Skip to main content

Ondanks alle zeg maar positieve berichten hier is onze ervaring met kpn bar slecht.

Boxje wil vaak niet starten / vastlopen/ geluid niet synchroon/ uitval en spontaan opstarten niet terug kunnen kijken / geen opnames kunnen zien etc etc , natuurlijk al gebeld met de klanten service en die doen dan net alsof je met een probleem zit dat alleen bij jou is.

Dus na de zoveelste reset / opstart komt het probleem steeds weer terug.

Dan maar weer bellen ( kom je weer in de wacht te staan en dat duurd eeeeerg lang ) en wat blijkt dan dat de medewerker zegt het boxje is nog niet rijp voor gebruik is het is te vroeg uitgebracht en de software/ firmware is ruk. Advies was dus terug gaan naar het oude boxje maar hij gaf me weinig kans dan ben je afhankelijk van de kpn goden en je weet vooraf dat dat niet gaat lukken. Ze beloven je de kpn hemel maar je komt mede door het contract in de kpn hel.

Ik ben het dus zat om steeds te bellen en steeds te moeten horen dat het een software probleempje is dat met een nieuwe update klaar is.

Ja kpn het vertrouwen daarin staat op een erg laag nivo en de huidige mening van mij en de directrice hier is dat we bij einde contract maar terug gaan naar odido daar hebben we in enkele jaren minder storingen gehad dan in een dag bij kpn. Volgens de directrice hier zou kpn de top moeten zijn , tja en dat zijn ze dan ook ervaren wij echter niet in positieve zin.

 

Ongelukkig dat we zijn bij kpn wachten we ons contract uit en dan……..

AbH schreef:

Het is toch te gek voor woorden Jasper van KPN dat er zoveel problemen zijn met dit boxje van KPN dat een klant via een forum geholpen moet worden.

ik heb in het begin gebeld met de klanten service en deze heer daar vertelde mij dat er nog de wereld klachten en problemen zijn met het nieuwe boxje en dat die veel te vroeg op de markt is gebracht. Dus zolang ze de software niet in orde hebben blijven de problemen bestaan. Bellen heeft ook geen zin heb ik gemerkt je moet steeds dezelfde dingen doen die je al steeds doet om de handel weer goed werkend te krijgen en dan is het Russische roulette voor hoelang.

Het probleem moet dus niet via fora maar direct door KPN opgelost worden middels een goed werkend boxje.

Vooropgesteld, de problemen die jij ervaart zou ik ook niet waarderen. Deze zijn echter erg specifiek, en de meeste issues die jij benoemt horen wél goed te werken. Vandaar de vraag vanuit Jasper, en nu ook vanuit mij, om een nieuw topic aan te maken zodat we ons specifiek hierop kunnen focussen. 

@Inloggen kpn itv lukt niet, zou jij ook een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we het ook voor jou daar verder oppakken. 


Bij deze nieuw topic


@AbH 

  1. Welke KPN tv decoder heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Heb je wel het gratis nummer 0800-0402 gebeld?

 

P.S.

Ik werk niet bij KPN en ik heb ook nooit bij KPN gewerkt. 😉


Moi,

 

decoder is een DIW7022

middels de bijgevoegde kabels  HDMI op de tv( oude werkte niet meer nieuwe wel) en de netwerkkabel via router naar experiabox.

zie mijn bericht.

 

EA geïnstalleerd door een monteur van KPN.


Aansluiting nu net aangepast.

Netwerk nu rechtstreeks in de experiabox. Dus NIET meer via thuisnetwerk.

 

Helaas is de bijgevoegde zwarte netwerk kabel net even te kort maar om even te testen kan het wel.

Vraagje is dit een speciaal soort netwerk kabel?


@AbH 

Je kan elke UTP CAT5E kabel gebruiken.

Ze zijn er in diverse lengtes.

En met een gootje kan je ze mooi wegwerken.


Ondanks alle zeg maar positieve berichten hier is onze ervaring met kpn bar slecht.

Boxje wil vaak niet starten / vastlopen/ geluid niet synchroon/ uitval en spontaan opstarten niet terug kunnen kijken / geen opnames kunnen zien etc etc , natuurlijk al gebeld met de klanten service en die doen dan net alsof je met een probleem zit dat alleen bij jou is.

