Skip to main content
UPDATE

Update 08.81.02: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • October 30, 2025
  • 61 reacties
  • 1080 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

61 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 5, 2025

Hoi ​@Arnold21 

Ik heb n.a.v. je bericht om 11:20 het nieuws van 12:00 ingesteld via de mobiel (versie .02).

In dié app en de smart-tv app komt het icoon erbij in de gids. Inderdaad niet in de TV+ box.

Maar als ik nu in de TV+ box kijk onder opgeslagen is ook dáár het journaal opgenomen. (ook al staat er geen icoon in de gids) Afspelen op de TV+ box lukt ook.

Toevallig net ook een testje gedaan 2 programma's ingesteld via de app. Geen incoons in de tv+box, daarna gekeken in de opgeslagen lijst een programma opgenomen en de 2e nergens te vinden dus niet oogenomen. 

Stel je opnamens in via tv+ box is erniks aan de hand.

Dus lijkt dat het vanuit de app niet helemaal vlekkeloos gaat.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Nu snap ik het niet meer.  ​@PeterG en ​@Arnold21 jullie hebben het over het icoontje in de gids. Ik had het echter over het icoontje van deze app op mijn mobiel. En volgens mij gaat het daar ook in het startbericht over. Of mis ik iets?

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 5, 2025

Nu snap ik het niet meer.  ​@PeterG en ​@Arnold21 jullie hebben het over het icoontje in de gids. Ik had het echter over het icoontje van deze app op mijn mobiel. En volgens mij gaat het daar ook in het startbericht over. Of mis ik iets?

Nee, hoor ​@Katana321 , dat klopt. Ik zie wel een veranderde icoon in de Play Store maaar wanneer je bv her installeert dan blijft het nog steeds het groene driehoekje met de +.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 5, 2025

Jullie praten nu over 2 verschillende icoontjes.

• Katana heeft het over het icoontje op de telefoon na de update, dat dat nog niet is aangepast
  • Peter en Arnold over het icoontje van een opname die niet in de gids wordt weergegeven op de tv+ box terwijl de opname wel ingepland staat

Beide nemen we mee! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Krijg hier net 8.81.02 binnen op mijn iPhone. Wel of geen nieuw icoontje is toch niet boeiend? 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • November 6, 2025

Nouja, het nieuwe icoon is onderdeel van de TV+ stijl, en het oude icoon is nog meer de iTV stijl. Dus daarvoor is het voor ons wel belangrijk dat die opgefrist is. Voor iOS is die nog niet aangepast, daar heeft het veranderen van een icoon iets meer voeten in de aarde.

Waarom die op Android nog niet verschijnt heb ik nog geen verklaring voor, maar daar zijn we nog over in gesprek.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Heel irritant dat batterij aanduiding en meer en < □ en III

in beeld blijft. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me voorstellen dat dit afleidt tijdens het kijken, ​@PeterG. Bedankt voor de feedback!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Heel irritant dat batterij aanduiding en meer en < □ en III

in beeld blijft. 

Hier geen last van op mijn telefoon.   

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Oh. Mobiel nu Samsung S25 FE, ​@Denise van KPN .

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 7, 2025

Oh. Mobiel nu Samsung S25 FE, ​@Denise van KPN .

Ik heb een Samsung A32 5G, het lijkt een android probleem te zijn. Ook getest met een iPhone 11. Daar is de batterijweergave etc niet aanwezig alleen je tv weergave. 🙂 Dus iPhone is ok. 

Groet Erwin

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 7, 2025

Ik kan het scherm ook niet meer volledig krijgen op mijn tablet (Android Lenovo). Dit is wat mij opvalt. Zou inderdaad fijn zijn wanneer dit wordt gecorrigeerd, dat de ‘balken/informatie’ boven en onder verdwijnen bij full screen, zoals in de vorige versie.

