Skip to main content
Beantwoord

Uruguay-Kaap Verdië haperde via NPO1

  • June 21, 2026
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

DIW7022 

Npo 1 multicast. Haperingen in beeld (staat even stil) en geluid. Niet per se gelijktijdig. 

VRT 1 multicast wel vloeiend. 

Npo 1 unicast +7 seconden heeft ook hangers.

Npo 1 unicast +14 seconden loopt prima. 

(22-6; 00:20)

 

Ook tijdens de rust / reclames hapert het vrolijk verder. 

(22-6; 00:57)

Beste antwoord door Jasper van KPN

Met de informatie die we nu hebben is dat niet te zeggen, 1 melding per wedstrijd is niet veel en op basis daarvan is die conclusie niet te trekken zoals je je kunt voorstellen. Als meer mensen dat hadden horen we het graag, op dit moment zijn de wedstrijd die jij noemt en die Peter noemt de enige meldingen die ik hierover heb gezien.

6 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Dit lijkt een KPN probleem te zijn, niet van NPO


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Ik zag afgelopen zaterdag haperingen in het beeld bij de wedstrijd Nederland-Zweden.


Jasper van KPN
Moderator

Haperen die wedstrijden bij meer mensen op dezelfde momenten, of is het bij verschillende mensen bij verschillende wedstrijden? Het hoeft niet per se in het tv signaal te zitten, dat signaal komt via internet dus het kan ook zijn dat het internet op dat moment even een dipje had.

Npo 1 unicast +7 seconden heeft ook hangers.

Npo 1 unicast +14 seconden loopt prima. 

Als je de buffer groter hebt, heb je die haperingen niet. Dan kan het inderdaad door de verbinding komen. Als het in de videoaanvoer zit, zou je het ook met zo'n buffer moeten merken.


Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 22, 2026

Of is het misschien een capaciteitsprobleem?


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • June 22, 2026

Of is het misschien een capaciteitsprobleem?

Uruguay-Kaap verdië van 00:00 - 02:00 uur? En de reclame haperde ook, daar kijken toch minder mensen naar. Multicast zou ook geen problemen met capaciteit mogen hebben. 

Op dit moment 'loopt' npo 1 multicast TV+ wel.

(22-6; 12:22)


Jasper van KPN
Moderator

Met de informatie die we nu hebben is dat niet te zeggen, 1 melding per wedstrijd is niet veel en op basis daarvan is die conclusie niet te trekken zoals je je kunt voorstellen. Als meer mensen dat hadden horen we het graag, op dit moment zijn de wedstrijd die jij noemt en die Peter noemt de enige meldingen die ik hierover heb gezien.