Skip to main content

Hallo allemaal,

Mijn 2e TV ontvanger krijg ik niet geïnstalleerd. Er komt steeds hardnekkig de foutmelding:

 

Server probleem

Ingevoerde abonnementsnummer of pincode is onjuist. Voer een geldige combinatie van abonnementsnummer en pincode in. (kbx-apk-4035/409-EXT_202)”

 

Ontvanger is DIW7022. Pincode heb ik al 2 maal gereset. Pincode en abonnementsnummer zijn 100% correct.

Bij de eerste ontvanger waren geen problemen.

Komt iemand dit bekend voor en is er een oplossing voor ?

Met vriendelijke groet,

Richard

Komt de 2e ontvanger officieel van KPN af, dan heb je nu ook het gratis opnemen-pakket.

Geef de 2e ontvanger eens een fabrieks-reset @RichiB en installeer dan als nieuw uit de doos.

Houd je abonnemenstnummer bij de hand, meestal beginnend met 2000…. terug te vinden in MijnKPN.

Sluit de ontvanger wel bekabeld rechtstreeks op de modem aan.

De pincode kun je aanpassen binnen MijnKPN.

 


Bedankt voor de reactie. De 2e ontvanger is onderdeel van mijn kpn pakket, samen met de andere ontvanger ontvangen. Een volledige reset heeft helaas niet geholpen, steeds weer dezelfde foutmelding.


Bedankt voor de reactie. De 2e ontvanger is onderdeel van mijn kpn pakket, samen met de andere ontvanger ontvangen. Een volledige reset heeft helaas niet geholpen, steeds weer dezelfde foutmelding.

@RichiB kan het misschien dat je deze al heel lang of tot nu toe nog nooit hebt gebruikt? Hoe lang heb je die 2e al? Ik kan me nl herinneren dat er iets was met de aller eerste batch icm software versie destijds.. En ps hoe heb je het allemaal thuis aangesloten? Bekabeld, draadloos ect, laat het even weten dan kunnen eventueel even meedenken.


@RichiB kan het misschien dat je deze al heel lang of tot nu toe nog nooit hebt gebruikt? Hoe lang heb je die 2e al? Ik kan me nl herinneren dat er iets was met de aller eerste batch icm software versie destijds..

Dat klopt, iedereen heeft toen een e-mail gekregen dat ze de ontvanger online moeten zetten, maar als dat niet gebeurd is dan doet ie het nu niet meer.

Het beste kun je even de KPN bellen 0800 0402, die kunnen hem waarschijnlijk wel weer aan de praat krijgen.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.
Ik weet niet zeker of het vandaag (2e pinksterdag) lukt, anders morgenochtend even bellen.


Dank voor jullie bericht. Hij is sinds 2 weken in mijn bezit, samen met een experiabox 10 en een buitengebied 4g modem. Alles is rechtstreeks bekabeld aangesloten. Mochten jullie niet verder kunnen helpen, ga ik zey bellen. Alvast bedankt !


@RichiB kan het misschien dat je deze al heel lang of tot nu toe nog nooit hebt gebruikt? Hoe lang heb je die 2e al? Ik kan me nl herinneren dat er iets was met de aller eerste batch icm software versie destijds..

Dat klopt, iedereen heeft toen een e-mail gekregen dat ze de ontvanger online moeten zetten, maar als dat niet gebeurd is dan doet ie het nu niet meer.

Het beste kun je even de KPN bellen 0800 0402, die kunnen hem waarschijnlijk wel weer aan de praat krijgen.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.
Ik weet niet zeker of het vandaag (2e pinksterdag) lukt, anders morgenochtend even bellen.

Vandaag (2e pinksterdag)?

Eerste Pinksterdag is komende zondag, 19 mei, lijkt me dan dat tweede pinksterdag  op maandag 20 mei valt, @huistijger en @Remco van KPN .


Dank voor jullie bericht. Hij is sinds 2 weken in mijn bezit, samen met een experiabox 10 en een buitengebied 4g modem. Alles is rechtstreeks bekabeld aangesloten. Mochten jullie niet verder kunnen helpen, ga ik zey bellen. Alvast bedankt !

Oh ok wacht even, je hebt sneller internet buiten gebied.. dan kan het ook nog zijn dat er niet voldoende bandbreedte binnen komt voor 2 itv kastjes.. wat was de maximale haalbare verwachte snelheid op je adres (toen je het abonnement had besteld)? Staat ergens in 1 vd 1e mailtjes van kpn


Dat zou dan 50Mb/s down en 15Mb/s upload zijn. Bij mijn vorige KPN pakket was dat 10Mb/s down en 1Mb/s upload en functioneerden de TV ontvangers die ik toen had prima.


Vandaag (2e pinksterdag)?

Eerste Pinksterdag is komende zondag, 19 mei, lijkt me dan dat tweede pinksterdag  op maandag 20 mei valt, @huistijger en @Remco van KPN .

Je hebt gelijk @Berteman 
Ik was een week in de war. 😋😎

En @RichiB dus even bellen 0800 0402


Error code “409-EXT_202” betekend dat je aan je maximum ontvangers zit. Er is een instelling die bepaalt hoeveel TV onvangers je mag aansluiten, en als je dit maximum hebt bereikt, dan krijg je deze foutmelding.


Dank je Jeroen-bart, dan is er iets met de administratie mis. Ik ga bellen. Thanks !


Dat zou dan 50Mb/s down en 15Mb/s upload zijn. Bij mijn vorige KPN pakket was dat 10Mb/s down en 1Mb/s upload en functioneerden de TV ontvangers die ik toen had prima.

Dat is nog steeds 10 mbit. Maar door het buitengebied modem word via 4G de snelheid opgekrikt naar 50. 

Probleem is alleen: het tv signaal komt niet via 4G. Dat komt alleen via het telefoonkabeltje. Dus voor tv is nog steeds die 10 mbit van toepassing. Dat is te weinig voor 2 tv ontvangers. 


Reageer