Skip to main content

Verbetervoorstellen voor de KPN L8 afstandsbediening

• September 25, 2026
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Len B
Slimmerik

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 25, 2026

Hoi ​@Len B. Dit past beter in een eigen topic en daarom heb ik je bericht afgesplitst van het Product Update-topic. 

Alleen ik begrijp nog niet helemaal wat je precies bedoeld. Kun je misschien nog wat meer uitleg geven bij je idee? 

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2026

Nu kan je alleen de TV bedienen met de TV knop op de L8 maar dan meerdere apparaten zoals een HIFI- of Home C.set d.m.v. bluetooth en/of infrarood.

B.v. om alleen radio te luisteren of te streamen zonder TV.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

Het voorstel wat ik (persoonlijk) heb is:

De cijfers boven, dat is volgens mij veel makkelijker om de tv te bedienen.

Radio doe ik via de mobiel.

Ik cast dan (via WIFI) naar de JBL Charge 5 WIFI.

Maar als je radio via KPN luistert, dan is de radio toets wel handig.

Bij de “oude Linux” modellen zat die er ook op.

Jouw foto begrijp ik niet.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 25, 2026

De foto is van afstandsbediening van een Sony Home Cinema. 

Met de knoppen STB, TV en BD zijn respectievelijk een Set Top Box (is bijvoorbeeld een TV ontvanger of mediaspeler), een televisie en Blu-ray Disk speler te bedienen.

De afstandsbediening van de Sony Home Cinema is een dus een multifunctionele afstandsbediening, waarmee meerdere apparaten bediend kunnen worden. Het voordeel is dat er dus maar één afstandsbediening nodig is.

ik vermoed dat ​@Len B graag een eenzelfde afstandsbediening van kpn wensen, waarmee dus meerdere apparaten (volledig) zijn te bedienen.

Veel fabrikanten leveren zo’n afstandsbediening overigens al (standaard) mee. Met de afstandsbediening van m’n LG televisie zijn ook de Sony Blu-Ray speler, Apple TV en JBL Soundbar te bedienen en destijds ook de Arris VIP5022.

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2026

De foto is van afstandsbediening van een Sony Home Cinema. 

*Met de knoppen STB, TV en BD zijn respectievelijk een Set Top Box (is bijvoorbeeld een TV ontvanger of mediaspeler), een televisie en Blu-ray Disk speler te bedienen.

De afstandsbediening van de Sony Home Cinema is een dus een multifunctionele afstandsbediening, waarmee meerdere apparaten bediend kunnen worden. Het voordeel is dat er dus maar één afstandsbediening nodig is.

**ik vermoed dat ​@Len B graag een eenzelfde afstandsbediening van kpn wensen, waarmee dus meerdere apparaten (volledig) zijn te bedienen.

Veel fabrikanten leveren zo’n afstandsbediening overigens al (standaard) mee. Met de afstandsbediening van m’n LG televisie zijn ook de Sony Blu-Ray speler, Apple TV en JBL Soundbar te bedienen en destijds ook de Arris VIP5022.

​​​​​​​*is goed verwoord ​@Berteman en inderdaad , ** is zomaar een ideetje gemaakt naar aanleiding van mijn Home C. set.

Met een AB moet dit mogelijk zijn , nu zijn Bluetooth en Infrarood ook al aanwezig op de L8 , dus dan ook voor oude apparaturen geschikt.

Mijn Home C. set is van ± 2016 , Sony was blijkbaar zijn tijd toen al ver vooruit.

• September 25, 2026

Mijn Home C. set is van ± 2016 , Sony was blijkbaar zijn tijd toen al ver vooruit.

Dat was destijds zelfs normaal. Voor IR zal het probleem zijn dat per merk/type apparaat een andere IR code nodig zal zijn. Die moet je dan wel kunnen instellen.

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 25, 2026

Dat was destijds zelfs normaal. Voor IR zal het probleem zijn dat per merk/type apparaat een andere IR code nodig zal zijn. Die moet je dan wel kunnen instellen.

Ik hoeverre er verschillen zijn in IR signalen weet ik niet en of dit ook een probleem kan zijn , daar zal best een expert op dat gebied meer van weten dan ik.