Dus na de zoveelste reset / opstart komt het probleem steeds weer terug.

Dan maar weer bellen ( kom je weer in de wacht te staan en dat duurd eeeeerg lang ) en wat blijkt dan dat de medewerker zegt het boxje is nog niet rijp voor gebruik is het is te vroeg uitgebracht en de software/ firmware is ruk. Advies was dus terug gaan naar het oude boxje maar hij gaf me weinig kans dan ben je afhankelijk van de kpn goden en je weet vooraf dat dat niet gaat lukken. Ze beloven je de kpn hemel maar je komt mede door het contract in de kpn hel.

Ik ben het dus zat om steeds te bellen en steeds te moeten horen dat het een software probleempje is dat met een nieuwe update klaar is.

Ja kpn het vertrouwen daarin staat op een erg laag nivo en de huidige mening van mij en de directrice hier is dat we bij einde contract maar terug gaan naar odido daar hebben we in enkele jaren minder storingen gehad dan in een dag bij kpn. Volgens de directrice hier zou kpn de top moeten zijn , tja en dat zijn ze dan ook ervaren wij echter niet in positieve zin.

 

Ongelukkig dat we zijn bij kpn wachten we ons contract uit en dan……..

Welkom in de wondere wereld van KPN TV+. Hadden ze beter TV- kunnen noemen…


Nu een utp cat 5 e kabel rechtstreeks op de experiabox en je raad het al, weer div keren reset gedaan om geluid synchroon te krijgen.

Dit lukte steeds niet pas na de box geheel spanningsloos maken is hij nu weer synchroon.

Hier baal ik dus van.


@AbH

Je kan elke UTP CAT5E kabel gebruiken.

Ze zijn er in diverse lengtes.

En met een gootje kan je ze mooi wegwerken.

Bedankt voor je reacties Joop, helaas heeft het geen positief resultaat opgeleverd.

 

Wat ik wel jammer vind ondanks de behulpzame mensen als Joop is dat 

KPN op deze manier buiten beeld is, het is volgens mij toch een probleem die bij KPN hoort.

Het blijkt als je op internet rondkijkt toch een megagroot probleem te zijn waar na lange tijd geen oplossing voor is.

Het enige wat KPN wel goed kan doen is het geld van mijn rekening halen daar hebben ze geen problemen mee ook al leveren ze niet waarvoor je betaald.

In mijn ogen moeten ze de mensen met dit boxje maar compenseren voor gemist kijkgenot en de grenzeloze ergernis die ze ervaren. Dit tot het probleem van KPN tot wederzijdse tevredenheid is opgelost


En KPN zwijgt in alle talen,,,,,jammer want wat moet je NU als klant?

 


Goedemorgen @AbH, welkom bij de KPN Community. Ik kwam je topic tegen en ik vind het jammer dat je zoveel problemen ervaart. Dit forum is voornamelijk ingericht als een platform waar de gebruikers elkaar helpen en het kan soms even duren, afhankelijk van de drukte voordat er een reactie komt.

Bekabeld aansluiten werkt zoals Joop aangeeft inderdaad vaak het best. Verder zou ik je willen adviseren om dan de Kennisbank voor KPN TV+ door te nemen. En dan specifiek het artikel over bekende bevindingen en de geavanceerde geluidsinstellingen.

Als je met bovengenoemde artikelen niet verder komt dan wil ik je vragen om toch even weer contact te zoeken met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's je 1-op1 verder helpen met een analyse.

 


Goedemorgen @AbH, welkom bij de KPN Community. Ik kwam je topic tegen en ik vind het jammer dat je zoveel problemen ervaart. Dit forum is voornamelijk ingericht als een platform waar de gebruikers elkaar helpen en het kan soms even duren, afhankelijk van de drukte voordat er een reactie komt.

Bekabeld aansluiten werkt zoals Joop aangeeft inderdaad vaak het best. Verder zou ik je willen adviseren om dan de Kennisbank voor KPN TV+ door te nemen. En dan specifiek het artikel over bekende bevindingen en de geavanceerde geluidsinstellingen.

