcontact met lange UTP kabel.

Geen problemen met TV

16 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@HC-AK je schrijft dat een kabel trekken ‘niet echt’ mogelijk is, dat is al beter dan ‘echt niet’, dus daar zou ik voor gaan.

Als de tv boven een smart-tv is kun je de KPN tv-app installeren.

Hoever staat het wifipunt van de modem af?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke software?

Welke softwareversie heeft het wifipunt?

Als je het wifipunt boven hebt staan, brandt er dan wel een constant groen ledje?

Binnen het menu van het tv-kastje kun je ook de signaalsterkte meten, alzo ook via de Netflix-app op de decoder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

“Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke software?”
Experia 10A de software is door KPN geüpdate

“Welke softwareversie heeft het wifipunt?” Die is vandaag geüpdate via KPN

“Als je het wifipunt boven hebt staan, brandt er dan wel een constant groen ledje?" Het was continu groen, heb een kabel van WiFi punt naar kastje gelegd, maar dat werkt dus ook niet. Geen signaal naar TV

Andere locatie van WiFi punt geprobeerd, zelfde resultaat, op weer een andere plek ging de led naar rood en bleef rood.. ging niet meer naar groen ook niet wanneer weer op eerste plek gezet.

“Binnen het menu van het tv-kastje kun je ook de signaalsterkte meten, alzo ook via de Netflix-app op de decoder.” Ik kan niks doen met het kastje er komt geen TV signaal uit dus signaalsterkte meten gaat niet. Geen TV signaal uit kpn+ kastje is geen beeld…..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@HC-AK wat ik eerder schreef, als jouw tv boven een smart tv is, kun je ook de KPN tv-app installeren en tv kijken.

Een andere powerlineadapter is niet zinvol, geeft geen verbetering.

Test met een mobiel via wifi eens of je boven bij de tv een goede signaalsterkte hebt, zo ja, dan moet het TV-kastje ook goed kunnen ontvangen.

Ruil de tv-kastjes eens om en probeer de andere draadloos te verbinden en te verbonden met het wifipunt.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke software?

Welke softwareversie heeft het wifipunt?

Heb je glasvezel of koper verbinding?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

Ik heb glasvezel. 

Hoe moet ik kastje draadloos verbinden? Ik kan niet met dat kastje communiceren

Er zit een USB plug, een netwerk plug een power plug en een HDMIA aansluiting op het kastje. Geen beeld op de TV dus hoe kan ik het kastje dan instellen?  Zal wel aan mij liggen maar ik snap er niks van… Moet gewoon plug en play zijn, maar helaas.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Een DVS kan je in alle gevallen het beste niet gebruiken.

I.v.m. de steeds groter worden verstoringen op het elecitriteits netwerk.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

Of te wel, een DVS is vragen om problemen.

De Sagemcom DIW7022 kan je via WIFI laten werken.

Als het signaal sterk genoeg is, moet dat zo wie zo lukken.

Er mag dan geen UTP kabel op de DIW7022 aangesloten zijn.

Indien je een repeater gebruikt, bijvoorbeeld de Super Wifi2, dan moet die wel met de KPN router (Experiabox of Box12) communiseren.

Verbinden met een UTP kabel is altijd het beste.

éénmalig veel werk, daarna altijd plezier ervan.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@HC-AK , gewoon de handleiding volgen voor het draadloos installeren van de DIW

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2025

@JanD Ik wil best de handleiding volgen, maar ik heb geen handleiding

De oude TV box van KPN deed het gewoon, terwijl die aangesloten was op een PowerAdapter (een DVS650) Blijkbaar kan die nieuwe box dat dus niet. Mag dan een nieuwere box zijn, maar het werkt niet. Versterker nodig, werkt nog niet….

Zal wel…..

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 23, 2025

Beste ​@HC-AK je schrijft dat je 2 tv+ boxen hebt, dan heb je van KPN ook 2x een handleiding,  stroomadapter,  HDMI-kabel en netwerk kabel ontvangen.

De decoder heeft ook een ingebouwde handleiding die je kunt raadplegen. 

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 23, 2025

Er hoeft helemaal geen netwerk kabel meer in.

Sluit 'm met hdmi aan op de tv. Dan heb je beeld. 

Verbinding met het netwerk via wifi. Net als je telefoon bijvoorbeeld. 

Enige kabels nodig de voeding en hdmi naar tv.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@HC-AK. Ik begin toch te vermoeden dat er iets anders mis gaat dan dat er geen netwerkverbinding is. Je geeft namelijk aan dat je helemaal geen beeld hebt, maar je zou te allen tijde beeld moeten hebben als je enkel de TV+ hebt aangesloten via een HDMI-kabel. Weet je zeker dat je het juiste bronkanaal op je tv geselecteerd hebt? Als je de melding ‘geen signaal’ in beeld ziet staan, dan betekent het dat dat nu niet het geval is. Het juiste bronkanaal kiezen doe je met de afstandsbediening van de tv zelf, niet met de witte KPN afstandsbediening. 

Als je eenmaal beeld hebt, kun je weer even controleren of je via de DVS adapter, SuperWifi punt of gewoon draadloos een verbinding krijgt. Laat maar weten of je nog wat hulp nodig hebt!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 27, 2025

De TV+ ontvanger gaat draadloos via wifi. Daar gebruik je beter geen DVS voor. Dat is gevoeliger voor storing of slechte verbinding dan wifi. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 27, 2025

Haal wel de UTP kabel uit de DIW7022.

Want anders kiest de DIW7022 voor UTP.

Een DVS is op het 230 volt netwerk vragen om problemen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Probleem is inmiddels opgelost. Alles werkt en de TV+ ontvanger is aangesloten via een DVS. DE DVS zat oorspronkelijk in een 220V verlengdoos, nu gewoon in stopcontact met lange UTP kabel.

Geen problemen met TV

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Een DVS is in alle gevallen vragen om problemen.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

En er zit ook steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk.

De Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd) kan perfect via WIFI werken.

Als een UTP kabel niet mogelijk is, kies dan voor WIFI

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 13, 2026

Beste ​@HC-AK onderstaand de enig juiste manieren om een DVS aan te sluiten:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen ​@HC-AK! Zolang het werkt met DVS-adapters, zou ik het fijn blijven gebruiken. Maar het is wel letten, zoals je hebt gemerkt, hoe je het precies aansluit.