Skip to main content
Beantwoord

"Vanaf begin" schiet door naar het vorige programma, in de browser en de Android app

• March 11, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik vind het probleem zo irritant en opvallend dat ik eigenlijk al verwacht had dat dit vanzelf werd opgelost.

Via diverse browsers, laptops en mobiel Android app:  Als je een programma start met ‘kijken vanaf het begin’ dan zit je ineens in het vorige programma.

Ook bij ‘Nu kijken’ is er dit probleem. Stel om 20:20 start je het Journaal van 20:00. Als je dan wil terugspoelen naar de eerste 5 minuten schiet de app of browser ineens naar Eva dat om 19:05 begint. Het probleem is er bij NPO, RTL en SBS, bij de commerciële is het nog iets irritanter om dat je daar ook helemaal aan het begin van het vorige programma zit en niet vooruit kan spoelen.

Beste antwoord door Tiga90

Nou heel grappig dat ik hier echt maanden lang last van heb gehad. Ik had het al geaccepteerd dat ik elke uitzending dan maar moest missen voor de eerste minuten. Naar de eerste 5 minuten terugzetten (met slider of <<30s)  of ‘vanaf begin kijken’ gaf dus dat probleem. 

Op twee laptops en twee verschillende browsers is het probleem nu weg 😄.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • March 11, 2025

Opvallend en wat raar. Ik krijg het vooralsnog echt niet gereproduceerd, het is nu ochtend. Kun je het zelf nu ook weer reproduceren? NPO1 heeft vaak in de ochtend een klokje in de uitzending, daarmee is het heel snel en makkelijk te testen. Vooralsnog gaat het hier nog steeds feilloos op diverse programma's, TV+ app op iOS, tv.kpn.com op Windows. Zelfs het aanpassen van de systeemtijd naar London of Athene (een uur voor- en achteruit), maakt de ‘Kijken vanaf begin’ functie hier niet kapot (andere dingen gaan dan niet meer goed) op een iOS toestel.

Naast de vraag of je het dus constant hebt en dus ook elk moment dat je het probeert, welke toestellen en besturingsystemen heb je het op ervaren?

En voor de zekerheid: je hebt het op zowel tv.kpn.com dus als TV+ app? En structureel, elke keer, elke poging en test, of soms/vaak gaat het ook wel goed?

Een drift van een 30 seconden of soms een minuut of zelfs 2, is de ‘vrijheid’ die men bij het uitzenden ook wel soms neemt, dat beschouwen we als normaal; vele minuten is een uitzondering, maar zoiets als NOS journaal van 20 uur om 20:20 vanaf begin kijken en dat je dan aan het begin van Eva (19:05) zat wat om 19:05 begon is zeker niet normaal. 

Vul (indien ngg niet gedaan) ook nog je profiel op het forum in, dan kunnen we mogelijk nog specifiek kijken wat er bij jouw gebeurde gisteravond en je aangeeft op welk apparaat je die ervaring had. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 11, 2025

Nou heel grappig dat ik hier echt maanden lang last van heb gehad. Ik had het al geaccepteerd dat ik elke uitzending dan maar moest missen voor de eerste minuten. Naar de eerste 5 minuten terugzetten (met slider of <<30s)  of ‘vanaf begin kijken’ gaf dus dat probleem. 

Op twee laptops en twee verschillende browsers is het probleem nu weg 😄.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Nou, vooral goed om te horen dat 't nu goed gaat ​@Tiga90! Dat is het belangrijkst. Als je toch gekke dingen opmerkt of vragen hebt, dan weet je ons hier te vinden.

• Auteur
  • Topper
  • March 13, 2025

Ik denk toch dat er iemand meeleest en zwijgend een experimenteel palletje heeft teruggezet na mijn post 😆 In ieder geval ook op de Android app (en die heeft onlangs zeker geen reboot of update gekregen)  en al twee dagen in de browser werkt het nu feilloos zonder enkele hapering.