Skip to main content
update

Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • July 18, 2025
  • 47 reacties
  • 1236 keer bekeken
Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update juli #3 2025

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.75.01 - Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

We hebben de app weer verbeterd voor een soepelere ervaring:

• De zapsnelheid is verbeterd
    Het wisselen van zender gaat nu sneller dan voorheen 
  • De appstarttijd is verbeterd
    De app opent sneller en is meteen klaar voor gebruik 
  • Gidsinhoud ophalen 
    De tv-gids wordt nu sneller geladen, zodat je snel kunt zien wat er speelt. 
    We zijn op de hoogte van het probleem waarbij de tv-gids niet goed laadt na middernacht. Ons team is  bezig met een oplossing en we werken hard om dit te verhelpen.
  • “Nu op TV” rij 
    Alle zenders worden nu getoond in de “Nu op TV” rij, zodat je niets mist

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.75.01 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

47 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 18, 2025

Deze update was zeker hard nodig. 

Is er nog wat bekend over:

• user interface die niet overal consistent is, vooral de mini gids is veel groter dan de rest van de UI elementen
  • ’verder kijken’ bij opnames worden niet onthouden of slecht. Dit in tegenstelling tot de box waar het wel goed werkt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

@Shyrin van KPN Heel fijn dat er nu bij vermeld staat dat deze versie ook voor de Chromecast is. (Daar was laatst wat verwarring over.)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

---

• ’verder kijken’ bij opnames worden niet onthouden of slecht. Dit in tegenstelling tot de box waar het wel goed werkt.

Het zou heel fijn zijn als ik op mijn chromecast verder kan kijken, waar ik op de tv+ box gestopt ben. Dat is nu niet het geval.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 18, 2025

---

Het zou heel fijn zijn als ik op mijn chromecast verder kan kijken, waar ik op de tv+ box gestopt ben. Dat is nu niet het geval.

lijkt me ook in lijn te liggen met hetzelfde probleem niet? Als je via je telefoon de opname opent waar je gebleven bent met weergave op de telefoon en switcht dan naar chromecast, start hij dan opnieuw? Of bedoel je net zoals mij via de app zelf via de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 18, 2025

lijkt me ook in lijn te liggen met hetzelfde probleem niet? Als je via je telefoon de opname opent waar je gebleven bent met weergave op de telefoon en switcht dan naar chromecast, start hij dan opnieuw? Of bedoel je net zoals mij via de app zelf via de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV?

Ik had het over mijn Chromecast met Google TV. Maar, ik heb het net nog eens goed getest en zag dat een opname op de Chromecast toch gewoon wordt opgepakt vanaf het moment dat ik 'm gestopt heb op de tv+ box, website, of app op de mobiel. Mijn bericht van een uur geleden is dus niet correct. Excuses.

• Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Even een aanvulling van Adri1960, maar als ik Netflix opstart gaat het streamen maar tot 25%, dus er is wel degelijk iets fout binnen KPN en de update

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 18, 2025

@Shyrin van KPN Heel fijn dat er nu bij vermeld staat dat deze versie ook voor de Chromecast is. (Daar was laatst wat verwarring over.)

Ik las het 😉 You are welcome 😊

Is er nog wat bekend over:

• user interface die niet overal consistent is, vooral de mini gids is veel groter dan de rest van de UI elementen

Op dit moment hebben andere verbeteringen voorrang, maar dit punt staat zeker nog op de lijst voor toekomstige verbeteringen.

Goed dat je dit aangeeft, ​@Sander vd P.  Kun je aangeven bij welke programma’s dit precies gebeurt?
In sommige gevallen — bijvoorbeeld bij films of series uit het Pluspakket — werkt ‘verder kijken’ in de app namelijk niet.

Ik had het over mijn Chromecast met Google TV. Maar, ik heb het net nog eens goed getest en zag dat een opname op de Chromecast toch gewoon wordt opgepakt vanaf het moment dat ik 'm gestopt heb op de tv+ box, website, of app op de mobiel. Mijn bericht van een uur geleden is dus niet correct. Excuses.

Ik “schrok” al, want in de regel moet dit gewoon goed werken, met uitzondering van films of series uit het Pluspakket.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 18, 2025

Even een aanvulling van Adri1960, maar als ik Netflix opstart gaat het streamen maar tot 25%, dus er is wel degelijk iets fout binnen KPN en de update

Bedankt voor je aanvulling, ​@Adri1960. Dat het streamen bij Netflix blijft hangen op 25% klinkt inderdaad vervelend en ik snap dat het logisch lijkt om dat te koppelen aan een update. Maar in dit geval lijkt het probleem niet gerelateerd te zijn aan de update van onze KPN Smart TV-app.

De KPN-app heeft geen invloed op hoe externe apps zoals Netflix functioneren. Als Netflix blijft hangen, kan dat bijvoorbeeld te maken hebben met netwerkissues, een probleem met de Netflix-app zelf, of met de smart tv-software. Wat je zou kunnen proberen:

• De Netflix-app even helemaal afsluiten en opnieuw starten
  • De tv even van de stroom halen (30 seconden)
  • Controleren of andere streamingdiensten wél goed werken

Werkt het daarna nog steeds niet goed? Maak dan een eigen topic aan en deel zoveel mogelijk relevante informatie (type TV en wat je al gedaan hebt) of maak een belafspraak met één van mijn collega's zodat je telefonisch verder geholpen kunt worden.

