Skip to main content
Vraag

URC 7955 afstandsbediening werkt niet met Arris VIP5202 en Samsung tv

• 17 maart 2025
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Misschien kan iemand mij een oplossing geven.

Heb sinds een paar dagen Internet en Televisie van KPN.

Er zijn 2 decoders, tw de Arris VIP5202, bijgeleverd.

1 Aangesloten op LG televisie. Afstandsbediening van One for All URC 7955 werkt prima. Dat wil zeggen met de aan-uitknop kan ik zowel de tv als de decoder aan en uit zetten. Kan alles met de URC 7955 bedienen.

1 Aangesloten op een Samsung UE50TU7100 televisie. Ook hierop een 2e URC 7955 afstandsbediening aangesloten. Werkt ook op de televisie prima, behalve dat ik met de URC niet de televisie en de decoder samen kan bedienen. Wel de televisie maar niet de decoder.

Heel veel geprobeerd, zoals Anynet+ geactiveerd, (is CEC bij Samsung), codes ingevoerd etc. etc. maar helaas het werkt niet.

Ik heb het forum doorgelezen maar geen van de oplossingen lijkt te werken.

Iemand nog een suggestie om dit probleem op te lossen.

Ik hoor het graag.

8 reacties

• 3829 reacties
  • 17 maart 2025
TheoBL. schreef:

Heb sinds een paar dagen Internet en Televisie van KPN.

Er zijn 2 decoders, tw de Arris VIP5202, bijgeleverd.

Weet je dat wel zeker? Heb je niet de TV+ ontvanger? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Ze zijn alle 2 hetzelfde. De Arris VIP 5202..

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 17 maart 2025

Hoe kan je nou de 5202 hebben? 😖

In het sinds 23 januari 2023 verstrekte abonnement zit uitsluitend de Sagemcom DIW7022. TV+ genoemd. 

En je bent nieuwe klant sinds 3 dagen.

Apart.

PS en NB

De Sagemcom zou niet me de One for all bedient kunnen worden. Die ondersteunt geen infrarood en de Arris wel.

1 Aangesloten op een Samsung UE50TU7100 televisie. Ook hierop een 2e URC 7955 afstandsbediening aangesloten. Werkt ook op de televisie prima, behalve dat ik met de URC niet de televisie en de decoder samen kan bedienen. Wel de televisie maar niet de decoder.

Ik heb alleen ervaring met de Samsung afstandsbediening met een Arris. Dat werkt wel mits de Arris in het zicht van de infrarood hub van de Samsung staat. En je in de Samsung "universele afstandsbediening" hebt ingesteld bij de ingang. Werkt dan alleen i.c.m. de Samsung One Remote. Want mat met de One For All gaan anders 2 IR signalen door elkaar.

Via HDMI CEC werkt de Arris niet. De nieuwe Sagemcom weer wel. Alleen ondersteunt Samsung zelf de zap knoppen niet voor externe apparaten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Ik neem via Budget een glasvezel KPN Internet en televisieabonnement af en heb de Arris VIP 5202 geleverd gekregen.

• 3829 reacties
  • 17 maart 2025
TheoBL. schreef:

Ik neem via Budget een glasvezel KPN Internet en televisieabonnement af en heb de Arris VIP 5202 geleverd gekregen.

Dan moet je met je vragen bij Budget zijn. Niet hier bij KPN. Dit forum is alleen voor klanten van KPN zelf. Jij bent geen klant van KPN. Jij bent klant van Budget.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 17 maart 2025

Oh, Budget. Zeg dat dan meteen. Dat is een zelfstandige provider die nog een oudere propositie inkoopt. Dus dan klopt het.

Je bent hierbij geen kpn klant.

De Arris VIP5202 is overigens een uitmuntende ontvanger. 

Over bediening met andere dan de bijgeleverde afstandsbediening heb ik hierboven al uitleg verstrekt. 

Vragen hier staat vrij. Het is tenslotte (gelijk aan) kpn ontvangers. Maar bij echte problemen als storing moet je toch bij BudgetThuis zijn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Oké, ik dacht dat ik hier ook terecht kon. Sorry voor de overlast.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7759 reacties
  • 19 maart 2025

Goedemorgen ​@TheoBL. , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

TheoBL. schreef:

Oké, ik dacht dat ik hier ook terecht kon. Sorry voor de overlast.

Je zorgt zeker niet voor overlast en ik kan juist heel goed begrijpen dat je je vraag hier stelt!

Ik zou je willen aanraden om deze pagina op onze Kennisbank eens te bekijken. Misschien dat je hier nog tips & trucs tegenkomt die er voor zorgen dat de afstandsbediening alsnog wordt gekoppeld. Laat je ons weten of het nog is gelukt?

Reageer