Skip to main content
UPDATE

Update 08.82.01: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • November 14, 2025
  • 46 reacties
  • 762 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update November #1 2025

KPN TV+ App 08.82.01

Wat zit er in?

• Verbeterde automatische rotatie & schermweergave
    We hebben verbeteringen doorgevoerd in de automatische rotatie van het scherm. Daarnaast worden systeemiconen en knoppen nu verborgen wanneer je volledig scherm kijkt, zodat je zonder afleiding kunt genieten van je content.

• Verbeteringen tv gids
    We hebben verbeteringen doorgevoerd om te zorgen dat de tv-gids beter laadt, met name na 00:00 en bij het scrollen waarbij sommige zenders soms ontbraken. In de meeste gevallen zou de gids nu volledig en correct moeten verschijnen.

Het kan echter voorkomen dat dit nog niet overal perfect werkt. We blijven dit actief monitoren en verder optimaliseren.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

46 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 14, 2025

Misschien goed wel te vermelden dat het icoontje ook andere lay-out en kleur heeft gehad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Update net binnen. Inderdaad geen telefoon aanduidingen meer.

Maar... ik dacht dat er ook een nieuw icoontje in de button zou komen? Die is onveranderd. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 17, 2025

Hier wel op de iPhone 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mijn Android telefoon geeft ook het "oude" logo weer. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Dan gaat het op Android nog niet goed. Bij de vorige update was dat nieuwe logootje al beloofd.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We nemen het mee zodat dat even gecheckt kan worden! Ik dacht ook dat er een nieuw logo bij zou zitten inderdaad.

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 17, 2025

Goedemiddag, nieuwste versie 08.82.01 geïnstalleerd. De app icon is nog niet veranderd nog steeds de groene driehoek met de +. ik zie in de playstore wel het veranderde icon....

Tv kijken gaat nu prima, zonder de overtollige info bovenin het beeld. TOP geregeld hoor. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Dan kun je beter hier reageren ​@erwtjuh . 

En op Android ziet iedereen nog steeds het ‘oude’ logo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 17, 2025

Even nog wat dingetjes hier.

Op mijn gloednieuwe Samsung S25 FE laadt de app vaak niet via wifi. Na een halve minuut het groene scherm met KPN TV+ logo tik ik 'm dan maar weer weg.

En áls het wel lukt laadt de sport sectie totaal niet.

App al eens opnieuw gedownload. Dat helpt 2 dagen en dan weer niet meer.

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 17, 2025

Goedemiddag, nieuwste versie 08.82.01 geïnstalleerd. De app icon/logo is nog niet veranderd nog steeds de groene/witte driehoek met de +. ik zie in de playstore wel het veranderde icon....

Tv kijken gaat nu prima, zonder de overtollige info bovenin het beeld. TOP geregeld hoor. 

• November 17, 2025

Even nog wat dingetjes hier.

Op mijn gloednieuwe Samsung S25 FE laadt de app vaak niet via wifi. Na een halve minuut het groene scherm met KPN TV+ loge tik ik 'm dan maar weer weg.

En áls het wel lukt laadt de sport sectie totaal niet.

App al eens opnieuw gedownload. Dat helpt 2 dagen en dan weer niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem op een Oneplus toestel (Android). De KPN tv+ app start bij mij helemaal niet meer!

Goedemiddag, nieuwste versie 08.82.01 geïnstalleerd. De app icon/logo is nog niet veranderd nog steeds de groene/witte driehoek met de +. ik zie in de playstore wel het veranderde icon....

Inderdaad, op de IPad start het wel en met nieuw icoontje.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 17, 2025

We hebben inderdaad een nieuw logo in de KPN TV+ app:

• iOS: het nieuwe logo is al zichtbaar

• Android: het logo verschijnt binnenkort

Het is geen probleem voor het gebruik van de app en het staat gepland voor een volgende update. Kortom: het nieuwe logo is onderweg.

Heb je het al? Dan top! Zo niet, even geduld tot de update beschikbaar is.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Edu2020 ook niet na een herinstallatie van de app en/of herstart van t toestel?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 17, 2025

Heel erg fijn om te lezen, ​@erwtjuh: dank je wel! 😁

Dank je wel voor het melden van deze issues, ​@PeterG en ​@Edu2020. Ik heb jullie feedback direct doorgegeven.

Het is goed dat jullie ook aangeven welke toestellen en situaties dit betreft (Samsung S25 FE, OnePlus, problemen met Wi-Fi en de sportsectie). Dit helpt ons en de collega’s van de app ontwikkeling bij het onderzoeken van het probleem.

Houd er rekening mee dat updates soms nodig zijn om dit soort issues op te lossen. We houden jullie op de hoogte zodra er nieuws of een oplossing beschikbaar is.

• November 17, 2025

@Thomas van KPN, toestel herstarten werkt niet. App opnieuw installeren gaat in 1e instantie goed maar gooi ik de app uit het geheugen en vervolgens weer opstarten dan blijft de app weer hangen. Gaat dus niet goed helaas

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 18, 2025

Volledig scherm op Lenovo Tablet werkt weer zie ik vanochtend vroeg bij het terugkijken van een televisieprogramma. Geen overbodige informatie meer aan de boven- en onderkant van het scherm. Hartelijk dank voor het oplossen van dit ‘probleem’. 👍🏻👍🏻

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 18, 2025

Dank voor die aanvulling, ​@Edu2020. Ik heb het doorgegeven.

Volledig scherm op Lenovo Tablet werkt weer zie ik vanochtend vroeg bij het terugkijken van een televisieprogramma. Geen overbodige informatie meer aan de boven- en onderkant van het scherm. Hartelijk dank voor het oplossen van dit ‘probleem’. 👍🏻👍🏻

Goed om te horen!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 18, 2025

Sinds deze update ervaren we problemen met terug kijken voetbal werkte het weekend met terug kijken niet lekker. EN meer programma's niet.

Is precies na deze update begonnen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 18, 2025

Je had dit alleen in de app, ​@MennoG78? Niet op de box?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 18, 2025

Klopt me vrouw klaagde ook al sinds de update

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • November 18, 2025

Klopt me vrouw klaagde ook al sinds de update

Om welke wedstrijd op welke zender gaat het? En voor de zekerheid: heb je dit ook op de stb of op tv.kpn.com ?

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • November 18, 2025

@Thomas van KPN, toestel herstarten werkt niet. App opnieuw installeren gaat in 1e instantie goed maar gooi ik de app uit het geheugen en vervolgens weer opstarten dan blijft de app weer hangen. Gaat dus niet goed helaas

Er was een korte storing gistermiddag, al weet ik niet of dit er mee te maken heeft, maar werkt de app vandaag inmiddels beter? ​@PeterG voor jou dezelfde vraag :) . 

• November 18, 2025

@Kasper QA TV , een enkele keer start de app wel op Android telefoon maar meestal niet. Ik krijg dan een ronddraaiend cirkeltje. Als ik onderaan het scherm op TV Gids druk werkt dat wel goed. Druk ik vervolgens weer op het home symbooltje dan hangt ie weer. Het Sport symbooltje werkte gisteren ook niet helemaal 100% maar dat lijkt nu goed.

De app op mijn iPad werkt wel prima.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 18, 2025

Dat is een goeie die heb ik ook regelmatig na update op mijn iphone

uit automatisme swipe ik hem weg en start hem weer had het net ook toevallig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 18, 2025

Er was een korte storing gistermiddag, al weet ik niet of dit er mee te maken heeft, maar werkt de app vandaag inmiddels beter? ​@PeterG voor jou dezelfde vraag :) . 

Nee ​@Kasper QA TV . Via wifi start ie niet. Blijft maar het groene scherm met (geanimeerde) “kpn tv+”.

Hier glasvezel, V10 met de allernieuwste software. Telefoon via wifi5.

Via 5G start ie na 2 seconden. En ik zie nu dat dan nu wel de sport sectie werkt.

Na starten via 5G kan ik terug naar wifi. Zolang ik 'm tenminste op de achtergrond open laat staan.

Als ik via III (Samsung S25 FE) 'm helemaal sluit en weer start met de button zelfde verhaal via wifi….