Skip to main content
UPDATE

Update 09.04.02: KPN TV+ App voor smart-tv voor Android TV

Categorie:KPN TV+ App voor smart-tv
  • September 28, 2026
  • 5 reacties
  • 175 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ App voor je smart-tv [Android TV] Update September 2026

Er staat weer een nieuwe update voor de Smart TV+ App klaar. Dit is een update specifiek gericht op Android TV, maar ook voor andere Google-gebaseerde apparaten zoals de Google Streamer en Chromecast.  In deze release hebben we verschillende verbeteringen doorgevoerd in de navigatie, het zappen en de weergave van Nu op tv.

Wat zit er in?

• Soepeler navigeren door de TV+ App
    De navigatie binnen de tv gids is verbeterd. Ook de focusbediening op Android TV, filters, het starten van programma's en verschillende toegankelijkheidsfuncties zijn verder verbeterd.

• Verbeterde zap-ervaring
    Zappen gaat nu soepeler. De voortgangsbalk hapert niet meer tijdens het zappen en de knop om een programma vanaf het begin te starten is voortaan direct zichtbaar.

• Nieuw design voor 'Nu op tv'
    De mediategels van Nu op tv hebben een nieuw design gekregen. Ook het verversen van de Nu op tv-carrousel gaat nu sneller, zodat je sneller de meest actuele programma's ziet.

• Favoriete kanalen
    Het selecteren en deselecteren van favoriete kanalen is verbeterd. Dit werkt nu weer zoals verwacht.

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 09.04.02 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App voor smart-tv
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 29, 2026

Gisteren is de app geüpdatet. Deze lijkt soepeler te werken, zowel zappen als navigeren door de gids. Blijf de app testen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 29, 2026

Heel fijn dat het soepeler lijkt te gaan ​@TonM1965, dank voor het delen van je ervaring 😊

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 1, 2026

Verhaal neemt hier een rare wending, zodra ik mij uitlog bij de kpn tv+  en daarna weer inlog dan is mijn wachtwoord niet meer juist, ik krijg een foutmelding 

Wil ik achter mijn laptop inloggen dan krijg ik de melding foutief wachtwoord, na 5 keer 15 minuten geblokkeerd.

Enige wat werkt is wachtwoord vergeten aan te klikken, nieuw wachtwoord aanmaken dan werkt het weer 

Als ik dan weer in log op de app dan wordt werkt het weer en krijg sms voor de 2 traps verificatie 

Ik kan dit als ik wil keer op keer reproduceren 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is wel weer een raar verschijnsel ​@ivo46. Lukt het wel zonder problemen om in te loggen met jouw abonnementsnummer en pincode nadat je jouw account hebt uitgelogd? 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • October 2, 2026

Dat is wel weer een raar verschijnsel ​@ivo46. Lukt het wel zonder problemen om in te loggen met jouw abonnementsnummer en pincode nadat je jouw account hebt uitgelogd? 

Ja dat lukte wel, maar dat heb ik maar 1 x keer geprobeerd want abonnementsnummer is nogal lang , lastig te onthouden