Skip to main content

Dit inderwerp is al vaker ter sprake geweest, maar ik kan daar geen oplossing voor mijn probleem vinden.

Regelmatig valt de bluetooth verbinding tussen de KPN TV-box+ weg en de afstandsbediening weg.

Melding: Verbinding met je afstandsbediening is verbroken.
Misschien is de afstandsbediening te ver van je Box verwijderd of …………………. Afstand is absoluut geen probleem, want met de andere KPN-Box en afstandsbediening in de slaapkamer, waar de afstand groter is, nooit een probleem gehad.

Al een nieuwe afstandsbediening gekregen en in gebruik, maar dat is niet de oplossing. Iets beter, maar daar blijft het bij. Het probleem blijft hetzelfde. Soms valt de verbinding één keer op een avond weg, dan 5 tot 10 keer. Alles al geprobeerd, zoals resetten, auto koppelen, handmatig koppelen, maar niets helpt. Telkens als de verbinding wegvalt, moet je op de <OK> toets drukken. Gaat ten koste van het relax TV kijken.

Hoi @De Vrije Vogel, dit is vaker langsgekomen inderdaad. Ook een nieuwe afstandsbediening maakt daarin geen verschil dus. Zijn er bij/rond de tv mogelijk ook andere apparaten die bluetooth gebruiken, of zijn het alleen de TV+ Box en de afstandsbediening?

Je zegt ook dat je nog een tweede tv-ontvanger hebt. Heb je de afstandsbedieningen ook al eens omgeruild, om te kijken of het dan meegaat naar de andere tv, of het dan beter wordt of dat het dan bij dezelfde tv blijft?


Hallo,

Ik zal de AB nogmaals omruilen en proberen. Wat betreft de opmerking over Bluetooth is natuurlijk van de zotte.

Van hoortoestel naar iPhone/iPad/TV/TV+ Box. Moet ik die allemaal uitzetten? Wat betreft naar de TV+ Box, die wil ik wel kwijt, graag zelfs, maar dat lukt me niet. Misschien een tip?

Grtz en bedankt.


De reden dat ik vroeg of er andere bluetooth apparaten zijn is dat we de melding over de wegvallende verbinding af en toe langs zien komen, maar er is geen aanwijsbare oorzaak voor. Dat maakt het moeilijk om te bepalen wat er precies aan de hand is en dingen in de omgeving van de tv zouden mogelijk mee kunnen spelen. 

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de omgeruilde afstandsbedieningen.


Hallo,

Ik zal de AB nogmaals omruilen en proberen. Wat betreft de opmerking over Bluetooth is natuurlijk van de zotte.

Van hoortoestel naar iPhone/iPad/TV/TV+ Box. Moet ik die allemaal uitzetten? Wat betreft naar de TV+ Box, die wil ik wel kwijt, graag zelfs, maar dat lukt me niet. Misschien een tip?

Grtz en bedankt.

Hallo, daar ben ik weer. Ik ben aan het testen geweest met de AB van de andere KPN TV+Box. Dit gaf geen oplossing, als ik hetzelfde deed als bij de twee voorgaande.

Toevalling denk ik, dat ik het probleem heb gevonden. Zodra ik verder dan 2 meter met de AB van de Box af ben, kan deze problemen met de verbinding krijgen. Wat betekent dit in de praktijk: Ik heb de AB op de salontafel gelegd < 2 meter, twee dagen lang geen enkel probleem. Leg ik de AB bij mij neer, pakweg 3-4 meter en het geregeld wegvallen van de verbinding met irritant pop-up scherm begint weer. In de praktijk komt het hier op neer, wil ik iets wijzigen aan de TV (zender, volume, etc.)  dan moet ik uit de stoel om bij de AB te kunnen. Extra hinder mijnerzijds, uit mijn sta-op stoel, in de rolstoel, AB bedienen en weer vanuit de rolstoel in de sta-op stoel. Al had ik géén handicap, dan is het evengoed van de zotte.

In het kort, ik denk dat het probleem aan de BlueTooth van de KPN TV+Box ligt.

Wat nu?

Grtz Matt


Ik kan me voorstellen dat dat voor jou absoluut geen doen is inderdaad!

Je bevinding van de afstand vind ik een hele interessante, die heb ik hier nog niet bij gezien. Dit gaan we meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij kunnen kijken wat zij daarover kunnen vinden.


Dan wacht ik nog even af.


Ik heb daar een terugkoppeling op, het versturen van een nieuwe ontvanger is helaas niet mogelijk. Zoals gezegd nemen we je bevindingen mee naar de ontwikkelaars zodat zij er verder in kunnen duiken. Het lastige is dat de melding vrij algemeen is, en meerdere dingen omvat. Het kan bijvoorbeeld over de batterij en/of de bluetooth gaan, en mogelijk dus ook over de afstand. Dat maakt het ook moeilijker om te bepalen wat er precies gebeurt. De melding zal eerst gespecificeerd worden, en daarna kan preciezer gekeken worden wat er mis gaat. Het specificeren daarvan is iets waar de ontwikkelaars al wel mee bezig zijn. Op dit moment is er dus nog geen update voor, maar er wordt wel aan gewerkt. Als er een update is zullen we dat delen in de Product Updates.


Dezelfde AB geeft in de slaapkamer met een andere KPN TV+Box en een grotere afstand geen probleem. De batterij is absoluut geen probleem. Deze zijn nieuw. In het begin wel eens gehad, dat de batterijstatus laag was, zelfs bij nieuwe batterijen. Zou opgelost moeten zijn.


In jouw geval is de batterij geen factor inderdaad, maar in het gehele plaatje kan dat wel meespelen. In de nieuwste update, die vandaag is aangekondigd, zit hier een verbetering voor: 

 


Hallo,

Ik heb even gewacht op de software update en natuurlijk of dit de oplossing was.

En ja hoor, do 6/12 de update gedaan en tot nu toe géén problemen meer gehad, m.a.w. het lijkt opgelost te zijn.

Vriendelijke groet Matt


Dat is goed om te lezen @De Vrije Vogel, fijn dat de melding daarmee verdwenen is! Ik ga er ook vanuit dat het weg blijft, en anders weet je ons te vinden.


Hallo Jasper, nog een laatste opmerking over dit onderwerp. Heel af en toe komt het nog voor dat op de afstandsbediening een blauw lampje knippert. Tijdens dit knipperen heb ik geen verbinding met de TV+Box. Zodra het groene lamp weer brandt geen probleem meer. Maar blijft een beetje vreemd.

Fijne feestdagen.


De afstandsbediening verliest de verbinding dan wel echt even dus. Krijg je de melding dan ook nog op de tv, of blijft die nu wel achterwege?


Hi,

Op de TV verschijnt geen melding.


Dan is de verbreking mogelijk heel kort, over hoeveel seconden verbroken verbinding hebben we het daarbij? Je zei al dat het niet zo vaak voorkomt, heb je een indicatie van hoe vaak? Is het eens per week bijvoorbeeld, of meer? Als het toch vaak is kunnen we de ontwikkelaars nog eens vragen.