Skip to main content
Vraag

Uitschakelen ondertiteling voor doven en slechthorenden op de KPN TV+ Box

• 28 January 2025
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

na verplicht opnieuw aanmelden bij kpn op mijn 3 tv’s krijg ik nu ondertiteling voor doven op het scherm. Hoe krijg ik dit weg. De tv wordt opgestart via google chromecast en daarna wordt er ingelogd met de kpn app. Alle gesproken programma’s worden dan voorzien met de tekstbalken voor doven.  Ik heb geprobeerd het uit te zetten via instellingen-toegankelijkheid-ondertiteling uit maar dat helpt niet.

Gaarne advies hoe dit te verhelpen.

4 reacties

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 28 januari 2025

Het is mij niet duidelijk hóe je tv kijkt. 

Niet met de kpn ontvanger? Want je vermeldt “De tv wordt opgestart via google chromecast”.

Kijk je op alle tv's met behulp van de app voor smart-tv”?

Via TV+ ontvanger DIW7022 kun je ondertiteling uitzetten via de 'knop’ onder de voortgangsbalk. Het is dan uit voor álles.

Ook kan het via de instellingen - toegankelijkheid.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 januari 2025

ivm slechte internet verbinding werken alle 3 de tv’s met google chroomcast. Er zit geen kpn kastje tussen.. Het werkte altijd perfect totdat ik nu de melding kreeg dat ik me opnieuw moest aanmelden.

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 28 januari 2025

Juist met i.i.g. de KPN TV ontvanger zou het goed moeten werken natuurlijk. Zeker ook met lage bandbreedte, want daar is de ontvanger op gemaakt.

Wat is '’slecht'’ internet? Dat is n.m.m. een ruim begrip.

Ik begrijp dat je 3 x de losse witte Chromecast hebt????? Met interne apps + die kleine afstandsbediening.

En is het opnieuw inloggen op de app op al die apparaatjes weer gelukt.

In die app kun je de ondertiteling uitzetten met de button onder de voortgangsbalk. Of via “Profiel instellingen”. Via het rondje links naast het vergrootglas.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14502 reacties
  • 2 februari 2025

Hi ​@Dotje24,

Ik zie dat je al de tip hebt gekregen om opnieuw in te loggen via je 3 Chromecasts, heeft dat geholpen?

Ook ben ik wel benieuwd naar hoe het precies zit met je slechte internet en waarom je geen tv-ontvanger gebruikt nu, zou je dat nog verder toe kunnen lichten? 

Reageer