Skip to main content
Beantwoord

Twijfel aan KPN Soundbox

• July 3, 2025
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik twijfel of we de TV+ Box moeten houden, ervaren anderen de onderstaande punten ook?

• geluid verandert kort in leeg geluid zonder toonwarmte
  • box start regelmatig opnieuw op
  • als je Hey google zegt tegen je telefoon, antwoordt de box
  • Box ‘zegt’ elke keer ‘Kan pagina 806 niet vinden’ over de ondertiteling van de uitzending heen...
  • waarom moet ik de oude box retourneren? Is toch een uitbreiding waar ik voor betaal?

Al met al voldoende voor mij om de huur te heroverwegen. of zijn er oplossingen ​@KPN?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Sander3S, jammer dat je niet zo over de Soundbox te spreken bent, als ik je opsomming bekijk begrijp ik dat wel!

Het is niet normaal dat de Soundbox steeds opnieuw opstart, dat het geluid veranderd en dergelijke, dus het klinkt een beetje alsof jouw specifieke Soundbox niet helemaal lekker werkt. Zou je hem eens willen resetten? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen, en ik hoop dat de problemen daarna verleden tijd zijn! 

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Beste ​@Sander3S je hebt blijkbaar om een wisseling van decoders gevraagd i.p.v. uitbreiding.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 4, 2025

Niet bewust in ieder geval. Volgens mij heb ik een soort van button aangeklikt en stonden er verder geen bijzonderheden bij. Misschien heb ik nog ergens een bevestiging. Voorlopig kan ik die box houden, omdat ik nog niet overtuigd ben van de TV+ box met soundbar.

• July 4, 2025

De oude box zal KPN over enige dagen blokkeren. Dus daar heb je niks meer aan. 

Als je nu de Soundbox hebt, dan kan je wel terug naar de TV+ ontvanger. Maar niet meer terug naar de Arris 5202 of Arris 2952.

De TV+ ontvanger is feitelijk hetzelfde als de Soundbox. Alleen dan zonder "Sound". En 6 euro goedkoper. Dus het "Hey Google" effect zal daarbij hetzelfde zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 4, 2025

@Marlon92 ik heb uitstel gevraagd en gekregen, maar wel goed om te weten dat het zo werkt. En nee dat hey Google effect hebben we niet bij de TV+ ontvanger...

• July 4, 2025

@Marlon92 ik heb uitstel gevraagd en gekregen, maar wel goed om te weten dat het zo werkt. En nee dat hey Google effect hebben we niet bij de TV+ ontvanger...

De "oude box" is een TV+ ontvanger? Die is niet oud...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 5, 2025

Hi ​@Sander3S, jammer dat je niet zo over de Soundbox te spreken bent, als ik je opsomming bekijk begrijp ik dat wel!

Het is niet normaal dat de Soundbox steeds opnieuw opstart, dat het geluid veranderd en dergelijke, dus het klinkt een beetje alsof jouw specifieke Soundbox niet helemaal lekker werkt. Zou je hem eens willen resetten? Op die manier wordt de software opnieuw ingeladen, en ik hoop dat de problemen daarna verleden tijd zijn! 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Is het al gelukt om hem een reset te geven ​@Sander3S? En zo ja, hoe gaat het daarna met de Soundbox? Nog steeds dezelfde problemen of werkt hij nu naar behoren? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Nee nog niet, maar ik weet niet zeker of ik 7 seconden ingedrukt heb. Probeer het nog een keert. Het geluid komt met haperingen en soms is het een minuut of zo ‘blikkerig’. Ik doe zo nog een keer de reset.

Bedankt,

Sander

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@Sander3S, als het goed is heb je sinds vorige week de nieuwste firmware op de Soundbox. Hoe ervaar je het geluid nu na de reset? 

Je geeft aan: box ‘zegt’ elke keer ‘Kan pagina 806 niet vinden’ over de ondertiteling van de uitzending heen…

Ervaar je dat ook nog steeds?

Hoe je de Google Assistent uitzet op de Soundbox, lees je trouwens hieronder: