Skip to main content
Vraag

Veel storingen bij KPN TV, vastlopers, zwart beeld en problemen met opnemen

• May 22, 2026
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

wat is dit toch met kpn

was jaren bij kpn denk 30 jaar toen 1 jaar over gestapt naar ziggo omdat kpn niks voor je wilde doen 

nu weer terug bij kpn voor de glasvezel

en denk nou gaat het gebeuren lekker snel en geen problemen

maar dat is niet zo

vast lopers

programma niet opnemen

vastlopers 

geluid en beeld niet gelijk

als je opstart we zetten alles klaar we halen dingen op

en nu een programma opgenomen en denk lekker kijken

zwart beeld ...kan doorspoelen dan zie je het maar als je gewoon kijkt zwart beeld

dus weer stroom eraf en ja hoor is weer goed

hoevaak ik de stroom eraf gehaald heb of kpn de modem een resset heeft gegeven

elke keer weer de problemen

gek word je ervan

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026

Ik gok erop dat je de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Bij ons loopt gelukkig alles goed en soepel.

Maar als het bij de één goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij de ander ook goed werkt (of andersom)

1. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de KPN modem (router) of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

1. Via Wifi kan je inderdaad dit soort problemen hebben, maar ook met een DVS of Switch.
  2. Een UTP kabel is altijd het beste, een keer veel werk, daarna heel veel plezier. 

Len B
Helper
  • May 25, 2026

wat is dit toch met kpn

Dat is inderdaad een partij ellende brammetje , ik heb wel geen glasvezel maar ben wel bekend met zoveel storingen en/of haperingen , geen goede kabels , oude launche-versie etc etc.

Tip ;

U kan net zoals ik gedaan heb een lijst zoals hieronder maken met daarin de datum én het tijdstip van al uw constateringen , misschien kunnen ze dan bij de KPN achterhalen wat er fout is gegaan op dát moment.

Ik zeg niet dat mijn problemen voor 100 % maar wel voor 95> % zijn opgelost en dit met de hulp van ​@Arjan van KPN die monteurs [6 st.] heeft ingeschakeld voor mij.

Misschien heeft u er wat aan , succes.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@brammetje9665 .  Welkom terug bij KPN al is dit natuurlijk niet de herstart waar je op gehoopt had. Na 30 jaar verwacht je gewoon dat alles soepel draait en niet dat je om de haverklap de stekker eruit moet trekken alsof het een oude Windows 98 pc is die weer eens besloten heeft spiritueel op vakantie te gaan. 😉

De klachten die je noemt, zoals vastlopers, zwart beeld, beeld en geluid die niet gelijk lopen en problemen met opnames, zijn gelukkig in de meeste gevallen wel stabiel te krijgen. Daar moeten we alleen iets meer inzicht voor hebben in hoe alles precies aangesloten is en wat er al geprobeerd is.

Kun je daarom wat meer informatie geven over welke tv-ontvanger je hebt en hoe die is aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een netwerkkabel, via wifi, switch of adapters?

Of de problemen op alle zenders/apps voorkomen of alleen bij bepaalde dingen?

Of het modem en de tv+ box al eens echt volledig stroomloos zijn geweest voor een paar minuten?

Dat helpt enorm om gerichter mee te denken. Want hoewel dit soort storingen ontzettend frustrerend zijn, zien we in de praktijk vaak dat het uiteindelijk goed opgelost kan worden zodra de oorzaak boven water is. Soms zit het in de verbinding, soms in de bekabeling of instellingen, en soms in een specifieke combinatie van apparatuur.

het is de tv box met geluid de nieuwe 

zit met utp kabel aangesloten op modem 

hebben al een keer de tv instellingen veranderd

stroomloos is het ook geweest

maar vastlopers blijven terug komen

en dan rare dingen zoals zwart beeld maar je hoor geluid dit is met opgenomen programmas

ook als je insteld ik wil hart van nederland opnemen dan gebeurd er niks neemt wat anders op in de ochtend ofzo

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 25, 2026

Je hebt de KPN Soundbox (met Bose luidsprekers)

Je hebt hem aangesloten op de KPN modem (router) met een UTP kabel.

Ik ga ervan uit dat er niets tussen de UTP kabel vanaf modem en KPN tv ontvanger zit.

Loop de UTP kabel eens goed na (tot zover mogelijk)

Kijk of er geen knikken of scherpe bochten inzitten (dat kan voor veel problemen zorgen)

Mocht bij jou thuis alles goed zijn, bel dan gratis KPN op 0800-0402 of maak een terugbelafspraak of via facebook of X.