Skip to main content
Update

Update 08.74.02: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • July 11, 2025
  • 28 reacties
  • 637 keer bekeken
Update 08.74.02: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update juli #2 2025

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.74.02

Wat zit er in?

• Bugfix: de tv-gids is beschikbaar na middernacht
    Als je de tv-gids rond middernacht opent zal de volgende dag goed zichtbaar moeten zijn
  • De voortgangsbalk werkt soepeler
    De voortgangsbalk waarmee je terug-/vooruit spoelt werkt soepeler

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.74.02 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

28 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • July 12, 2025

Ik moest na deze update opnieuw inloggen, maar daarna werkte de app prima. 

Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit verbeterd is met deze versie, klopt dat?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Zou kunnen, maar weet ik zo even 1, 2, 3 niet. Daar kom ik maandag nog even op terug. 

• Deelnemer
  • July 13, 2025

Ik moest ook opnieuw inloggen maar via het KPN ID werkte dat niet. Nu eens kijken of het updaten van de live kanalen goed werkt. In de vorige versies stopt live tv na het aflopen van het programma. Even mijn abonnementsnummer gaan zoeken……….

Afspelen van opgeslagen programma's op oudere android tablet werkt niet meer na update. Na <Nu afspelen> lijkt het programma opgehaald te worden maar scherm keert terug. Live tv werkt, gids werkt.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Deze product update gaat over de app voor de Smart TV ​@Dick_Vlaardingen. Als het op je tablet niet werkt, installeer de app dan opnieuw. Mocht ook dat niet helpen, maak dan een nieuw topic aan. Dan helpen we je daar verder!

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb het idee dat de beeldkwaliteit verbeterd is met deze versie, klopt dat?

In deze update zitten geen specifieke verbeteringen voor de beeldkwaliteit, dus dat is toeval ​@Richub 🙂 Lekker kijken naar die beeldkwaliteit dus!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2025

Ik moest opnieuw inloggen op 2 van de 3 apparaten??? Moest ook al voor de mobiele versie. Nog nooit gehad met een update.

JanD
Superuser
  • July 14, 2025

Beste … klopt het dat ik terug te kijken uitzendingen alleen kan pauzeren of afspelen en niet kan vooruitspoelen en achteruit spoelen zoals bij de gewone TV+decoder???

Ik heb de TV+app nu voor het eerst pas geïnstalleerd op mijn Sony TV en (overbodig) op de TV+.

Want k dacht dat de AB van de Sony niet goed werkte met het spoelen, maar is bij de TV+decoder dus niet anders.

Jasper van KPN
Moderator

Ik moest opnieuw inloggen op 2 van de 3 apparaten??? Moest ook al voor de mobiele versie. Nog nooit gehad met een update.

Ik zie daar meer meldingen over inderdaad ​@PeterG, ik heb het zelf nog niet gemerkt na deze update. Ik heb het doorgegeven en er wordt naar gekeken!

Beste … klopt het dat ik terug te kijken uitzendingen alleen kan pauzeren of afspelen en niet kan vooruitspoelen en achteruit spoelen zoals bij de gewone TV+decoder???

Met de vooruit en terug knoppen op de afstandsbediening kan dat nog niet inderdaad, pauzeren en hervatten werkt bij mij ook nog niet met de knop daarvoor. Alleen met de OK knop als ik met de pijltjes de pauzeknop heb geselecteerd. Die opties moeten nog toegevoegd worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2025

Ik heb de TV+app nu voor het eerst pas geïnstalleerd op mijn Sony TV en (overbodig) op de TV+.

Want k dacht dat de AB van de Sony niet goed werkte met het spoelen, maar is bij de TV+decoder dus niet anders.

Hoi ​@JanD . Je kunt gewoon het bolletje, indien wit, in de voortgangsbalk verschuiven met de toetsen links en rechts van OK in het kompas. Dat zet je de opname vooruit of terug. Spoelen met beeld, zoals de ontvanger (TV+ Launcher), zal wel nooit mogelijk zijn.

Pauze/hervatten gaat met de OK knop.

Via bovenstaande methode deed ik het ook altijd met de oude app. Gewoon bolletje verschuiven. En verschuift dan een stuk sneller dan met de > > en < < toetsen. Wat ik in de nog oude app op de Samsung dan ook nóóit gebruik.

JanD
Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@PeterG , ik ga het proberen, bedankt voor de tip en ik kom er op terug.

JanD
Superuser
  • July 14, 2025

Beste ​@PeterG , ik ga het proberen, bedankt voor de tip en ik kom er op terug.

Beste ​@PeterG het werkt, zeer fijn. Nu kan ik de app gebruiken op de Sony als de TV+decoder het eens een keer niet doet.

Bedankt voor je hulp.

• Deelnemer
  • July 15, 2025

Ik moet zeggen dat dit 1 van de slechtste versies is van de afgelopen periode. 

