Skip to main content

Update 08.93.00: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • May 6, 2026
  • 5 reacties
  • 109 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update Mei #1 2026

KPN TV+ App voor je smart-tv - versie 08.93.00

Update voor de KPN TV+ App specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.

Wat zit er in?

• Video
    Het kon soms lang duren voor een stream daadwerkelijk begon, dit is verbeterd
  • Ouderlijk toezicht
    De pincode wordt niet langer onterecht geblokkeerd na één foutieve invoer
  • Nieuw: een carrousel op het startscherm
    Een carrousel waarin interessante content wordt uitgelicht

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.93.00 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

5 reacties

• Deelnemer
  • May 6, 2026

Goedemiddag, is het ook mogelijk de update handmatig uit te voeren? Want ik had de app niet vooraf geïnstalleerd op mijn KPN TV + DIW 7022. Of is dit juist normaal, en moet je die altijd zelf toevoegen door de google playstore? Ik hoor het graag. mvg 

Jasper van KPN
Moderator

Op de DIW 7022 TV+ Box heb je deze app niet nodig ​@Dennis53, daar kan je standaard al tv op kijken. Deze app is voor andere apparaten bedoeld met AndroidTV.

Meer over de TV+ Box en de updates daarvoor kan je hier lezen: 

• Deelnemer
  • May 6, 2026

Op de DIW 7022 TV+ Box heb je deze app niet nodig ​@Dennis53, daar kan je standaard al tv op kijken. Deze app is voor andere apparaten bedoeld met AndroidTV.

Meer over de TV+ Box en de updates daarvoor kan je hier lezen: 

Ok ik snap het las alleen iets over chromekast verbetering. Ik had onderstaande namelijk al gepost in de community;

Update versie 1.223.1 nu ook hier ontvangen en geïnstalleerd, ik had gehoopt dat alle bugs er nu uit waren. Maar helaas, nog steeds problemen met ingebouwde chromecast functie. Nog steeds onderbrekingen weg vallen van muziek en verbinding zoeken. Alle workarounds nu gehad (oa  terug naar fabrieksinstellingen, router herstarten van de stroom af ) Ook heb ik geprobeerd te switchen van 5 ghz naar 2.4 ghz mobile device, maar ook dit leverde geen positief resultaat. (btw KPN TV + box met UTP kabel met router verbonden) Vreemd genoeg doen de geïnstalleerde apps op de KPN TV + box het wel naar behoren, zoals spotify en soundcloud, oke de techniek/route is een klein beetje anders, maar het blijft allebei casten.

Iemand zelfde ervaringen? En iemand nog verdere ideeen?

Vandaar, dank voor de reactie!

Jasper van KPN
Moderator

Dat staat los van deze app ​@Dennis53, dit topic gaat alleen over deze update voor de AndroidTV versie van de TV+ App. Niet over de TV+ Box. In de update van de TV+ Box, waar je dit ook al hebt geplaatst, kan je hier verder over gaan als je dat wilt. Zo houden we het op beide plekken overzichtelijk.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • May 8, 2026

Wel jammer dat de gids nog steeds niet goed werkt.
Als je al een tijdje hebt gekeken en dan middernacht naar de gids gaat via “nu”,
dan worden de programma's onder de tijdmarker niet meer gehighlight.
Het blijft tekst in  zwarte balken. Tijdens scrollen zie je wel de tekst van de zender veranderen .
De app afsluiten en opnieuw starten lost het probleem weer op.