Als je met bovengenoemde artikelen niet verder komt dan wil ik je vragen om toch even weer contact te zoeken met 0800-0402. Dan kunnen mijn collega's je 1-op1 verder helpen met een analyse.

 

Zucht.


Gisteren ook de HDMI kabel tussen de tv en de soundbar vervangen door een door de 

KPN geleverde kabel maar geen verschillen kunnen vinden.

Vanmorgen wil de box weer niet starten pas na diverse pogingen en uiteindelijk alles spanningsloos kwam er leven in dat kloteding.

 

Ik heb nu mijn tweede boxje aangesloten en geïnstalleerd dit ging in tegenstelling tot wat ik gewend ben vlekkeloos en wacht nu dus rustig af wat er verder gebeurt.

Hoezo tweede boxje???

 

Een boxje met opnemen kost geld twee boxjes met opnemen kost zo goed als hetzelfde , tweede boxje is dus spare voor geklooi als dit.

KPN wat doen we nu met dit boxje ??Omruilen voor een nieuwe?


@AbH 

Als ik het zo goed leest en begrijp, is die ene Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) defect.

Bel gratis 0800-0402.😉


Goedemorgen allemaal,

Zojuist maar weer eens met de klantenservice gebeld, waarom vraag je je dan af .

Wel vanmorgen wou het boxje weer niet aan (de vorige hetzelfde probleem) nu heb ik dus ook de nieuwe afstandsbediening in gebruik genomen van mijn van mijn tweede boxje die ook al in gebruik is (zie boven bij vorige bijdrage hier)

Nu afwachten en testen of dit wel goed werkt.

Ik heb nu dus weer gebeld met klantenservice  om mijn ongenoegen te melden en vragen wat ik nu dus moet met de ouwe box en afstandsbediening maar kreeg nul op rekest.

Toen ik vertelde dat ik ook op dit forum kwam vanwege de problemen werd ik nog net niet uitgelachen en als ik maar vaak genoeg belde kon ik dan zelfs wel korting krijgen op mijn abonnement en het forum zou geen enkele toegevoegde waarde hebben.

Waarom sturen jullie mij dan erheen was de vraag en het antwoord was …nou dat zou eigenlijk niet mogen.

Want op het forum hebben ze niet de info die klantenservice wel heeft. En te veel hobbyisten met gebrek aan juiste kennis.

Nou is ook mijn tweede klomp kapot want wat moet ik nu doen??
 

Als ik mij verveel even weer met KPN klantenservice bellen want dat levert je geld op middels korting , niet meer naar het forum was het advies want daar heb je niets aan ondanks dat hier wel kpn mensen zijn.

 

IK WEET HET NIET MEER.


Net weer even gebeld want ik verveel me,

 

Wat ik verbazing wekkend vind is dat ik bel met klantenservice dan mag je zeggen waarvoor je belt en dan hoor je dat de probleemoplosser ( die moet je gebruiken) echt helpt en word de verbinding verbroken.

Bel je dan een tweede keer word je pas serieus genomen en kom je in de ellenlange wachtrij.

 

KPN jullie zijn echt de serieuze top hier kan een mens niet meer kwaad om worden maar jullie zijn gewoon lachwekkend zoals jullie met je klanten omgaan.


Net weer even gebeld want ik verveel me,

KPN jullie zijn echt de serieuze top hier kan een mens niet meer kwaad om worden maar jullie zijn gewoon lachwekkend zoals jullie met je klanten omgaan.

 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar @AbH 

Een moderator kijkt ook mee en helpt ook.

 

Als je 0800-0402 belt, kan je het beste aangeven dat je iemand wil spreken.

Het kan helaas druk zijn en dan kan je makkelijk tot een half uur wachten.

Daarom bel ik meestal vroeg, ze zijn vanaf 08:00 uur bereikbaar. 

 

En persoonlijk vind ik de klantenservice van KPN niet slecht.

Ik weet, helaas, dat het nog veel en veel slechter kan.

En ook bij KPN geld, personeelsgebrek. 


Goedemorgen KPN ers,

 

Vanochtend  wederom gebeld met de klantenservice en wel om de volgende problemen:

 

Gisteravond was de box en de tv niet uit te krijgen, tv uitgezet met de originele afstandsbediening.

Vanochtend was de koppeling van de kpn afstandsbediening naar mijn tv weg en opnieuw koppelen lukte niet.

Box wilde wederom na div pogingen pas starten.

Geluid deed het ineens niet meer , stond op pastrough en na op stereo te zetten weer geluid.

 

Op verzoek klantenservice fabrieks reset gedaan en alles opnieuw ingesteld en gelukkig werkt alles nou weer goed en sorry ik denk wel zolang het duurt.

Klantenservice vertelde mij dat hij kon zien dat er iets niet goed was en dat het iets na de reset weg was en geen storingen meer aangaf.

 

Even een opmerking van mijn kant, ik vind het Google gebeuren in het opnieuw instellen van de box overbodig als ik dat zou willen kan ik dat wel handmatig achteraf doen lijkt mij.

Dit waren dus alweer mijn belevenissen op deze zaterdagochtend.

 

 


12.30 uur bij starten veel krakende geluiden uit de speakers maar beeld ho maar, wederom alles geprobeerd en uiteindelijk gelukkig weer beeld.

KPN hoelang moet dit nog doorgaan!!!

Wij zijn hier zo zat van het is iedere keer weer een gok of er beeld komt, dit kan toch niet waar zijn dat jullie zo met klanten omgaan.


Als je 0800-0402 belt, kan je het beste aangeven dat je iemand wil spreken.

Het kan helaas druk zijn en dan kan je makkelijk tot een half uur wachten.

Daarom bel ik meestal vroeg, ze zijn vanaf 08:00 uur bereikbaar. 

Uit jouw bijdragen en posts heb ik de indruk dat bij jou alles vlekkeloos werkt. Ben daarom wel benieuwd met welke reden je dan om  8:00 uur de Klantenservice moet raadplegen? 

 

En persoonlijk vind ik de klantenservice van KPN niet slecht.

Is heel afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt maar bij een minder goede ervaring ga ik er maar vanuit dat we allemaal wel eens onze dag niet hebben. 

Ik weet, helaas, dat het nog veel en veel slechter kan.

En ook beter. 

En ook bij KPN geld, personeelsgebrek. 

Bedoel je dat personeelsgebrek wordt veroorzaakt door geld of ‘bij kpn geldt personeelsgebrek’?


Joepie!!!

 

Na gisteren weer gebeld te hebben met KPN en dus geen steek opgeschoten te zijn wel zelf verder blijven zoeken ik zoals het er nu uitziet enige vorderingen gemaakt. Voor mij althans.

 

Ik heb de soundbar ( een Philips) afgekoppeld en heb ik de tuner op unicas gezet hierna GEEN gekke dingen meer gehad en joupie de box starte vanmorgen direct goed op.

Nou wil ik niet te vroeg gaan juichen maar deze joepie!! Is voor deze ene keer dat het goed gaat en hopelijk kan ik dit nu andere dagen ook roepen. Zou een leuk begin van de dag zijn waarvoor dank KPN.

Wat is het probleem nu en waarom hebben er mensen veel en de andere weinig problemen ( ook Joop dus de jokkebrok zoals we gelezen hebben, en hij geeft het nu wel toe) ik denk dat het komt doordat mensen verschillende merken tv hebben en die zijn ook niet allemaal even oud en ook niet technisch hetzelfde.

Zoals ik er nu tegenaan kijk zijn veel tv en soundbars niet compatibel met de diw22 het zijn immers mini computertjes en in de communicatie gaat het lijkt mij fout. Op een gegeven moment staat er ergens een verkeerd bitje en dat uit zich in een probleem. Veel voorkomend is dat er na een update het juist verkeerd gaat dan is het geheugen niet goed leeg gemaakt en met foute bitjes gaat het fout en krijg je zoveel verschillende problemen. 

Dat weet KPN want dat is de reden waarom er juist een fabrieksreset nodig is want die maakt het geheugen goed schoon. Het probleem compatibel is echter een groter probleem want hoe maak je alles compatibel.

 

Overigens wie zet er nu de box op unicas , ik dus , en gek genoeg zie ik geen verschil met multicas  voor mij is die er niet wat echter niet zegt dat die er niet is met een nieuwere en misschien wel veel duurdere tv.

 

 

 

 


Ook als je geen verschil ziet in beeldkwaliteit, is unicast eigenlijk niet de oplossing. Als heel veel mensen dat doen dan zal KPN dat voelen in het gebruik in hun servers en netwerk.

Maar inderdaad: unicast “lost” verschillende problemen op. Ook de ondertiteling is wat mij betreft beter, hoewel een kwestie van kiezen tussen twee problemen: je krijgt een betere uitlijning en wat mogelijkheden voor eigen instellingen voor opmaak (wel even opnieuw opstarten na veranderen van instellingen), maar krijgt er gedoe met de kleuren voor terug. En omdat terugkijken hoe dan ook unicast is, kun je misschien ook audiovertraging instellen als je lip sync problemen hebt, wat maar één instelling is voor zowel multicast als unicast maar niet altijd voor beide dezelfde waarde moet zijn. (Geen idee wat voor effect dit op apps heeft trouwens.) Maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn om voor een lagere beeldkwaliteit te moeten kiezen.

 

Dat weet KPN want dat is de reden waarom er juist een fabrieksreset nodig is want die maakt het geheugen goed schoon.

Ik denk dat het gewoon een makkelijke manier is om zeker te weten dat alle instellingen op de originele waarde staan, inclusief stereo geluid, en: multicast. En het kost KPN niet de tijd die het de gebruiker wel kost om alles weer opnieuw in te stellen. Het heeft volgens mij niks te maken met het omvallen van bitjes. Het bitje dat bepaalt of het multicast of unicast is zou bij een goed product trouwens niet op unicast hoeven staan.


Ook als je geen verschil ziet in beeldkwaliteit, is unicast eigenlijk niet de oplossing. Als heel veel mensen dat doen dan zal KPN dat voelen in het gebruik in hun servers en netwerk.

 

Ik denk eerder het tegendeel, als KPN blijf prutsen met multicast/unicast en de problemen, gaan de klanten overstappen naar andere aanbieder. Het gebruik in servers en netwerk zullen ten goede voor KPN zinken.


Als ik moet kiezen tussen alle dagen doffe ellende zoals al vaak geschreven door mij en vele anderen gaat hij bij mij op unicast als kpn dit niet leuk vind is dan gevalletje jammer dan voor ze.

Ik heb nu minder problemen en ondanks dat ik mijn soundbar niet kan gebruiken een heel stuk aangenamer.

En als KPN dat merkt spoort ze dat misschien wel aan het probleem op te lossen. Ik betaal wel iedere maand mijn abonnement en mag daar wel wat voor terug hebben lijkt mij na al maanden problemen.

 

Omgevallen bitjes is een term voor probleempjes in de computertaal die kunnen onder meer ontstaan door menselijke fouten ( programmeerfout) of een geheugenfout. 

Een fabrieksreset zet alle bitjes op hun beginstand ( er staat er geen een verkeerd) en vervolgens gaat er de nieuwe software op die in het begin goed is. Echter door een slecht geheugen of fouten in de programmatie krijg je steeds weer problemen en zal de software niet stabiel draaien. En dat uit zich in wat wij zien en ervaren.

 

Ik heb jaren sattuners gebruikt en daar speelden ook vaak dit soort fouten dit gaf je op forums aan en vaak was er binnen enkele uren een oplossing . Hierna kijkende begrijp ik nog steeds niet waarom KPN er zolang overdoet. Een optie waarom kan zijn dat de diw22 een erg slecht ding is of het is factor mens.

 

Ik hou het er op dat compatibel zijn het grootste probleem is de communicatie tussen de delen loopt niet zo goed  maar een en / en probleem zit er ook wel in.


Ter aanvulling: als KPN het gaat merken in een hogere load, dan gaan wij dat misschien ook zien in schokkerig beeld. Of anders in een hogere prijs. Het zou gewoon goed moeten werken met multicast. Voor KPN en voor ons, ook voor wie de betere beeldkwaliteit onbelangrijk is.

Ik had trouwens gemist dat je nu je soundar niet meer kunt gebruiken. Dan snap ik je “Joepie!!!” eerlijk gezegd niet. Maar ik snap best dat het beter is dan het was. Joepie!!! 😃