Skip to main content
Beantwoord

Uitvallen beeld en geluid

  • 22 August 2024
  • 15 reacties
  • 154 keer bekeken

Hallo allemaal,

Graag leg ik het volgende probleem aan jullie voor.

Ik ben in het bezit van een KPN Box12b en een Nokia glasvezelkastje.

De laatste is op 21 oktober 2023 nieuw geïnstalleerd omdat de oude defect was geraakt door een algemene stroomstoring in Alkmaar.

Nadat ik het verzoek had gedaan is deze toen snel en netjes vervangen door een  volgens zeggen van de monteur een verbeterd exemplaar.

Tevens heb ik een VIP2952 als ontvanger.

Nu heb al geruime tijd last van het even tijdelijk uitvallen van beeld en/of geluid. Dat geldt ook voor de radio ontvangst. Dit gebeurd meerdere keren per dag.

Heb zelf al een paar keer een reset uitgevoerd van het modem en ook de ontvanger opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft zich echter voordoen.

Soms is het best irritant als een dergelijke storing zich voordoet.

Overigens heb ik geen andere externe apparatuur aangesloten.

Is dit probleem bij meerdere bekend? En zo ja wat kan ik hier zelf aan doen. Of moet ik hiervoor een monteur langs laten komen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ben.

Hallo @bueno60 ,

Je hebt het modem al gereset.


En je hebt de ontvanger ook een frisse start gegeven?  

 

Niet geholpen? Bel dan met 0800-0402 en vraag om een vervangende TV-ontvanger. 
 


Hallo Noordzee,

Tja, die optie had ik nog niet geprobeerd. Ga ik zeker doen. Ik heb al nagekeken dat alles wat in de cloud staat gewoon blijft staan (logisch eigenlijk) Ik heb ook programma's vooringesteld. Ik neem aan dat deze wel zullen verdwijnen. Graag hier nog even een bevestiging van. Alvast dank. 

 


Hoi @bueno60, als het beeld of geluid wegvalt is het niet prettig kijken, zeker niet als het meerdere keren per dag gebeurt. Lokale instellingen zal je daarna opnieuw moeten doen inderdaad. De Frisse Start is een stap die je in dit geval sowieso kunt doen, we moeten dingen proberen. Als we niets proberen gaat er ook niets veranderen.

Als de Frisse Start niet werkt kan je ons het beste bellen zoal Noordzee al noemt, dan kan er sneller met je meegekeken worden.


Hallo Noordzee en Jasper,

Dan heb ik goed nieuws. Gisteren de frisse start uitgevoerd en tot nu toe (tja ik zit natuurlijk niet de hele dag achter de tv) heb ik geen storing wat beeld en/of geluid van de radio gehad. Dus een tevreden klant. Zoals ik al begrepen heb kan ik altijd nog dat 0800 nummer bellen en een andere ontvanger krijgen. Maar als het zo gaat als nu, i'm happy. Bedankt voor de tip en het meedenken.

Ben


Mooi zo @bueno60 👍 , en graag geholpen. 🤠


Helaas ik was iets te voorbarig. Inmiddels heb ik al weer twee keer een uitval gehad. IK ga dus dat 0800 nummer maar even bellen. Toch bedankt voor het meedenken.

 

Ben


Het leek even hoopvol, maar toch nog geen witte rook, jammer! Ik ben benieuwd wat er uit komt als je ons belt, laat je de uitkomst weten? Wat voor jou de oplossing is kan ook voor anderen helpen in de toekomst.


Hallo Jasper,

Gisteren nog gebeld met het service nummer en er wordt een nieuwe ontvanger opgestuurd. Ze hebben eerst nog op afstand de boel gerest maar ook dit gaf geen witte rook. Heb gelijk gevraagd om een nieuwe AB want een van de knopjes doet niet altijd wat er van hem gevraagd wordt, Ook deze wordt toegezonden. Zodra alles binnen is, geïnstalleerd  en getest zal ik de uitkomst doorgeven. Tot zover gegroet uit onze prachtige kaasstad.

Ben


Door alles te vervangen wordt er veel weggenomen als mogelijke oorzaken, we wachten je bevindingen af. 


Hallo Jasper,

De witte rook is verschenen. Zowel gisteren als vandaag geen uitval gehad van beeld en/of geluid. Heb een nieuw type ontvanger gekregen (Arris VIP 5202) alsmede een nieuwe AB. Installeren was een fluitje van een cent. Is ook nog een stuk sneller dan de vorige ontvanger. Dus we zijn weer helemaal happy. Bedankt voor je ondersteuning. Ik hoop dat andere deelnemers hier ook profijt van kunnen hebben. Groeten uit zonnig Alkmaar.

