Skip to main content
Vraag

Veel problemen met de TV+ box (DIW7022)

• May 2, 2025
  • 5 reacties
  • 386 keer bekeken

• TV box crash en reboot nog steedsĀ  na enkele updates en een firmware versie verder bij het spoelen van een opgenomen film/programma.
  • Bij een film is de info zo bizar schaars, er staat alleen waar het over gaat, dus geen regisseur, acteurs, land van herkomst en jaartal. alle andere aanbieders, streamingdiensten (streamio, ziggo bv hebben dit wel) Steeds word er weer gezegd ā€œword aan gewerkt, komt mee met de volgende update, we zijn overgestapt naar een andere leverancierā€ maar er veranderd niks en klanten vragen hier al enige tijd om heb ik gelezen. Een goed voorbeeld: laatst was de film Point Break op tv...welke is het dan? de originele versie uit 1991 met Keanu Reeves of de remake uit 2015. Heel verwarrend want er staat bij de info buiten het verhaal verders helemaal niets. Het was zelfs zo verwarrend dat jullie de 2015 versie uitzonden maar de foto was van de 1991 versie…
  • het schuifje onder hdmi cec automatisch standby staat aan (dus naar rechts) maar de tv box bleef maar aanstaan. Deze moest ik altijd handmatig uitzetten op de afstandsbediening. Nu het ik in het menu vd tv een optie gevonden om als de tv in standby gaat dat hij hdmi apparaten moet synchroniseren, nu gaat hij wel uit, maar dit zou niet zo moeten.
  • Bij het zappen tussen tv zenders 2 sec. zwart beeld en nog eens 1 sec. dat het beeld stil staat voor het gaan afspelen, dat zijn 3 sec. samen, erg frustrerend. En nee ik wil multicast en geen unicast.
  • Het opstartscherm is veranderd, is dit belangrijker dan eerst deze dingen aanpakken?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor je feedback, ​@Anthony78.

Lastig dat de tv-box uitvalt tijdens het spoelen van een opname. Dit lijkt me niet de bedoeling. Heb je de tv-box als eens voorzien van een frisse start? Hoe je dat doet, lees je hier:Ā frisse start tv-box.

We zijn inderdaad recentelijk overgestapt naar een nieuwe leverancier voor de gids. We geven de feedback door. Maar of en wanneer dit aangepast gaat worden, durf ik niet direct te zeggen.

Wat betreft HDMI CEC: Ik denk dat dit wel klopt, hoor. Het is namelijk een samenwerking tussen apparaten. Als op de TV een schuifje uitstaat, dan kan dit HDMI CEC van de tv-box blokkeren.

Zappen zou wel iets sneller moeten gaan. Vermoedelijk zit er iets niet helemaal goed in de aansluiting tussen de tv-box en het modem. Dit zou mogelijk ook het opnieuw opstarten van de tv-box kunnen verklaren. Kan je vertellen hoe je jouw tv-box hebt aangesloten?

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Beste,

Bedankt voor uw reactie terug.

Ik heb intussen zelfs gemerkt niet alleen bij het spoelen van een opgenomen film, maar zelf bij het gewoon afspelen.

Een frisse start zit ik niet zoĀ op te wachten, dit betekend gewoon heel de tv box resetten, dus alle instellingen kwijt.

Meer info bij een film blijkt dat mensen hier al jaren of vragen, ik snap niet dat dit niet eens ingevoerd is.

Die optie die ik had ingesteld voor hdmi cec blijkt niet niet geweldig te zijn, als ik de tv wil blijven gebruiken om op een ander apparaat te kijken (bv een streambox) en ik zet de tv box via de afstandsbediening uit, dat springt de tv ook uit.

Ik begrijp niet waarom de tv box maar aan blijft staan als de tv in standby gaat als de optieĀ tv box automatisch in standby aangevinkt is.

De tv box is bekabeld aangesloten met een cat8.1 netwerkkabel (deze heeft een hele hoge bandbreedte dus dat zou het probleem niet kunnen zijn)

Kortom erg teleurstellend en spijtig voor iemand die na 15 jaar bij Ziggo is overgestapt naar jullie.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 6, 2025

​@Anthony78Ā De TV+ box DIW7022 heeft een 100Mbps netwerkaansluiting dus die aangesloten cat8.1 kabel is totaal overbodig, want de standaard meegeleverde cat5 kabel bij de box is dan ook ruim voldoende.

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

​@Anthony78Ā De TV+ box DIW7022 heeft een 100Mbps netwerkaansluiting dus die aangesloten cat8.1 kabel is totaal overbodig, want de standaard meegeleverde cat5 kabel bij de box is dan ook ruim voldoende.

Misschien wat overkill idd, maar alvast wat voorbereid op de toekomst.

Begrijp ookal niet waarom het geen gigabit poort is in dit tijdperk. (4k content streamen bv)

Ā 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als de tv-box ook tijdens live televisie kijken uitvalt, wil ik je toch echt aanraden een frisse start te doen. Ja, je moet dan de tv-box opnieuw instellen, maar een frisse start is toch vaak wel de oplossing.

Die optie die ik had ingesteld voor hdmi cec blijkt niet niet geweldig te zijn, als ik de tv wil blijven gebruiken om op een ander apparaat te kijken (bv een streambox) en ik zet de tv box via de afstandsbediening uit, dat springt de tv ook uit.

Ik begrijp niet waarom de tv box maar aan blijft staan als de tv in standby gaat als de optieĀ tv box automatisch in standby aangevinkt is.

Niet ideaal, nee. Het klinkt alsof er onderwater toch iets niet helemaal goed staat. Ook hierbij kan een frisse start helpen. Je kunt daarna deze instellingen opnieuw doorlopen. Hopelijk werkt het daarna wel.

Heel goed dat je de tv-box hebt aangesloten met kabel. Heb je de mogelijkheid om een andere kabel te testen? Ik zeg niet dat je deze 8.1 per direct met vervangen, maar ik ben wel benieuwd of een andere kabel dezelfde problemen geeft.