Skip to main content
update

Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • July 18, 2025
  • 47 reacties
  • 1236 keer bekeken
Update 08.75.01: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV
Toon eerste bericht

47 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2025

Net geprobeerd. Er is geen algemeen probleem met casten naar een v3 met Android. 

De (retorische) vraag is dus. Waarom werkt het bij jouw niet. 

Niet onbelangrijk, ben je thuis? ​@Richard EC 

En dit topic gaat NIET over casten. Maar de app IN een televisie of nieuwere chromecast dan versie 3. Maak dus best even een eigen nieuw topic aan.

https://community.kpn.com/topic/new kies rubriek KPN TV. 

• Deelnemer
  • July 31, 2025

Ik zal het ergens anders proberen.

• Topper
  • August 10, 2025

De app is nog steeds niet stabiel wat ik.niet snap is.als ik videoland kijk of viaplay heb ik geen last van haperingen bij kpntv+  juist erg vaak hoe kan dat  en de tv start 9 van de 10 x opnieuw op als de programma af is gelopen 

• Deelnemer
  • August 10, 2025

Bij mijzelf is de app ook nog niet stabiel. De app hapert inderdaad.

• Topper
  • August 10, 2025

Oja en terug kijken lukt helemaal niet 

Jasper van KPN
Moderator

Dat gaat nog niet ideaal begrijp ik ​@Peter180 en ​@Richard EC. In je vorige berichten zei je dat je een TCL tv hebt Peter, welk model precies? En maakt het verschil als je ‘Multimedia Tunneling’ aanzet in de Instellingen (onder ‘Apparaat instellingen’)? Wat gebeurt er precies als je probeert terug te kijken? Je zegt dat het niet lukt, maar hoe moeten we dat voor ons zien? Krijg je een foutmelding, start het scherm niet, hapert het, iets anders?

In jouw eerdere berichten kon ik niet vinden wat voor tv jij hebt Richard, kan je het merk en model daarvan ook noemen? En ook kijken of Tunneling een verbetering geeft?

• Topper
  • August 11, 2025

@Jasper van KPN  ik heb de tcl 32s59b 

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor het model ​@Peter180. Heb je de andere vragen ook gezien en kunnen bekijken?

• Topper
  • August 11, 2025

@Jasper van KPN Bij het terug kijken start die wel op begint te haperen en dan springt de tv weer op begin scherm van de tv op de kpn app en de  Multimedia Tunneling’ kan ik zo ff snel niet vinden waar die zit 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Peter180 Multimedia Tunneling kan je vinden onder ‘Apparaat instellingen’. Laat maar weten of het lukt.

...En maakt het verschil als je ‘Multimedia Tunneling’ aanzet in de Instellingen (onder ‘Apparaat instellingen’)? Wat gebeurt er precies als je probeert terug te kijken? Je zegt dat het niet lukt, maar hoe moeten we dat voor ons zien? Krijg je een foutmelding, start het scherm niet, hapert het, iets anders?

In jouw eerdere berichten kon ik niet vinden wat voor tv jij hebt Richard, kan je het merk en model daarvan ook noemen? En ook kijken of Tunneling een verbetering geeft?

• Topper
  • August 11, 2025

@Jasper van KPN  ​@Alexandra van KPN  ik heb de knop gevonden en aan gezet maar blijft nog wel af en toe haperen is wel.iets minder na.mijn gevoel

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 17, 2025

Gisteren bij familie. Klaagde al paar dagen haperingen bij TV kijken via de KPN app.
Gekeken naar TV app geen nieuwe update. Logs bekeken van modem en Wifi punten geen fouten en die werken goed. Internet snel ook boven goede WIFI. TV KPN app happeren eerste minuten en na daarna wel goed beeld. Zal volgende keer het 2e wifipunt naar TV aansluiten via ethernet. Staat naast de TV.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2025

Op sommige merken/modellen werkt het nog niet goed, ​@Wil_I_am . Onder andere TCL, Sharp, ChiQ.

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • August 18, 2025

Problemen bij (mijn) TCL-televisie komen vooral voor bij het terugkijken van programma's. Live TV werkt meestal iets beter, maar kan af en toe ook haperen of vastlopen en duurt lang voordat de app en/of zender opstart. Terugkijken van een programma werkt in ieder geval vrijwel niet.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 25, 2025

Net een nieuwe Quantis 24 inch tv met Android gekocht  met de kpn app, maar de app start wel op maar bij tv kijken loopt alles vast. Van alles geprobeerd: app verwijderen en op nieuw installeren, tv opnieuw opstarten, chache geheugen wissen maar niks helpt. Heb eerst een Salore tv geprobeerd, zelfde probleem. Een oude Google Chrome cast er achter gehangen via HDMI  dan werkt hij wel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer om te lezen ​@Dekking, wel top dat je intussen een oplossing gevonden hebt.