Bij aanpassingen van systeeminstellingen verdwijnt de onderste balk bijna helemaal maar bovenkant met info over tijd, netwerk, battery blijft wel in beeld 

Op telefoon Samsung A25, zie ik alleen onnodige informatie van de telefoon aan de bovenkant van het scherm staan bij full screen. De drie knoppen onderaan het scherm of aan de zijkant wanneer je het toestel horizontaal houdt blijven wel aanwezig maar misschien is dit aan te passen via systeeminstellingen van de telefoon of misschien ook niet. Dat heb ik nog niet uitgezocht.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is niet fijn kijken ​@Heidehipper, welkome android versie heeft je tablet?

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 7, 2025

Dat is niet fijn kijken ​@Heidehipper, welkome android versie heeft je tablet?

Hoi ​@Thomas van KPN 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Heidehipper,top, ik neem m mee

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

We gaan straks een update forceren voor iedereen die onder de versie 08.80.01 zit (van 15 oktober).
Als je deze krijgt zul je een popup krijgen die je verwijst naar de appstore/playstore om te updaten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Niet blij. Nu start de app helemaal niet meer op. Blijft maar "knipperende" kpn tv+ logo.

Gisteren heb ik nog kunnen zien dat het versie 08.81.02 is.

Samsung S25 FE, Android 16.

Heb je net een mooie nieuwe mobiel... en gisteren werkte ie nog.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Heb je al eens gekozen voor ‘gedwongen/geforceerd stoppen’ bij de Android app instellingen? Of anders voor ‘gegevens wissen’? Ik merk nog geen problemen op met de nieuwe update. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Ben nu buiten de deur. En op andere wifi en 5G start ie wel. Al is het in tweeën. 

Aanzetten, drie streepjes, weg swipen, aanzetten.

Straks thuis weer even proberen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Nu pas thuis. 17:30. App start weer vlot. Rara. 🤔🤗

En in één keer. 

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 7, 2025

Ik kan het scherm ook niet meer volledig krijgen op mijn tablet (Android Lenovo). Dit is wat mij opvalt. Zou inderdaad fijn zijn wanneer dit wordt gecorrigeerd, dat de ‘balken/informatie’ boven en onder verdwijnen bij full screen, zoals in de vorige versie.

Bij aanpassingen van systeeminstellingen verdwijnt de onderste balk bijna helemaal maar bovenkant met info over tijd, netwerk, battery blijft wel in beeld 

Op telefoon Samsung A25, zie ik alleen onnodige informatie van de telefoon aan de bovenkant van het scherm staan bij full screen. De drie knoppen onderaan het scherm of aan de zijkant wanneer je het toestel horizontaal houdt blijven wel aanwezig maar misschien is dit aan te passen via systeeminstellingen van de telefoon of misschien ook niet. Dat heb ik nog niet uitgezocht.

Ik heb nogmaals gekeken, ook na geforceerd stoppen. 

Nog steeds onnodige tekst/icons bovenin het volledige scherm. Op wifi en op 5G.

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor het delen, ​@erwtjuh .  We hebben dit doorgegeven. Hopelijk wordt het herkend en kunnen ze er tzt een fix voor maken. We houden jullie op de hoogte. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Autorotatie werkt niet meer op iPhone. Je moet nu expliciet op het full-screen icoontje klikken om afspelen video in liggend formaat te krijgen.  Die draait dan ook niet meer automatisch terug naar staand formaat, totdat je opnieuw op het icoontje klikt. (Even checken: systeem autorotatie is niet geblokkeerd.)

Het goede nieuws: geen extra informatie in beeld op iPhone full screen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • November 9, 2025

Wartywolfs, heb jij misschien je scherm vastgezet op verticaal zoals hieronder? Ik test dit ook op mijn iPhone en bij mij draait het namelijk wel. Fijn om te zien dat er ook goed nieuws is. 😉

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Daar dacht ik ook aan, daarom had ik dat expliciet even gecheckt. 
Zul je altijd zien: zojuist weer geprobeerd, nu werkt autorotatie wél.  (Misschien vorige keer niet ver genoeg gedraaid? 😯)

Dan blijft dus het goede nieuws over.😉