Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem.

Als ik naar de tv kijk, met de kpn tv+ wil het gebeuren dat ik de melding kbx-apk-1002 krijg. Dan is ook alle internetverbindingen uit. Zelfs de wifi is dan uit.

Na een restart werkt het dan wel weer, maar het is niet de normale weg, lijkt me.

Ik heb deze ontvanger net 1 week en hij is rechtstreeks aangesloten op mijn v10 modem.

Is hier een update in de maak? Of is er een andere oplossing? 

Gr. Peter. 

Hoi Baaltje, 

 

Ik lees meer je mee: zelfde probleem hier.  

Tv doet 't perfect in slaapkamer,  maar de woonkamer   constant kbx apk 1002. 

Om gek van te worden.  :-(


Lees ook even mee. Sinds vandaag hetzelfde probleem. Duurt 5 seconden en start dan vanzelf opnieuw op. 


Hallo allemaal, 

 

Ik heb bij kpn de superwifi besteld.  Is nu in de aanbieding van 99 euro voor 61,50. 

 

Liever niet,  maar tv die het niet doet is geen optie.  :-)

Vandaag geïnstalleerd en alles doet het in 1x helemaal naar tevredenheid. 

Wellicht voor jullie ook een optie?

Jeanette


Hoi Jeanette,

Deze had ik al geïnstalleerd en idd dat werkt goed als ik de ontvanger op wifi aansluit.

Maar dan begint het toch te stotteren en te haperen.

Daarom wil ik alles bedraad hebben om een stabielere verbinding te hebben. 

Maar ja, dan krijg ik deze foutcode met alles erom heen. 

Groet Peter


Ik kwam dit topic tegen en dat is natuurlijk flink balen. Dat is inderdaad een foutcode die je ontvangt wanneer de KPN TV+ ontvanger de verbinding kwijt raakt met het modem. Je kan dan even kijken op deze pagina:  https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-1002.htm#/

 

Als dat niet werkt kun je altijd even bellen met 0800-0402. 


Hallo Remco,

Bedankt voor je link en het meedenken. 

Ik heb al 2 weken geen foutmelding gehad.

Dus wat er gebeurd is weet ik niet maar alles werkt. 

Dank je wel

Peter.


We hadden deze foutmelding regelmatig enkele maanden geleden. Toen een tijdje niet en sinds kort weer heel vaak.

 

Het is een blinde gok wanneer het werkt. De verbinding met Ethernet is er. Althans dat staat op de TV. De ene keer helpt het als je 1x de stekker eruit haalt. De andere keer meerdere keren. De volgende keer moet je het kastje alleen aan of uitzetten.  De andere keer weer een combinatie van dit alles. Ik vermoed dat de laatste update de ellende weer heeft veroorzaakt die we een paar maanden kwijt waren door een andere update.…

 

Maar logica ontbreekt bij deze fout.


@Baaltje Vervelend en natuurlijk niet de bedoeling. Ik zou dan ook jou willen adviseren om de verbinding tussen het modem en de ontvanger na te lopen. 


Bedankt voor de reactie.

 

Ik kan alles nog een keer doorlopen, maar als het eerst niet werkt, dan maanden wel, dan sinds kort weer niet, dan na diverse keren aan- en uitzetten ineens weer wel….ligt het volgens mij niet aan de verbinding tussen het modem en de ontvanger. Dan zou ik er volgens mij ook last van moeten hebben als ik TV kijk. Maar na het starten werkt het prima tot de volgende dag het systeem weer aangezet wordt. 

 

Ik kan beter wachten op een update waarbij KPN deze bug er hopelijk weer uitgehaald heeft die er (naar mijn mening) de laatste keer weer in is gekomen.


Is de tv ontvanger met een rechtstreekse kabel aangesloten op het modem?


Nee, maar dat is al zo het geval sinds ik bij KPN zit (15 jaar?).

 

En ook dan geldt dat ik tijdens het TV kijken er nooit last van heb, behalve bij het aanzetten.


En ook dat sinds enkele weken, daarvoor maanden niet, toen weer enkele weken en daarvoor maanden niet. Het ligt volgens mij "gewoon” aan een update.


Hoe heb je het dan gedaan? Dit soort dingen kunnen bijna niet meer gebruikt worden 

 


Vanaf de router naar een verbinding in de stekker. Een soortgelijke verbinding zit in de woonkamer en daarvandaan ook weer met een stekker naar het TV-kastje. Werkt al 15 jaar zo. Behalve dan met de genoemde tussenperioden.

 


Zoals bovenstaand dus. Dat geeft tegenwoordig veel problemen. Het electriciteitsnetwerk is overbelast. Daardoor is er veel ruis ontstaan op het electriciteitsnetwerk en daar kunnen de draadloze verbindingssets niet tegen helaas.  Het alternatief is een kabel leggen. 


Wel vreemd dat dit alleen optreedt als je de TV aanzet. En in november en februari wel en de andere maanden niet. Alsof er in december niet de meeste belasting is met alle kerstversiering….

 

Bedankt voor de suggestie, maar ik geloof het niet. Ik ga ervan uit dat bij een volgende update misschien iemand van KPN weer even kijkt wat er bij de vorige update wel goed is gegaan en nu ineens weer niet. Althans, dat hoop ik. Dat die met deze conversatie iets gaat doen. 


Ga wat rondkijken op het forum en u komt veel problemen tegen met de draadloze verbindingssets. Het electriciteitsnetwerk was al nooit geschikt voor het transport van datastreams en nu helemaal niet meer. Maar goed,  het geloof kan ik u niet schenken dus veel succes. 


Bedankt in ieder geval voor uw reactie. 

 

Mijn wantrouwen komt doordat het alleen bij het starten is en verder niet.

En als het alleen een kabel leggen is van een meter, maar ik moet meerdere muren door. En zeker als ik niet het idee heb voor 100 procent dat dit de reden is laat ik het voor nu maar even. 


Ik snap het wel hoor. Het is altijd veel werk om kabels te trekken. U zou eventueel over kunnen stappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijgt u de nieuwe tv box. Die kan op wifi draaien. Bel eventueel met de klantenservice 0800-0402 wat het gevolg is voor de prijs. Vaak bent u een paar euro per maand voordeliger uit.


Dank u voor de suggestie. 

 

Die heb ik al sinds vorig jaar. Ik kreeg de melding dat wifi aanstond en een kabel aangesloten. En daarna de aanbeveling vanuit het systeem om de wifi uit te zetten 


De monteur heeft toen overigens gewoon de witte stekkers aangesloten en goed bevonden 


Dat is een monteur geweest om die zich er gemakkelijk vanaf heeft gemaakt. We vragen even de mening van een monteur. @Ik_Combineer wil jij eens meelezen?


https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 

Een monteur die dvs gebruikt voor het aansluiten van tv kan zich beter een aansluiter of iets dergelijks noemen. Die apparaten begeven het vroeg op laat en dan wordt er maar 1 kant op gewezen; KPN. Beter zou zijn om ze niet meer te verkopen. Zowel voor onze 4k ontvangers als tv+ raden we het af, en inmiddels zijn dat dus de meerderheid al KPN haar tv ontvangers.


Deze week een nieuwe update. Starten gaat nu weer prima met de bestaande aansluiting. 

 

Ligt dus volgens mij nog steeds niet aan de witte kastjes in het stopcontact. Meer aan de updates van KPN.