Skip to main content
Update

Update 08.99.00: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • July 20, 2026
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update Juli #1 2026

KPN TV+ App 08.99.00 (iOS en Android)

Wat zit er in?

Android/iOS

• De rijen met  ‘Nu op tv’ en ‘Favoriete zenders’ updaten nu sneller
    Deze rijen worden sneller bijgewerkt als je terugkomt op die pagina's

• Chromecast beeldkwaliteit is stabieler gemaakt

• Verbeterde toegankelijkheid (schermlezer) in de programmagids, bovenbalk en kanaaldetails
    Voor mensen die moeite hebben met het lezen van de menu's kan het nu beter worden voorgelezen

• Verbeterde acteur-biografie layout op iPad/tablet
    Als je bij een film of serie op een acteur tikt, krijg je het nu in een veranderd overzicht

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.99.00 is gestart en is beschikbaar voor Android en iOS.

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

De rijen met  ‘Nu op tv’ en ‘Favoriete zenders’ updaten nu sneller
Deze rijen worden sneller bijgewerkt als er een volgend programma is begonnen

Merk er helaas nog niks van. In het menu: “Nu op TV” Als programma's afgelopen zijn worden ze nog steeds niet vervest op de achtergrond. Dit is bloedirritant en ik zeur er al sinds dag 1 om ( al +/- 1,5 jaar dus). 

Heb de nieuwe update sinds gisteren al geinstalleerd (iPadOS) het werkt nog steeds niet. Als je in het “Nu op TV” gedeelte zit loopt de groene tijdsbalk niet realtime mee, ook niet als je een zender aanklikt, een tijdje kijkt en weer terug gaat. Er wordt niks ververst op de achtergrond.  Oude programma's blijven staan.

Op het moment van schrijven is een programma al dik 20 minuten afgelopen. Er verandert niks. Er verandert pas iets als je  “Nu op TV” met pijltje linksboven afsluit (zie screenshot) en als je gaat weer terug naar “Nu op TV” wordt de hele progammering pas ververst. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Wat jij bedoelt is real-time verversen op de pagina zonder dat je zelf iets doet. We bedoelen hiermee dat het sneller wordt aangepast als er een verandering is, zoals aflopen van het programma wat je keek en je daarna weer terugkomt op dit scherm.

We hebben dit duidelijker verwoord bovenaan. 

Forum|alt.badge.img+6
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • July 21, 2026

De rijen met  ‘Nu op tv’ en ‘Favoriete zenders’ updaten nu sneller
Deze rijen worden sneller bijgewerkt als er een volgend programma is begonnen

Merk er helaas nog niks van. In het menu: “Nu op TV” Als programma's afgelopen zijn worden ze nog steeds niet vervest op de achtergrond. Dit is bloedirritant en ik zeur er al sinds dag 1 om ( al +/- 1,5 jaar dus). 

Heb de nieuwe update sinds gisteren al geinstalleerd (iPadOS) het werkt nog steeds niet. Als je in het “Nu op TV” gedeelte zit loopt de groene tijdsbalk niet realtime mee, ook niet als je een zender aanklikt, een tijdje kijkt en weer terug gaat. Er wordt niks ververst op de achtergrond.  Oude programma's blijven staan.

Op het moment van schrijven is een programma al dik 20 minuten afgelopen. Er verandert niks. Er verandert pas iets als je  “Nu op TV” met pijltje linksboven afsluit (zie screenshot) en als je gaat weer terug naar “Nu op TV” wordt de hele progammering pas ververst. 

Dat is de ‘Bekijk alles’ pagina van de ‘Nu op tv’ rij op de hoofdpagina. Dat is meer bedoeld om even te kijken wat er allemaal live is op de zenders. de kaarten updaten niet real time. Als je in de balk beneden naar ‘Gids’ gaat zie je wel alles real time, zowel de horizontale als de verticale gids. Ik ga wel kijken of we de ‘Bekijk alles’ pagina wat beter kunnen updaten. Dank voor de feedback!