• App moet meerdere keren opstarten om het te doen/ vliegt er uit met opstarten
  • De programmagids wordt niet geupdate waardoor je niet naar live tv kunt
  • Live tv pakt de dag ervoor. Je denkt naar live tv te kijken maar je kijkt naar programma's van de dag ervoor. Je kan ook gewoon zappen maar dan blijf je oude programma's zien 
  • Zappen en met de numerieke toetsen zappen lukt de ene keer wel en de andere keer niet

Het is echt een wereld van verschil t.o.v. het TV+ kastje. Die werkt altijd.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Benameur, dank je voor je bevindingen, ondanks dat het niet werkt zoals we willen. Op wat voor tv kijk gebruik je de app, welk merk en model zijn het? Je kunt dat ook op je profiel toevoegen, dan kunnen we het daar altijd terugzien en hoeven we het niet vaker te vragen.

Wat gebeurt er op dat moment? Krijg je een foutmelding in beeld of gebeurt het als je bijvoorbeeld als je iets specifieks doet, bijvoorbeeld de gids openen?

• Live tv pakt de dag ervoor. Je denkt naar live tv te kijken maar je kijkt naar programma's van de dag ervoor. Je kan ook gewoon zappen maar dan blijf je oude programma's zien 

Deze punten heb ik nog niet eerder gezien, hoe moet ik die voor me zien. Als je de app opent, zie je direct de vorige dag in beeld komen? Sluit je de app ook volledig af als je stopt met kijken, of blijft die bijvoorbeeld in de achtergrond actief, waardoor de vorige waarden weer getoond worden?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Ook afgelopen nacht was op mijn Chromecast de gids in de tv+ app leeg.

Jasper van KPN
Moderator

Naar de gids wordt gekeken, ik verwacht in de volgende updates meer verbeteringen en hopelijk een blijvende oplossing daarvoor.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 15, 2025

Met deze update moest ik helaas weer inloggen.
Als je gaat scrollen met de tijdbalk naar een programma later of vroeger en daarna naar "nu” gaat zie je in de gids in het grijs wat er nu op tv is. Met de pijltje toets naar beneden denk je een grijze, actuele,  zender te kiezen. Echter de spring op die zender naar een andere tijd die niet actueel is en eerder had verlaten. We zijn zeven maanden verder...

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 15, 2025

De gids staat rond middernacht nog steeds muurvast. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

Hier werkt p+/- op dit moment niet (02:20). De Nokia streamingbox 8000 momenteel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Aan de gids rond middernacht wordt nog gewerkt. 

• Deelnemer
  • July 16, 2025

Hoi ​@Benameur, dank je voor je bevindingen, ondanks dat het niet werkt zoals we willen. Op wat voor tv kijk gebruik je de app, welk merk en model zijn het? Je kunt dat ook op je profiel toevoegen, dan kunnen we het daar altijd terugzien en hoeven we het niet vaker te vragen.

Wat gebeurt er op dat moment? Krijg je een foutmelding in beeld of gebeurt het als je bijvoorbeeld als je iets specifieks doet, bijvoorbeeld de gids openen?

Deze punten heb ik nog niet eerder gezien, hoe moet ik die voor me zien. Als je de app opent, zie je direct de vorige dag in beeld komen? Sluit je de app ook volledig af als je stopt met kijken, of blijft die bijvoorbeeld in de achtergrond actief, waardoor de vorige waarden weer getoond worden?

Het gaat om een TD Systems TV met Android 11. 

• De app stopt er gewoon mee en dan springt alles terug naar het google tv homescreen. Dat gebeurt in verschillende varianten. Bij het groen springt de app eruit, de app blijft zwart en springt eruit, of als deze helemaal is opgestart en springt eruit
  • Verder Update de app slecht met opstarten. waardoor ik continue naar oude programma's kijk.
  • Ik zet de tv gewoon uit. Dus ik sluit niet de app af. Bij het aanzetten van de tv klik ik op de app om deze op te starten en dan ervaar ik bovenstaande
  • In mijn omgeving hoor ik dezelfde issues maar niet iedereen meldt deze natuurlijk

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wil je eens proberen om dan voordat je de tv uit zet, om de app handmatig eerst af te sluiten ​@Benameur. Ik ben benieuwd of dat verbetering geeft aan het updaten van de gids bij het opstarten. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Wat zit er in?

• Bugfix: de tv-gids is beschikbaar na middernacht
    Als je de tv-gids rond middernacht opent zal de volgende dag goed zichtbaar moeten zijn

Het startbericht stelt dat het probleem met de nachtelijke zichtbaarheid van de gids is opgelost,. Dat is duidelijk niet het geval. En nu lees ik:

Aan de gids rond middernacht wordt nog gewerkt. 

Vreemd, want het was toch opgelost?

Sjonge. Je vraagt je toch af wat en hoe dit zo misgaat. Ik kan me voorstellen dat er inmiddels een stevig gesprek met de techneuten heeft plaatsgevonden...

Jasper van KPN
Moderator

Vreemd, want het was toch opgelost?

Sjonge. Je vraagt je toch af wat en hoe dit zo misgaat. Ik kan me voorstellen dat er inmiddels een stevig gesprek met de techneuten heeft plaatsgevonden...

Het leek opgelost inderdaad, maar op basis van jullie feedback die in dit topic is gegeven blijkt dat het toch nog niet soepel gaat. Daarom wordt er nog aan gewerkt 😉

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • July 19, 2025

Bij familie op tv AntteQ via store eindelijk een KPNTV update.
De nieuwe geïnstalleerd en na maanden eindelijk kunnen ze weer tv kijken via de KPNTV app.