Skip to main content

Wij gaan binnenkort verhuizen en er is geadviseerd digitenne te nemen. Vervallen dan mijn interactieve tv ontvangers? Je ontvangt dus het signaal op je tv via de antenne. Geen kastjes of kabels....?  Hou ik wel hetzelfde kpn kompleet abonnement zoals ik nu heb?

Graag jullie reactie.  Gr AK.

Heeft dat met de haalbare snelheid te maken? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op het nieuwe adres?https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen 


Hallo @Andy K. ,

Als het op jouw nieuwe adres onmogelijk is om interactieve TV te nemen, dan kan Digitenne een alternatief zijn. 

Maar zonder interactieve TV vervallen de voorwaarden van KPN Compleet. Misschien is het wel goedkoper om voor 5 euro per maand extra een Digitenne-ontvanger erbij te nemen en dan jouw ontvanger van Interactieve TV ongebruikt op zolder te dumpen? 

Want een los Digitenne-abonnement kost 18 euro per maand. En als je geen KPN-Compleet meer hebt, verlies je mogelijk ook voordelen bij jouw mobiele telefoonabonnement.   

Vermoedelijk kun je dus goedkoper uit zijn met het uitbreiden van jouw huidige abonnement met een Digitenne-ontvanger. Deze wijziging kun je regelen via Mijn KPN. 

Bij Digitenne krijg je wel een kastje in bruikleen. Maar de aansluiting op jouw TV is heel simpel en snel geregeld. 

Check nog wel even of je in een gebied gaat wonen waar de ontvangst van Digitenne mogelijk is: 


 

 

 

 


@Andy K. Welkom op het forum. Op het moment dat je Digitenne neemt dan zouden je interactieve tv ontvangers inderdaad kunnen komen te vervallen. Wel is het verstandig om even te kijken naar de opties die @Noordzee noemt. Wat hij in zijn reactie ook goed aangeeft is dat je nog wel een kastje nodig hebt voor Digitenne, deze krijg je dan in bruikleen. Is er besproken dat alle interactieve tv ontvangers komen te vervallen? Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn, zou je dan voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan ga ik voor je uitzoeken hoe het zit op je nieuwe adres! 


Hallo @Andy K. ,

Als het op jouw nieuwe adres onmogelijk is om interactieve TV te nemen, dan kan Digitenne een alternatief zijn. 

Maar zonder interactieve TV vervallen de voorwaarden van KPN Compleet. Misschien is het wel goedkoper om voor 5 euro per maand extra een Digitenne-ontvanger erbij te nemen en dan jouw ontvanger van Interactieve TV ongebruikt op zolder te dumpen? 

Want een los Digitenne-abonnement kost 18 euro per maand. En als je geen KPN-Compleet meer hebt, verlies je mogelijk ook voordelen bij jouw mobiele telefoonabonnement.   

Vermoedelijk kun je dus goedkoper uit zijn met het uitbreiden van jouw huidige abonnement met een Digitenne-ontvanger. Deze wijziging kun je regelen via Mijn KPN. 

Bij Digitenne krijg je wel een kastje in bruikleen. Maar de aansluiting op jouw TV is heel simpel en snel geregeld. 

Check nog wel even of je in een gebied gaat wonen waar de ontvangst van Digitenne mogelijk is: 


 

 

 

 

@Andy K. 

Heb je jouw abonnement al uitgebreid met een Digitenne-ontvanger? 


Hallo @Andy K. ,

Als het op jouw nieuwe adres onmogelijk is om interactieve TV te nemen, dan kan Digitenne een alternatief zijn. 

Maar zonder interactieve TV vervallen de voorwaarden van KPN Compleet. Misschien is het wel goedkoper om voor 5 euro per maand extra een Digitenne-ontvanger erbij te nemen en dan jouw

Noordzee,

Wat begin ik te missen, als Andy geen Internet heeft via ADSL is een compleet pakket toch volledig zinloos en Andy heeft nog niet gereageerd op de vraag van Joep.

Persoonlijk zou ik in plaats van Digitene toch echt Sataliet aanraden, daar is met de juiste apparatuur zelfs 4K mogelijk. Maar misschien begeef ik me dan op een terrein waar jij weinig van af weet. :kissing_closed_eyes:

Mijn persoonlijke ervaring met DVB-T2 (De naam van Digitene buiten Nederland en weliswaar niet in Nederland) zijn van dien aard dat je al snel kans hebt op een zeer langzaam beeld (bijvoorbeeld bij sport). 


@CorL ,

Het probleem is dat je geen goed advies kunt geven, aangezien Andy zijn situatie niet volledig schetst. Mijn aanname is dat hij wel internet kan afnemen van KPN, maar dat de snelheid te laag is voor interactieve TV.  

Maar het absurde in het huidige prijsbeleid van KPN is de hoge prijsstelling van Digitenne-only. Eenmaal ITV en eenmaal Digitenne kost 15 euro per maand bovenop het internet-abbo. Digitenne-only naast internet kost 18 euro en dan komen daar ook nog eens administratiekosten bij.  Dus vandaar mijn advies om het ITV kastje ergens ongebruikt op zolder te deponeren…. 

Zelf ben ik zeer te spreken over het huidige DVB-T2 wat in Nederland en Duitsland in de hoogst mogelijke kwaliteit wordt doorgegeven. (1080P DVB-T2 h.265 / HEVC) Jouw ervaring over langzame sportbeelden herken ik niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik via een duidelijk betere ontvanger naar TV kijk, dan de ontvanger die KPN verhuurt.     

En dan satelliet-TV: 

 

Noordzee,

Wat begin ik te missen, als Andy geen Internet heeft via ADSL is een compleet pakket toch volledig zinloos en Andy heeft nog niet gereageerd op de vraag van Joep.

Persoonlijk zou ik in plaats van Digitene toch echt Sataliet aanraden, daar is met de juiste apparatuur zelfs 4K mogelijk. Maar misschien begeef ik me dan op een terrein waar jij weinig van af weet. :kissing_closed_eyes:

 

Ik heb een stiekem vermoeden dat jij heus wel weet dat ik al bijna twintig jaar satelliethobbyist ben.    Maar goed, ik schrijf hieronder meer erover……

Momenteel kijk ik FTA-TV via vier satellieten. In het verleden had ik een draaibare schotel en kon daarmee wel 40 verschillende satellieten ontvangen.  

Het probleem van satelliet -TV in Nederland is eigenlijk hetzelfde als bij Digitenne. De sterk stijgende abonnementsprijzen maken satelliet-TV onaantrekkelijk. Zelf heb ik ruim een jaar geleden ook mijn abonnement opgezegd bij Canal Digitaal na ruim 18 jaar.   

Als Digitenne wat voor Andy door KPN (?) is aangeraden toch niet mogelijk is, dan blijft inderdaad satelliet-TV over. Als starter kun je dan misschien nog wel beter voor Joyne gaan, daar is nog een betaalbaar abonnement af te sluiten voor 13 euro per maand: 

 https://www.joyne.nl/index.html

Bij Canal Digitaal begin je al bij 19,95 per maand:

 https://www.canaldigitaal.nl/satelliet-tv/thuis/

 

De meeste huishoudens schijnen niet zonder zenders als RTL4 een SBS6 te kunnen. Als je dat wel kunt, dan kun je ook overwegen om vrije kijker te worden. Dat is waar ik voor gekozen heb en dat bevalt prima. 

Nieuwsgierig?, zo kijk ik TV: 

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333

 


@Andy K. Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag! @Noordzee @Joep1965 @CorL Bedankt voor jullie hulp! 👍