Skip to main content

Wij hebben een KPN TV+ box icm internet buitengebied + 4G versterker. De KPN TV+ is met een UTP kabel verbonden met de Experiabox V10. Wij ervaren ditzelfde probleem zoals hierboven omschreven. Wij kijken een programma vanuit het menu ‘opgeslagen’ terug. De tekst in de rode balk onderin het TV scherm is niet goed te lezen, omdat de balk direct weer verdwijnt. Daarna duurt het even voordat het beeld en het programma wat we kijken, terugkomt. Soms komt het hoofdmenu onder de homebutton in beeld en dan is het programma wat we keken, verdwenen. Sinds een paar weken hebben wij last van dit fenomeen. Is er een update aanstaande waarbij dit wordt verholpen? 

 

Admin: afgesplitst

Hmm, dit klinkt niet helemaal optimaal @Martin Snider 😕 Zou je om te beginnen de TV+ box eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software volledig opnieuw ingeladen en worden eventuele foutjes die er in de software zijn geslopen weer hersteld!


Goedemiddag @Maja van KPN,

Dank voor jouw suggestie. Ik ga geen frisse start uitvoeren, omdat vorig jaar een monteur van jullie hier een paar uur bezig is geweest om verbindingsproblemen op te lossen. Vorig jaar bleef het beeld van KPN TV+ vaak hangen en ging het pas 5-10 seconden weer verder. Soms werd het beeld zelfs troebel waardoor de HD kwaliteit volledig verloren was gegaan. Na 1-2 minuten wachten kwam het HD beeld weer terug. De KPN technicus heeft in het KPN TV+ kastje diverse mutaties doorgevoerd waardoor het beeld nu goed is. Daarna is het beeld nooit meer blijven hangen. Omdat wij KPN Internet Buitengebied hebben, zijn wij afhankelijk van een EXPERIA Box V10. De V12 versie is beter voor het KPN TV+ kastje heb ik begrepen, maar die werkt op ons adres niet.

Sinds kort hebben we te maken met dit nieuwe fenomeen ‘zwart beeld en rode balk’. Als ik een frisse start uitvoer, zijn al deze instellingen weg. Dat risico neem ik niet. Is er nog een ander alternatief die mogelijk werkt waardoor het zwarte beeld met rode balk verdwijnt?


Ah, als je er zo veel gedoe mee hebt gehad snap ik dat je een frisse start liever niet uitvoert @Martin Snider 😬

De enige andere optie die ik me kan bedenken is herstarten. Dus even een minuutje of 2 van de stroom en dan opnieuw laten opstarten. Mocht dat ook geen verschil maken, dan is er verder niet echt iets dat we kunnen doen aangezien dit wel klinkt als een foutje in de software.


Heeft herstarten een verschil gemaakt @Martin Snider?


@Maja van KPN; Ik heb de KPN TV+ box een herstart gegeven, maar ook de Experia Box V10 heb ik van de stroom afgehaald. Het is tot nu toe niet meer voorgekomen. We keep fingers crossed.

Het wordt de hoogste tijd dat er in de Gemeente Eijsden-Margraten (Zuid Limburg) door KPN glasvezel wordt aangelegd. Ik woon hier nu 7 jaar en het wordt elk jaar beloofd. Tot op heden is er nog geen zicht op glasvezel :(


Top dat dit probleem nu verholpen lijkt te zijn @Martin Snider😃

Wat betreft de glasvezel, heel jammer dat er nog steeds niks concreet is 🙁Je kunt je aanmelden voor de glasvezelwekker zodat je het in ieder geval direct weet als er verandering in de situatie komt!


Reageer