Mocht je het toch via de Smart TV app rechtstreeks op je tv proberen: Maakt het verschil als je Multimedia Tunneling aanzet in de Instellingen? Dit kan je vinden onder ‘Apparaat instellingen’. Dat kan bij dit soort dingen goed helpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2025

Wat jammer om te horen dat het met Quantis ook niet werkt. Ik heb een heel lijstje met merken daaromtrent. ​@Dekking 

Een oude Google Chrome cast er achter gehangen via HDMI  dan werkt hij wel.

Nog zo'n zwarte? Dan gebruik je feitelijk de mobiele app van je telefoon. Dat is heel anders. Andere electronica ook (nml in de chromecast) dan in de televisie zelf.

Overigens zou je tv ook zelf chromecast functie moeten hebben!! Dat maakt deel uit van Android-TV. Want we hebben ook veel meldingen dat casten náár bijvoorbeeld een ChiQ wel werkt, maar de app erin dan weer slecht of niet.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 25, 2025

Jammer om te lezen ​@Dekking, wel top dat je intussen een oplossing gevonden hebt.

Mocht je het toch via de Smart TV app rechtstreeks op je tv proberen: Maakt het verschil als je Multimedia Tunneling aanzet in de Instellingen? Dit kan je vinden onder ‘Apparaat instellingen’. Dat kan bij dit soort dingen goed helpen.

Dat heet op deze tv ‘apparaat voorkeuren’ maar daar staat multimedia tunneling niet tussen.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 25, 2025

Wat jammer om te horen dat het met Quantis ook niet werkt. Ik heb een heel lijstje met merken daaromtrent. ​@Dekking 

Een oude Google Chrome cast er achter gehangen via HDMI  dan werkt hij wel.

Nog zo'n zwarte? Dan gebruik je feitelijk de mobiele app van je telefoon. Dat is heel anders. Andere electronica ook (nml in de chromecast) dan in de televisie zelf.

Overigens zou je tv ook zelf chromecast functie moeten hebben!! Dat maakt deel uit van Android-TV. Want we hebben ook veel meldingen dat casten náár bijvoorbeeld een ChiQ wel werkt, maar de app erin dan weer slecht of niet.

Nee, een witte, Chrome cast zit ingebouwd. Ben niet aan het streamen maar gebruik de Android kpn tv app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2025

De multimedia tunneling staat in de instellingen van de app zelf ​@Dekking .

Geen functie van de tv zelf.

Nee, een witte, Chrome cast zit ingebouwd. Ben niet aan het streamen maar gebruik de Android kpn tv app.

Oh, daar werkt ie prima op. Hier als een zonnetje op de Chromecast Google-TV 4k. Zit op een tv uit 2012 hier.

Dekking
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 25, 2025

De multimedia tunneling staat in de instellingen van de app zelf ​@Dekking .

Geen functie van de tv zelf.

Oh, daar werkt ie prima op. Hier als een zonnetje op de Chromecast Google-TV 4k. Zit op een tv uit 2012 hier.

Tunneling aangezet en dan gaat het beter, maar niet goed hij loopt regelmatig vast en reageerd dan dan niet meer op de afstandbedienig. Waardeloos allemaal tv gaat retour. Maar verder zoeken naar 24 inch tv!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2025

Maar verder zoeken naar 24 inch tv!

En een bijbehorend vergrootglas ​@Dekking 😉. Ik vind de 32” hier al zo klein. Maar in m'n slaapkamer staat ie toch al weinig aan. Net te doen, aan het voeteneind.

De app is momenteel problematisch in onder andere ChiQ, Philips, Sharp, TCL, PEAQ, Denson, Medion en sommige andere Chinezen…

Bij Mediamarkt kom ik ook het “merk” TUTU tegen. Zou ik me niet aan wagen. Is ook geen smart-tv.

Samsung (met Tizen) en LG / Loewe (WebOS) is nog de oude app, maar die werkt prima.

Philips, met Titan OS en tv's met VIDAA worden niet met een app ondersteund door de Nederlandse providers. Ook voor Linux is er geen tv app.