Ben


Goed om te lezen dat de witte rook is verschenen @bueno60! Heel veel kijkplezier weer (zonder rook voor het scherm), als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Hallo Jasper,

Nog steeds geen uitval gehad dus het probleem is echt opgelost. Bedankt voor je advies. 

Maar als we toch bezig zijn. Ik zit nog steeds met het probleem dat onze twee Samsung telefoons (a22 en a23) elke keer wegvallen. Waar voorheen het altijd zo was dat als we naar buiten gingen de telefoons overgingen op 4 of 5 g zoals gebruikelijk en zodra weer thuis het netwerk automatisch werd opgepikt. Al een hele tijd terug kwam ik er ook achter dat als ik buiten was ik geen mail kon versturen. Ik heb dit al eens eerder op het forum gezet en diverse oplossingen gehad die niet werkten . Ook heb ik Samsung hierover gebeld maar die schuiven het weer door naar jullie. Ook als we de telefoons weer op het huisnet hebben gezet schakelen ze regelmatig over op 4 of 5 g. Het zelfde probleem doet zich ook voor bij mijn Samsung tablet.  Bijzonder irritant. Heb al eens een andere modem gehad 12 b) maar ook dat hielp niet. Acties die ik al heb ondernomen: Modem gereset (ook middels een collega van je), beide telefoons en tablet geheel opnieuw geïnstalleerd. Diverse instellingen verandert en weer terug gezet. Zonder resultaat. 

Weet jij misschien hier een oplossing voor? Alvast bedankt.

Groeten

Ben


Dat klinkt als 2 verschillende dingen, het niet kunnen mailen buitenshuis en het wegvallen van de verbinding. Het niet kunnen mailen zou met de instellingen te maken kunnen hebben. Als je daar ook een foutmelding bij krijgt kan die helpen om de oorzaak te vinden.

De wegvallende Wifi verbinding is is iets anders, maar ook vervelend. Is dat alleen op de 2 telefoons en de tablet, of ook op andere apparaten? Je zegt dat je al een nieuw modem hebt gehad en instellingen hebt gewijzigd, maar wat precies weet ik niet. In dit artikel hebben we ook nog een aantal tips die kunnen helpen:

 


Hallo Jasper,

De IMAP instellingen had ik al eerder gecontroleerd en deze staan goed.

De WIFI manager werkt niet want als ik deze gebruik krijg ik aan het einde van de test de melding dat er al een bestelling naar mij onderweg is. Waarschijnlijk bedoelen ze daarmee de nieuwe tv ontvanger. Hier kom ik dus niet verder mee.

Destijds heb ik op de eerste etage (betreft een eengezinswoning) een Fritz repeater 2400 geplaatst waarvan de ontvangst zelfs op zolder puik was. Toen mijn box 10VA werd vervangen door een box12 zei de monteur in kwestie dat een Fritz repeater  hierop niet zo werken en  bood gelijk aan deze te vervangen (met korting) voor een super wifi punt. Toen begon de ellende eigenlijk. Ik moest vaak het super wifi punt opnieuw instellen wat vaak een kwartier in beslag nam. Toen maar een andere Fritz repeater (1200AX) aangeschaft en deze heeft nog niet een keer verstek laten gaan en heb ik al sinds april 2023. Nadat de glasvezelkastje dus was vervangen (oktober 2023) door een nieuwe (i.v.m. de stroomstoring in Alkmaar) is het gedonder met de wifi dus begonnen. Aangezien het dus bij beide telefoons en tablet speelt (allen Samsung) ga ik er eigenlijk van uit dat het probleem ligt bij KPN (modem en/of glasvezelkastje) Hierbij nog vermeld dat ik op de tablet geen gebruik maak van mail en dus ook niet is geactiveerd of ingesteld. Deze gebruik ik uitsluitend voor you tube, nieuws en voor de besturing van mijn modelspoorbaan.

Hopelijk kun je hier iets mee. Alvast bedankt.

Ben


De Wifi Manager kan inderdaad last hebben van de appratuur die is opgestuurd. Voor de versterkers zou ik kiezen voor 1 merk, het gebruik van bijvoorbeeld de FRTIZ!Repeaters en de SuperWifi's werkt niet helemaal goed met elkaar samen. Je schakelt dan niet automatisch over naar het sterkste punt. Met de Box 12 en de FRTIZ!Repeaters kan dat ook, ze gebruiken er een verschillend protocol voor. Alsnog zou je bij thuiskomst wel met een netwerk moeten verbinden, maar de vraag is wat dat blokkeert. Dat is moeilijk te zeggen zo. Ik denk dat het makkelijker is om ons daarover te bellen zodat direct met je meegekeken kan worden. Voor de e-mail kan dat ook makkelijker zijn. Ik denk wel het dat er een instelling ergens niet goed staat, maar welke is de vraag. 


Reageer