Skip to main content
UPDATE

Update 08.81.02: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • October 30, 2025
  • 61 reacties
  • 1080 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update Oktober #3 2025

KPN TV+ App 08.81.02

Wat zit er in?

• Verdere verbeteringen voor de automatische rotatie van het scherm
  • De app heeft een nieuwe look gekregen, met een nieuw logo
    Op Android heeft de app nu een nieuw icoon gekregen, voor iOS zal dit volgende week komen

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

We forceren deze update voor iedereen die onder de versie 08.80.01 zit (van 15 oktober).
Als je deze krijgt zul je een popup krijgen die je verwijst naar de appstore/playstore om te updaten.

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

61 reacties

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Hier net binnengekregen op Android maar heb nog geen nieuw logo. Mischien na herstarten telefoon maar dat is voor later 😁

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 30, 2025

Hier in de playstore is versie 08.81.00 de laatste versie , dus nieuwe nog te te upgraden.

Verder paar dagen geleden heeft de app wel een update gehad, ik zie bij de play store historie wel nieuwe logo maar in scherm niet, daar is nog gewoon het oude logo, maar dat kan mij eigenlijk geen kl… intresseren

Maar zou persoonlijk het fijner vinden als ze zoveel tijd in firmware voor een V12 zouden stoppen

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Maar zou persoonlijk het fijner vinden als ze zoveel tijd in firmware voor een V12 zouden stoppen

Het zijn verschillende teams, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 30, 2025

Het zijn verschillende teams, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 😉

Verklaard niet waarom hier in de play store niet verder komt dan versie 08.81.00

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Nee, dat verklaart dat niet. Maar ik wilde wel even hierop inhaken.

De update wordt gefaseerd uitgerold, dus het kan even duren voor jij de update ziet. Maar uiteindelijk komt ie er voor iedereen.

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Ook na een herstart van de telefoon, en legen app cache, nog geen nieuwe app icoon.

Wel in de Play Store

Zal wel worden geactiveerd als die voor iOS ook beschikbaar is, ik wacht het rustig af 😁

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het melden ​@LuToLu en voor je geduld! 😄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Wanneer komt deze update?

Ik heb nu nog 08.81.00. Zie in Play Store bovenstaande update nog niet klaar staan 😯😢

In de huidige 08.81.00 blijft in landscape bij automatisch draaien het bovenste stukje van het scherm (tijd, ... , wifi teken, bellen via wifi teken, batterij percentage) in beeld.

Ik ben heel benieuwd wanneer 08.81.02 klaar staat. Hopelijk heb ik dan weer gewoon alleen tv beeld in landscape. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • October 31, 2025

De update wordt geleidelijk beschikbaar ​@PeterG, wanneer precies het voor jou beschikbaar is is niet te zeggen. Ik heb de update zelf ook nog niet op iOS, dus we moeten beiden nog even afwachten 🙂

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 4, 2025

De update wordt geleidelijk beschikbaar ​@PeterG, wanneer precies het voor jou beschikbaar is is niet te zeggen. Ik heb de update zelf ook nog niet op iOS, dus we moeten beiden nog even afwachten 🙂

Wel apart,  play store is android maar goed.

Verder hier nog steeds geen update mbt de app, hier dus ook versie 08.81.00 , ik dacht als iets eenmaal in de playstore stond dan het voor iedereen was?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 4, 2025

Nee, dat verklaart dat niet. Maar ik wilde wel even hierop inhaken.

De update wordt gefaseerd uitgerold, dus het kan even duren voor jij de update ziet. Maar uiteindelijk komt ie er voor iedereen.

Dus als KPN een nieuwe versie in de play store zet ( android) dan komt de versie gefaseerd uit??

Is het niet zo als een nieuwe versie in de play store van google komt dat die versie gewoon voor iedereen is?

Hier trouwens nog steeds versie 08.81.00

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • November 4, 2025

Dus als KPN een nieuwe versie in de play store zet ( android) dan komt de versie gefaseerd uit??

Is het niet zo als een nieuwe versie in de play store van google komt dat die versie gewoon voor iedereen is?

