Skip to main content
Beantwoord

Uitvallen tv-ontvanger en tv

• March 4, 2025
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Onze nieuwe tv ontvangers(KPN+tv) valt om de +/_ 45 minuten uit samen met de tv voor ongeveer 5 seconden om dan gewoon weer verder te gaan. Wij hebben 2 ontvangers, 1 hiervan heeft dit probleem niet, ze zijn wel allebei nieuw. 

Wie heeft dit probleem ook en hoe is dit opgelost?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Steven69. Welkom op de KPN Community! 

Dat lijkt me wel behoorlijk vervelend als het beeld ineens wegvalt. Omdat het maar bij één van de twee ontvangers voorkomt, verwacht ik dat het met de beeldinstellingen te maken heeft en hoe de tv daarop reageert. Zou je eens dit willen proberen op de tv-ontvanger die problemen geeft: 

Huisje op de afstandsbediening van KPN → Tandwieltje rechts boven in (instellingen) → Apparaat: Open Algemene instellingen → Apparaatvoorkeuren → Weergave en Geluid → Schermresolutie → HDR prioriteit aanpassen naar “HDR10”.

Ook kun je nog wat andere beeldinstellingen langslopen om te kijken of dat iets uitmaakt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 6, 2025

Hoi ​@Steven69. Welkom op de KPN Community! 

Dat lijkt me wel behoorlijk vervelend als het beeld ineens wegvalt. Omdat het maar bij één van de twee ontvangers voorkomt, verwacht ik dat het met de beeldinstellingen te maken heeft en hoe de tv daarop reageert. Zou je eens dit willen proberen op de tv-ontvanger die problemen geeft: 

Huisje op de afstandsbediening van KPN → Tandwieltje rechts boven in (instellingen) → Apparaat: Open Algemene instellingen → Apparaatvoorkeuren → Weergave en Geluid → Schermresolutie → HDR prioriteit aanpassen naar “HDR10”.

Ook kun je nog wat andere beeldinstellingen langslopen om te kijken of dat iets uitmaakt.