Skip to main content

Ondanks contact met de klantenservice, blijf ik problemen houden met de tv. Ik heb de volgende problemen:

- Als ik terug kijk of stream, wordt het beeld tussendoor vaak slecht. Ik heb het beeldkwaliteit al laag staan.

- De tv-gids is vaak traag of loopt vast.

- Regelmatig als ik van zender wissel, begint het laatst gebruikte radiokanaal op de achtergrond af te spelen. Als ik dan weer wissel, stopt het.

- Soms hapert het beeld, als ik opnieuw opstart is het weer weg.

Ik heb al de tv-ontvanger en de modem omgewisseld. Ik heb alles al eens gereset. Alles zit aangesloten via lankabel. Mijn internet heeft een gemiddelde snelheid van 40 MB/s. Deze gaat vaak ook veel langzamer.

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

Ondanks contact met de klantenservice, blijf ik problemen houden met de tv. Ik heb de volgende problemen:

- Als ik terug kijk of stream, wordt het beeld tussendoor vaak slecht. Ik heb het beeldkwaliteit al laag staan.

- De tv-gids is vaak traag of loopt vast.

- Regelmatig als ik van zender wissel, begint het laatst gebruikte radiokanaal op de achtergrond af te spelen. Als ik dan weer wissel, stopt het.

- Soms hapert het beeld, als ik opnieuw opstart is het weer weg.

Ik heb al de tv-ontvanger en de modem omgewisseld. Ik heb alles al eens gereset. Alles zit aangesloten via lankabel. Mijn internet heeft een gemiddelde snelheid van 40 MB/s. Deze gaat vaak ook veel langzamer.

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN @William14 ?


@William14

 

  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Welke tv heb je?
  3. Heb je een goede HDMI kabel?
  4. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

 

Je internet snelheid is inderdaad erg laag.

Als je de KPN tv ontvanger aanzet, dan gaat de streaming snelheid van de internet snelheid af (ik ga ervan uit dat je koper hebt).


Er ging iets fout. Ik selecteerde per ongeluk beste antwoord.

Ik heb als ontvanger een DIW7022 KPN+.

Tv is een Philips 43PUS7906/13

De betere HDMI kabel is al reeds vervangen door een nog betere.

De box zit direct verbonden op de Experia Box V10.


De TV is van 2021, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Ik denk dat het probleem ligt in de vrij lage internetsnelheid. 

 

Als hij op Multicast staat en “beste beeldinstellingen” aangevinkt (dat is uiteraard het beste als je voldoende internet snelheid hebt), zet hem dan eens op Unicast en kijk hoe het beeld dan wel stabiel blijft.


Mijn internet heeft een gemiddelde snelheid van 40 MB/s

Is dat bekabeld gemeten of draadloos @William14 

Heb je een koper- of glasvezelverbinding en wat is je abo-snelheid?

 


@joop2011 Dat ga ik straks eens nakijken.

@N.N. Bekabeld gemeten. Ik kan alleen 100 MB/s abonnement kiezen, want de snelheid is bagger op mijn adres. En helaas nog koper.


Ik heb het beeldkwaliteit al laag staan.

Wat bedoeld u hiermee? Wat heeft u precies ingesteld? 


Hi @William14, goed om te zien dat er al hulp en suggesties aangedragen zijn hier in je topic. 

Hier ben ik ook benieuwd naar:

Ik heb het beeldkwaliteit al laag staan.

Wat bedoeld u hiermee? Wat heeft u precies ingesteld? 

 

Ik denk dat we 't vooral in je internetverbinding moeten zoeken, laten we daar eerst naar kijken. Je vertelt dat je internetsnelheid bekabeld 10 Mbit/s is, maar ook vaak lager. Hoe (op wat voor apparaat en hoe aangesloten) heb je dit gemeten? En als je een computer of laptop rechtstreeks op je modem aansluit en dan een speedtest doet, welke snelheid haal je dan? Heb je naast je Experia Box V10 en je tv-ontvanger nog andere apparaten daarbij of er tussen aangesloten? De verbinding en snelheid via een internetkabel hoort stabiel te zijn namelijk.


Reageer