Die is dan niet direct voor iedereen zichtbaar, het wordt geleidelijk voor iedereen zichtbaar. Ik vraag na hoe dat er nu voor staat, ik heb deze versie ook nog niet op iOS.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

08.81.02: (21924) komt nu binnen. Maar heb geen nieuw icoontje op homescreen. Het gekke is wel, als ik de app verwijder en tijdens het opnieuw installeren zie ik het nieuwe icoontje wel. Eenmaal geïnstalleerd is het weer de oude…  Samsung A52S, Android 14, UI 6.1.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 4, 2025

Die is dan niet direct voor iedereen zichtbaar, het wordt geleidelijk voor iedereen zichtbaar. Ik vraag na hoe dat er nu voor staat, ik heb deze versie ook nog niet op iOS.

Update hierover:

Android staat nu op 100%, wil zeggen dat iedereen die nu zou moeten kunnen downloaden.

iOS is vertraagd, komen we op terug.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 4, 2025

Android staat nu op 100%, wil zeggen dat iedereen die nu zou moeten kunnen downloaden.

Klopt helaas niet ​@Erik van KPN .

Ik heb nog de 00 versie. 

En de 02 versie staat niet klaar in de app store.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het tv team geeft aan dat hij voor 100% staat voor Android. Het kan echter een paar uur duren voor dat de update daadwerkelijk beschikbaar is voor iedereen. 

• November 4, 2025

Ik heb de nieuwe Android 08.81.02 versie maar het nieuwe icoontje is er nog niet. Gelukkig zal ik daar niet wakker om liggen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 4, 2025

Geïnstalleerd. Stond eindelijk klaar.

Geen nieuw icoontje, maar nog de driehoek met +. Zag het wel in de app store.

Het icoontje zal nog wel verschijnen. Wat er in zit moet er ook weer uit. (Volgens mij bedoelde de dokter wat anders 😐)

Nu op de A40, maar ben benieuwd op m'n nieuwe toestel S25 FE morgen of overmorgen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 5, 2025

Iedereen heeft het over het icoontje, lekker belangrijk.

Maar mij valt op dat als je nu opnames inpland via de app. Deze niet worden opgenomen en je ziet in de gids op de tvbox niet dat de opname is ingepland.

In de tv gids in de app staat dan wel dat het programma wordt opgenomen. Maar dit gebeurt dus niet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 5, 2025

Hoi ​@Arnold21, dat icoontje is wel degelijk belangrijk want dat wordt met deze update voor Android namelijk aangepast.

Verder geef je aan dat je ziet dat programma's niet worden opgenomen; waar zie je dit precies? Als het icoon er staat, hoort het wel opgenomen te worden. Wat zie je precies staan onder 'opgeslagen' als je kijkt naar wat er is opgenomen?

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 5, 2025

Hallo, op de A32 is ook inmiddels de 08.81.02 versie geïnstalleerd echter de app icon is als vanouds. Niet vernieuwd.

Groetjes 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

@Jan van KPN Hier (Android) ook deze versie binnen, maar ook hier geen verandering in het icoontje...

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de info. We gaan dit doorgeven, ​@Katana321 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 5, 2025

Hoi ​@Arnold21, dat icoontje is wel degelijk belangrijk want dat wordt met deze update voor Android namelijk aangepast.

Verder geef je aan dat je ziet dat programma's niet worden opgenomen; waar zie je dit precies? Als het icoon er staat, hoort het wel opgenomen te worden. Wat zie je precies staan onder 'opgeslagen' als je kijkt naar wat er is opgenomen?

Als je in de app in de tv gids een programma op opnemen zet komt idd het icoontje. Kijk je dan in de tv gids op de tvbox+ staat dit icoontje niet dat het is ingesteld om te worden opgenomen. 

Kijj je later als het programma ook is opgenomen. Staat het op te nemen programma niet in de opgelsagen lijst in zowel de app als in de tvbox+. Dus programma is niet opgenomen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 5, 2025

Hoi ​@Arnold21 

Ik heb n.a.v. je bericht om 11:20 het nieuws van 12:00 ingesteld via de mobiel (versie .02).

In dié app en de smart-tv app komt het icoon erbij in de gids. Inderdaad niet in de TV+ box.

Maar als ik nu in de TV+ box kijk onder opgeslagen is ook dáár het journaal opgenomen. (ook al staat er geen icoon in de gids) Afspelen op de TV+ box lukt ook.

Voor de moderator die dit nog leest:

Ik had het journaal al deels via de smart-tv app gekeken. Later bij aanzetten via de TV+ box krijg je de optie "verder kijken” alleen begint ie bij het begin.