Skip to main content

Ik heb bij mijn 2 Arris vip5205 boxen dat de verbinding (bluetooth) tussen de boxen en de afstandsbedieningen wegvalt.

Ik gebruik universele Sofabaton afstandsbediening welke geen bluetooth verbinding kan maken met de decoder. Ook de orginele afstandsbediening kan dat dan niet. 

De oplossing is om de boxen 10sec spanningsloos te maken, herkent iemand deze problemen en heeft iemand een permanente oplossing?

Hi @michiel193,

Ik ben niet bekend met dit type universele afstandsbediening en weet dus ook niet exact waar dit door veroorzaakt kan worden 🤔 Mocht er verder niemand vanuit de community reageren, dan kan je eventueel ook overwegen om hulp te zoeken bij de producent zelf!


@michiel193, die universele afstandsbediening ken ik niet maar ik moet heel soms de originele ab opnieuw koppelen aan de 5202. Dit kan je de bij de instellingen van de 5202 doen. Werkt dat niet bij jou?


Hi @michiel193,

Ik ben niet bekend met dit type universele afstandsbediening en weet dus ook niet exact waar dit door veroorzaakt kan worden 🤔 Mocht er verder niemand vanuit de community reageren, dan kan je eventueel ook overwegen om hulp te zoeken bij de producent zelf!

Hallo Maja,

Het zijn de universele afstandsbediening maar ook de originele afstandsbediening die soms niet meer werken. De enige oplossing is om de box spanningsloos te maken, daarna werken zowel de universele als orginele afstandsbediening direct. Vandaar dat ik de fout zoek in de box.

Dit probleem heb ik op zowel de box in de woonkamer als de box op de slaapkamer. 


Hmm, zou je voor beide boxen -tijdelijk- even alleen de KPN afstandsbediening willen gebruiken @michiel193? Ik ben benieuwd of het probleem dan ook nog speelt!

 


Zojuist bij 1 box waarbij ik alleen de originele afstandsbediening gebruik het probleem gehad. Probleem speelt dan ook nog, de afstandsbediening knipperde met dit LEDje. 

Stekker uit de box gehaald en na het opnieuw opstarten van de box werkte de originele afstandsbediening direct weer.

 


Hmm, als dit met álle afstandsbedieningen gebeurt, kan het ook zijn dat de communicatie tussen de afstandsbedieningen en de ontvangers ergens door verstoord wordt @michiel193 🤔 

Onze ontvangers en afstandsbedieningen raken zelden tot nooit de onderlinge verbinding kwijt, dus dat dit bij jou om de haverklap gebeurt bij 2 verschillende ontvangers lijkt er op te wijzen dat we hier toch te maken hebben met externe factoren. Zou je -tijdelijk, puur om te testen- de batterijen eens uit je Sofabaton afstandsbediening willen halen zodat deze helemaal geen signaal meer uit kunnen zenden? Het kan zijn dat er op de 1 of andere manier een conflict ontstaat waardoor de koppeling van de afstandsbedieningen er uit geknikkerd worden. Ben dus heel benieuwd wat er gebeurt als de universele afstandsbediening er even tussenuit wordt gehaald!


Heb je het al kunnen testen @michiel193?


Hallo @Maja van KPN ik ben het aan het testen:) soms gaat het een weekje goed... Ik laat het eten als ik resultaat heb.


Helemaal prima, ik hoor het dan graag als je er iets meer over te vertellen hebt 😊


We zijn nu een weekje verder @michiel193, is het nog weer voorgekomen?


Hallo Maja, het gaat nog steeds goed! Ik ben voorzichtig positief 😉


Oeh! Dat klinkt toch wel een beetje hoopvol inderdaad 😃 Ik duim voor je dat het zo blijft!


@michiel193 

Hoi Michiel, 

Begrijp ik het goed dat je de SofaBaton hebt kunnen verbinden, via bluetooth, met de Arris VIP 5202? 

Zo ja, welke SofaBaton gebruik je? Ik ben namelijk ook in de markt voor een U2 en was benieuwd of deze met bluetooth te koppelen valt met de VIP 5202. En dan vooral, hoe 😅


@michiel193

Hoi Michiel, 

Begrijp ik het goed dat je de SofaBaton hebt kunnen verbinden, via bluetooth, met de Arris VIP 5202? 

Zo ja, welke SofaBaton gebruik je? Ik ben namelijk ook in de markt voor een U2 en was benieuwd of deze met bluetooth te koppelen valt met de VIP 5202. En dan vooral, hoe 😅

Ik had in dit topic een foutje gemaakt, ik had niet de VIP5202 maar heb de DIW7022. Deze heb ik toegevoegd als Android TV en met wat knop aanpassingen werkt dit voor mij perfect. 

 

Ik zie op het Sofabaton forum deze informatie, http://bbs.sofabaton.com:8091/post/394

Wanneer ik zoek in de infrarood apparaten zie ik hem in ieder geval staan.

If you enter Arris as brand name and VIP5202 as model on the App, after it downloads and it doesn't work. Try to use only 52 as model, and click Search. So still use Arris as brand name, then enter 52 as model, then Search. The App will show you similar models, and you can try selecting "5202", try it on the X1 remote after it's downloaded and synchronized. If that still doesn't work, try it again, enter Arris as brand name, enter 52 as model, Search, then try another model as "VIP5202-1". Hope that helps.


@michiel193 Ik had al de hoop dat de 5202 gekoppeld kon worden, gezien hij wél bluetooth heeft, maar geen Android TV.

De verbinding via IR was natuurlijk goed gekomen, daar de SofaBaton ook een codes kan leren. Maar ik ambieer dus verbinding via Bluetooth. 

Thanks anyway👍🏼

 


Reageer