Skip to main content

Ik heb opgemerkt dat het rode update lampje brandt op TV, waarbij het niet gaat om een update. Het blijkt reclame voor HBO. Dit lijt me oneigenlijk gebruik van de 'update' optie. Zit nu al dagen tegen een rood waarschuwingslampje aan te kijken, wat ik niet weg kan krijgen!

Ik stel voor dat update daadwerkelijk wordt gebruikt voor datgene waar het voor staat, een update waarschuwing en niet voor allerlei andere zaken.

 

Brandt het lampje op je tv-toestel of op de tv-decoder van KPN @RoekiePers ?

 


Op TV, lampje van decoder is aleen voor aan/uit.


Op TV, lampje van decoder is aleen voor aan/uit.

Dit heeft dus niets met KPN te maken lijkt me en zou eens binnen de (update)-instellingen van je tv gaan kijken of de helpdesk van je tv-toestel raadplegen. @RoekiePers 

 


Is het dan geen “update” / reclame van je smart televisie zelf????

Plaats eens een foto. Ik heb de TV+ nu 1½ jaar maar nog nooit iets van een “lampje” ???? voor een update gezien. Er zit er alleen een op de voorkant: groen = aan; rood = stand-by.


Er zit er alleen een op de voorkant: groen = aan; rood = stand-by.

en soms oranje @PeterG , maar waarvoor die dient weet ik niet.

 


 


Twee foto's geplaatst, om te tonen wat ik bedoel. Het is niet specifiek een lampje maar het envelopje wordt rood gearceerd, ten teken dat er een update is. Zo was het in ieder geval. Nu betreft het geen update, maar een bericht over een maand gratis HBO. 


De berichtenbox is ook niet exclusief voor updates. Maar ook voor acties van kpn. In zake aanbiedingen die tv betreffen. Melding openen (in onderste geval op ok drukken). Dan is het rode bolletje volgens mij weg bij de envelop.


 

Hallo @RoekiePers ,

Als je alleen het bericht opent en daarna niet verder gaat met het aanvragen van HBO, gebeurt er niets met jouw abonnement. Wel is die irritante button (1) dan verdwenen. 
 

Ik ben het wel met jou eens dat KPN deze functie misbruikt voor dit soort reclames. Kennelijk willen ze ons zo veel mogelijk streamingdiensten verkopen. Daar zal ongetwijfeld een provisie voor KPN aan vast zitten. 


@Noordzee schrijft: Daar zal ongetwijfeld een provisie voor KPN aan vast zitten. 

Laat Totaaltv nu net een uurtje of 2 geleden met dit bericht komen. Zie laatste alinea. Dat heeft Jarco vast en zeker gemaakt n.a.v. dit 😉 topic.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/stappen-providers-over-van-tv-naar-streamingpakketten/ 


@Noordzee schrijft: Daar zal ongetwijfeld een provisie voor KPN aan vast zitten. 

Laat Totaaltv nu net een uurtje of 2 geleden met dit bericht komen. Zie laatste alinea. Dat heeft Jarco vast en zeker gemaakt n.a.v. dit 😉 topic.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/stappen-providers-over-van-tv-naar-streamingpakketten/ 

Haha, dat had ik nog niet gelezen. Maar in de praktijk was mij dat al lang duidelijk. We blijven als klanten maar aanbiedingen krijgen voor al die streamingdiensten. Daar zat al lang een luchtje aan. Zelf hoef ik geen enkele streamingdienst. Het basispakket heb ik ook alleen maar vanwege Eurosport. Die zender is de enige betaal-TV-zender die voor mij belangrijk is. 
 

@PeterG

 


Binnen de tv+ decoder kun je dat soort meldingen ook uitschakelen @RoekiePers , @PeterG en @Noordzee 


Waar vind je die instelling, @N.N.?


Waar vind je die instelling, @N.N.?

Daar kom ik morgen even op terug, ben nu aan het tv kijken @Arjan van B 


Waar vind je die instelling, @N.N.?

@Arjan van B die kun je vinden bij “Instellingen” / “Pincode & Privacy: 👇🏼👇🏼

Hopelijk kom je eruit, en anders horen we het nog. 


Dank, ik had het bericht er al uit kunnen krijgen, ga hier ff naar kijken...


Dank, ik had het bericht er al uit kunnen krijgen, ga hier ff naar kijken...

@RoekiePers, laat je het effe weten of het gelukt is?


Reageer