Skip to main content

Ik kreeg een vastloper op mijn tv met een fout melding bij het bekijken van Nederland 1 ,ALLEEN BIJ NEDERLAND 1.Alle andere zenders waren te bekijken..

Probleemoplosser gebruikt en instructies gevolgd, tv bleef bij 85 % ophouden met opstarten.

Dit is de tweede keer,bij de eerste keer kreeg ik het advies om de ARRIS BOXEN om te ruilen ,nu weer gedaan en alles doet het weer, voor zolang het duurt.

Heel vervelend 

 

 

Wat zit er precies allemaal tussen de KPN tv ontvanger (Arris 2952 of 5202) en de Experiabox of Box12?


Hallo Joop,

 

Arris 2952 via een wifi versterker aangesloten door Kpn monteur 


Ik ga ervan uit de Super WIFI 2 van KPN.

 

Op zich is via WIFI mooi, maar als het druk is en de snelheid niet hoog is, kan je problemen ervaren als er veel gebruik gemaakt wordt via WIFI.

 

Vaste UTP kabels (zonder iets er tussen) is altijd het beste.

 

Maar wel heel erg vreemd, alleen NPO1.


Joop, bedankt voor je reactie.

Ga op reactie wizzkids van KPN wachten

 


@joop2011 Volgens mij is het niet gebruikelijk / niet de bedoeling dat een 2952 via een wifi-versterker wordt aangesloten. Of kan dat met een super-wifi wel?


Hallo Katana,

Glasvezel etc aangesloten door monteur KPN neem aan dat die weet wat die doet.

 


Hallo Katana,

Glasvezel etc aangesloten door monteur KPN neem aan dat die weet wat die doet.

In de handleiding van de 2952 die ik op internet vond, staat niets over dat de 2952 via een wifiversterker aangesloten kan worden. Daarom mijn vraag aan Joop, omdat ik zelf niet op de hoogte ben van wifiversterkers. Heb er zelf geen ervaring mee.

Net nog gegoogled en kom 2 topics van dit forum tegen, waarin gesteld wordt dat het via een wifiversterker moeilijk tot niet zou kunnen:

Klik hier


Hallo Katana,

Glasvezel etc aangesloten door monteur KPN neem aan dat die weet wat die doet.

In de handleiding van de 2952 die ik op internet vond, staat niets over dat de 2952 via een wifiversterker aangesloten kan worden.

Ik ken de VIP2952 niet, maar hij heeft geen wifi en werkt op multicast platform. Als hij via ethernet met een SW2 verbonden is, zou hij werken. SW1 ondersteunt geen multicast over wifi en heeft alleen 1 ethernet poort, dus gaat het niet met SW1


@joop2011 Volgens mij is het niet gebruikelijk / niet de bedoeling dat een 2952 via een wifi-versterker wordt aangesloten. Of kan dat met een super-wifi wel?

 

@Katana321 

Het is mogelijk, maar je moet wel op een paar dingen letten.

 

Als je een Box12 hebt (de zwarte KPN modem / router) dan is het het makkelijkst.

Dan heb je maar 1 KPN Super Wifi2 nodig.

Die zet je bij de KPN tv decoder en met een UTP kabel van de KPN super Wifi2 naar de KPN decoder.

 

Als je een Experiabox V10 hebt, dan heb je 2 KPN super Wifi2 repeaters nodig (anders werkt het niet.

De KPN Super Wifi2 nemen ook het WIFI van de Experiabox over.

1 zet je bij de Experiabox en sluit je met een UTP kabel aan.

De 2de zet je bij de KPN tv ontvanger en sluit je met een UTP kabel aan.

 

Een UTP kabel is zo wie zo altijd het beste.

DVS kan je het beste helemaal nooit gebruiken.

Een switch moet altijd IGMP Snoopring hebben.

 

De Super Wifi 1 werkt inderdaad niet met de KPN tv ontvanger.

 

In dit geval begrijp ik dat de KPN tv ontvanger de Arris VIP 2952 is.

Maar het kan ook met de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP 5202.

 

De nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) die je krijgt bij het nieuwe abonnement KPN tv+, heeft WIFI.

Maar als je de Experibox hebt, heb je ook dan een Super WIFI2 repeater nodig en die moet je dan plaatsen bij de Experibox V10 en met utp kabel aansluiten. 

Met de Box12 werkt de DIW7022 probleemloos met WIFI.

Maar ook hier, een UTP kabel is altijd het beste.

 


Hoi @Red Baron, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!
De reguliere TV ontvangers hebben eigenlijk wel echt een bekabelde verbinding nodig. Kom je er een beetje uit zo?


Hoi @Red Baron, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!
De reguliere TV ontvangers hebben eigenlijk wel echt een bekabelde verbinding nodig. Kom je er een beetje uit zo?

Maar, dan is wel de vraag waarom de monteur deze reguliere tv-ontvanger niet bekabeld heeft aangesloten. Want dat schrijft Red Baron.


Hallo Thomas,

Ik ga ervan uit de de monteur verstand van zaken heeft zoniet graag een oplossing


Hoi @Red Baron, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!
De reguliere TV ontvangers hebben eigenlijk wel echt een bekabelde verbinding nodig. Kom je er een beetje uit zo?

Maar, dan is wel de vraag waarom de monteur deze reguliere tv-ontvanger niet bekabeld heeft aangesloten. Want dat schrijft Red Baron.

Deze tv-ontvanger heeft geen wifi, dus hij moet bekabeld aangesloten worden, met modem of met een lan-poort van Superwifi. Maar het is nog de oude ontvanger met multicast platform, de Superwifi1 moet ook bekabeld worden met modem, hij heeft maar een LAN port, dus het gaat niet. Superwifi2 heef 2 lan porten en ondersteunt Multicast over Wifi, SW2 kan wel via wifi of bekabeld met de modem verbonden zijn. Maar @Red Baron maakt een geheim eruit, welke versie zijn superwifi is ….


Hallo,

Drie dingen 

Arris 2952 aangesloten op super wifi 2.0

Storing ALLEEN bij Npo1, bij herstart volgens PROBLEEMOPLOSSER KPN loopt de box na 85 % weer vast.

Als Arris boxen worden omgewisseld doet de tv het weer, voor zolang het duurt.

Hocus pocus maar ik snap het niet dus KP wizzkids bij deze de uitdaging om mij dit uit te leggen.

 

 


Maar hoe zit je superwifi 2.0 aangesloten op de experiabox? Als dat draadloos is, kun je daar dan een kabel trekken? 
Het vastlopen op 85% is wel een beetje een verbindingsissue wat door precies dit soort dingen komt.

Als je hierover liever contact hebt met de klantenservice kun je ook met ons bellen op 0800-0402


Reageer