• Nieuwkomer
  • July 18, 2025

Heb klantenservice uiteindelijk gebeld. TV ontvanger uit en na 30 seconden weer aangezet. Oorzaak blijft onbekend, maar alles werkt weer. Dank voor jullie hulp

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 18, 2025

Voor mij geen soepele ervaring; de app werkt nog steeds niet in combinatie met een TCL TV. Hierdoor is er geen verbetering in opstarttijd, zappen, gidsinhoud of de “nu op TV”-functie voor TCL-bezitters. Ik ben nog steeds gebonden aan de overgeprijsde TV+ box. 👎

Erwin van KPN
Moderator

@shoutje . Helaas werkt de app op dit moment nog niet helemaal op iedere tv zoals we zouden willen. We hopen op korte termijn met een oplossing te komen, maar het blijkt technisch ingewikkelder dan verwacht. Zodra er een fix is, laten we dit natuurlijk expliciet weten in een volgende product update.
Tot die tijd is de tv-ontvanger gelukkig een stabiel alternatief, al begrijpen we goed dat dit niet ideaal voelt als je liever via de smart-tv app kijkt. Ik hoop dat streamen vanaf de telefoon en/of tablet wel werkt? 

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 18, 2025

@Erwin van KPN Streamen vanaf de telefoon werkt ook niet perfect; het blijft vaak hangen. Om je voor te zijn op de volgende vraag: nee, het ligt niet aan de WiFi. Op een ander merk TV (die ik op dezelfde locatie heb uitgeprobeerd) werkt het wel. Beide TV’s zijn bekabeld aangesloten en het WiFi-punt staat naast de TV’s.

De KPN TV-ontvanger is inderdaad een stabiel alternatief, maar geen stabiel tarief (€144,00 p/j extra omdat de app niet werkt..) want ik heb twee TLC TV’s en dus nog steeds twee extra TV-ontvangers nodig. Ik heb contact gehad met TCL, maar zij geven ook aan dat het probleem bij de KPN-app ligt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 19, 2025

@Shyrin van KPN het betrof willekeurige TV opnames zelf aangemaakt via de opnemen functie. Bijvoorbeeld Strijders van NPO een tijdje geleden.

• Topper
  • July 19, 2025

Is deze update ook voor TCL android tv s?

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • July 19, 2025

Bij familie op tv AntteQ via Google store eindelijk een KPNTV update.
De nieuwe geïnstalleerd en na maanden eindelijk kunnen ze weer tv kijken via de KPNTV app.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • July 20, 2025

Absoluut!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 21, 2025

@Shyrin van KPN het betrof willekeurige TV opnames zelf aangemaakt via de opnemen functie. Bijvoorbeeld Strijders van NPO een tijdje geleden.

Dank voor je bericht! Voor zover het mij bekend is, zou dit wel goed moeten werken.

Om dit goed te kunnen uitzoeken, wil ik graag iets meer weten over je situatie. Zou je kunnen aangeven op welke manier je precies tv kijkt?

• Gebruik je de app op een tv of via een extern apparaat, zoals een Chromecast met Google TV?

• En hoe is alles aangesloten?

• Wat gebeurt er precies als je bijvoorbeeld stopt met kijken en later weer verder wilt gaan?

Met die info kunnen we proberen het hier te reproduceren en gericht zoeken naar een oplossing. 

• Topper
  • July 21, 2025

Dus deze update.doet het dus op.tlc android tvs

• Topper
  • July 21, 2025

Absoluut!

Dus deze doet het dus op tcl android tv 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 21, 2025

Absoluut!

Dus deze doet het dus op tcl android tv 

Correct!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2025

woensdag 00:13 uur. Er staan zowaar net na middernacht programma's in de gids. Dat gaat dus de goede kant op.

Wel beetje jammer. Als je kijkt via terugkijken lopen de programma's niet door. (maar anders had ik het van de gids weer niet ontdekt). Tóch maar even terug naar de Launcher.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dan moet er nog even gekeken worden naar TerugKijken dus ​@PeterG 

• Nieuwkomer
  • July 23, 2025

Sinds de laatste update stopt het tv programma zodra de eindtijd uit de TV gids is bereikt en moet ik het volgende programma in de gids selecteren om verder te kijken.
Dit is geen verbetering in de KPN TV+ app.
Ik kijk graag naar een zender en niet specifiek een programma.

Erwin van KPN
Moderator

Nemen we mee, ​@Dick612. Waar heb je de TV+ App precies op geïnstalleerd staan, welk merk en model? En merk je het bij bepaalde zenders meer dan bij andere zenders?

• Deelnemer
  • July 30, 2025

Ook bij mij werkt het casten via de Chromecast 3 en mijn Google Pixel 9 pro opeens niet meer. Daarom heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nadat ik de Chromecast ook opnieuw heb ge-reset. Ik schreef een slechte review in de play store, waardoor KPN mij verzocht in dit forum aan te geven wat voor probleem er speelt.