Skip to main content

KPN  ,is het misschien een idee om na het EK UHD keuze permanent te maken . Want er komen nog leuke sport evenement aan Tour de France en OS .want het beeld is toch bete als het op UHD staat zelf als het wordt uitfezonden in HD bij mij dan kan niet voor andere spreken.

Beste @JDD,

Dit is niet de verantwoordelijkheid bij KPN, als de NPO alleen de EK in UHD uitzendt en de tour de france en de olympische spelen niet, dan kan KPN dit niet in UHD uitzenden. Omdat de NPO het niet in UHD verstuurt naar de providers. 


@JDD 

Het forum is een klanten helpen klanten forum.

Een moderator kijkt wel mee en helpt ook.

 

UHD is in dit geval gewoon HD (2K), alleen dan 50 hele beelden per seconde i.p.v. 50 halve beelden per seconde.

En de toevoeging HDR en dat laatste zorgt voor een mooier beeld (betere kleuren, contrast en helderheid).

 

Misschien is dit de toekomst?

Wie weet.

Als tussenstap naar 4K met HDR.😉


Hallo @JDD ,

De NPO of andere zenders zouden dan permanent een zender in een vorm van UHD moeten gaan aanbieden aan de providers. 
 

Gezien de bezuinigingen die de NPO moet gaan doen, zie ik dat niet zo snel gebeuren.
 

Overigens zie ik in andere landen ook nauwelijks UHD en/of 4K-zenders van de grond komen. Ik heb inmiddels zo’n vijf jaar een 4K-ontvanger in huis, maar meer dan een handvol demo-zenders kan ik daarmee niet ontvangen. 

Zo is de zender Eurosport 4K alweer gestopt. Het lijkt erop dat de toekomst van sportuitzendingen steeds meer ligt in de streamingdiensten. Onlangs is HBO Max Sport gestart, Viaplay kennen we al wat langer. 


@Noordzee

Helemaal met je eens.

 

Toen HD begon te komen in 2007 (ik had onze eerste HD tv in 2008) waren er zo goed als geen HD zenders.

Alleen een paar voor € 7,50 per maand.

Pas in 2013 begon HD pas standaard te worden.

 

Met 16:9 (breedbeeld) ging dat nog veel langzamer.

Wij hadden in 1999 onze eerste breedbeeld tv gekocht, maar tv was t/m 2008 4:3.

Wel DVD was toen 16:9 breedbeeld.

In 2008 begon breedbeeld (16:9) pas standaard te worden.

 

Films en series kijken wij graag in 4K met HDR (vooral dat laatste maakt het beeld mooier, zoals ik eerder had vermeld).

Via Streamingdiensten.

 

ViaPlay heeft volgens mij weinig of geen 4K

Althans toen wij het tot eind 2023 hadden.

(F1 kijken we nu via F1 TV pro, we hebben geen ViaPlay meer). 


Reageer