Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10A aangesloten op glasvezel via KPN, daarop aangesloten Arris VIP 5202 voor actieve TV van KPN (4K Ultra HD). Ik heb ook een tweede Arris VIP 5202 ontvanger, deze wil ik gebruiken om de “oude” tv in de logeerkamer te gebruiken, afstand Experiabox <> 20mtr. Ik wil/kan onmogelijk een ethernetkabel naar de logeerkamer brengen. Kan ik ondanks dit, mogelijk via een Wifi verbinding met hier uit de ethernetkabel naar de Arris TV ontvanger via HDMI naar de TV komen.

Zo ja, wat heb ik hier dan voor nodig? Ik hoor het graag. Alvast dank.

Dat gaat geen stabiele verbinding opleveren. Een draadloos verbindingsset is dan beter maar daar moet het elektriciteitsnet geschikt voor zijn. Als je niet van problemen houd trek dan een kabel.


KPN raadt het gebruik van de draadloze verbindingssets in combinatie met hun 4K decoder af op hun eigen website:

 

Het advies is, hoe vervelend ook, om toch te kijken om een netwerkkabel naar de desbetreffende kamer te trekken. Je zou de DVS 1200 kunnen proberen (https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm), maar met het reisico dat het niet stabiel werkt. Een kabel is de enige oplossing die gegarandeerd stabiel werkt,


Hoi @FredGes47 welkom op het forum!
Via wifi is het helaas niet mogelijk je interactieve TV ontvanger aan te sluiten. Zoals @Joep1965 en @TFHFony noemen heb je voor een goed stabiel signaal eigenlijk wel een internetkabel nodig.
Je zou wel kunnen kiezen de draadloze verbindingssets te gebruiken, als het dan stoort zou je er nog voor kunnen kiezen de HD functie uit te zetten op deze 2e ontvanger. Je levert dan wat kwaliteit in voor stabiliteit.


Goedemorgen @FredGes47 is het inmiddels gelukt je tweede ontvanger aan te sluiten?


Nee, helaas nog niet gelukt. Ligt niet aan de wifi keuze maar aan TV keuze. 2e TV nog niet aan kunnen sluiten omdat nieuwe 4K niet doet wat ie moet doen, terug naar leverancier en wachten op vervanger.


**reactie verwijderd; niet van toepassing in verband met dat het nog een 5202 betreft**